Okosterepjáró Koreából

Újszerű kezelőfelülettel és új célcsoporttal próbálkozik a SsangYong SIV-1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 13.10

A SsangYong megpróbálja a lehetetlent: az SIV-1 tanulmány a haszonjárműves asszociációkat levetkezve prémium, ultramodern vadászterületre szeretné kalauzolni a márkát

Miközben a koreai terepspecialista genfi standján az egykori csúfságát javarészt levetkezett Rodius képviselte a SsangYong jelenét, a reménybeli jövő az intelligens kezelőfelületű gépkocsi (Smart Interface Vehicle, SIV-1) képében kellette magát.

Az SIV-1 nem önálló tanulmány: közvetlen előfutárai, az XIV és e-XIV sorozatok évek óta állandó szereplő minden nemzetközi autókiállításnak. Azoknál az X az exciting (izgalmas) szó rövidítésének számított, a mi értelmezésünkben ehhez képest az I(ntelligens) egy letisztultabb, sorozatgyártáshoz közelebb álló interfészt kell, hogy jelentsen.


Érdekes módon pont a kezelőfelület jellegéről nem közöl részletes információt a gyár. Általánosságban annyiról van szó, hogy kétirányú kapcsolat hozható létre a fedélzeti rendszer és bármely hordozható elektronikus berendezés között, amely utóbbiról akár a távolból is parancsokat adhatunk az autó periferiális rendszereinek: a fűtésnek, vagy az ülésállításnak.

Ötletes, de nem új a koreai elképzelés – annál inkább érdekfeszítő a nanocsövekkel kezelt üvegfelületek esete. Az ablakokra és a tükrökre felvitt vékony réteg villámgyorsan magas hőmérsékletre hevíthető (legalábbis erre következtetünk a szűkszavú leírásból), így pillanatokon belül párátlanítható, illetve jégteleníthető az autó, akár hideg motorral is.

Ezekről a koncepciótól jó lett volna részleteiben olvasni, de érjük be azzal, amink van. Például hogy az SIV-1 szimmetrikus műszerfallal és négy kagylóüléssel lépne utcára, ha létezne. Egyébként tervezői benzin- és dízelmotorral, kézi- és duplakuplungos sebességváltóval egyaránt elképzelték a pontosan 4,5 méteres autót.

Az 1,6 literes motorok közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést kaptak; a benzines 205, a dízel 150 lóerőt tud – figyeljünk oda ezekre, mert ha az intelligens kezelőfelülettel nem is, a motorokkal (és a letisztult vonalvezetésű karosszériával) még találkozhatunk a közeljövőben.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.