Okosterepjáró Koreából

Újszerű kezelőfelülettel és új célcsoporttal próbálkozik a SsangYong SIV-1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 13.10

A SsangYong megpróbálja a lehetetlent: az SIV-1 tanulmány a haszonjárműves asszociációkat levetkezve prémium, ultramodern vadászterületre szeretné kalauzolni a márkát

Miközben a koreai terepspecialista genfi standján az egykori csúfságát javarészt levetkezett Rodius képviselte a SsangYong jelenét, a reménybeli jövő az intelligens kezelőfelületű gépkocsi (Smart Interface Vehicle, SIV-1) képében kellette magát.

Az SIV-1 nem önálló tanulmány: közvetlen előfutárai, az XIV és e-XIV sorozatok évek óta állandó szereplő minden nemzetközi autókiállításnak. Azoknál az X az exciting (izgalmas) szó rövidítésének számított, a mi értelmezésünkben ehhez képest az I(ntelligens) egy letisztultabb, sorozatgyártáshoz közelebb álló interfészt kell, hogy jelentsen.


Érdekes módon pont a kezelőfelület jellegéről nem közöl részletes információt a gyár. Általánosságban annyiról van szó, hogy kétirányú kapcsolat hozható létre a fedélzeti rendszer és bármely hordozható elektronikus berendezés között, amely utóbbiról akár a távolból is parancsokat adhatunk az autó periferiális rendszereinek: a fűtésnek, vagy az ülésállításnak.

Ötletes, de nem új a koreai elképzelés – annál inkább érdekfeszítő a nanocsövekkel kezelt üvegfelületek esete. Az ablakokra és a tükrökre felvitt vékony réteg villámgyorsan magas hőmérsékletre hevíthető (legalábbis erre következtetünk a szűkszavú leírásból), így pillanatokon belül párátlanítható, illetve jégteleníthető az autó, akár hideg motorral is.

Ezekről a koncepciótól jó lett volna részleteiben olvasni, de érjük be azzal, amink van. Például hogy az SIV-1 szimmetrikus műszerfallal és négy kagylóüléssel lépne utcára, ha létezne. Egyébként tervezői benzin- és dízelmotorral, kézi- és duplakuplungos sebességváltóval egyaránt elképzelték a pontosan 4,5 méteres autót.

Az 1,6 literes motorok közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést kaptak; a benzines 205, a dízel 150 lóerőt tud – figyeljünk oda ezekre, mert ha az intelligens kezelőfelülettel nem is, a motorokkal (és a letisztult vonalvezetésű karosszériával) még találkozhatunk a közeljövőben.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.