Okosterepjáró Koreából

Újszerű kezelőfelülettel és új célcsoporttal próbálkozik a SsangYong SIV-1

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 13.10

A SsangYong megpróbálja a lehetetlent: az SIV-1 tanulmány a haszonjárműves asszociációkat levetkezve prémium, ultramodern vadászterületre szeretné kalauzolni a márkát

Miközben a koreai terepspecialista genfi standján az egykori csúfságát javarészt levetkezett Rodius képviselte a SsangYong jelenét, a reménybeli jövő az intelligens kezelőfelületű gépkocsi (Smart Interface Vehicle, SIV-1) képében kellette magát.

Az SIV-1 nem önálló tanulmány: közvetlen előfutárai, az XIV és e-XIV sorozatok évek óta állandó szereplő minden nemzetközi autókiállításnak. Azoknál az X az exciting (izgalmas) szó rövidítésének számított, a mi értelmezésünkben ehhez képest az I(ntelligens) egy letisztultabb, sorozatgyártáshoz közelebb álló interfészt kell, hogy jelentsen.


Érdekes módon pont a kezelőfelület jellegéről nem közöl részletes információt a gyár. Általánosságban annyiról van szó, hogy kétirányú kapcsolat hozható létre a fedélzeti rendszer és bármely hordozható elektronikus berendezés között, amely utóbbiról akár a távolból is parancsokat adhatunk az autó periferiális rendszereinek: a fűtésnek, vagy az ülésállításnak.

Ötletes, de nem új a koreai elképzelés – annál inkább érdekfeszítő a nanocsövekkel kezelt üvegfelületek esete. Az ablakokra és a tükrökre felvitt vékony réteg villámgyorsan magas hőmérsékletre hevíthető (legalábbis erre következtetünk a szűkszavú leírásból), így pillanatokon belül párátlanítható, illetve jégteleníthető az autó, akár hideg motorral is.

Ezekről a koncepciótól jó lett volna részleteiben olvasni, de érjük be azzal, amink van. Például hogy az SIV-1 szimmetrikus műszerfallal és négy kagylóüléssel lépne utcára, ha létezne. Egyébként tervezői benzin- és dízelmotorral, kézi- és duplakuplungos sebességváltóval egyaránt elképzelték a pontosan 4,5 méteres autót.

Az 1,6 literes motorok közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést kaptak; a benzines 205, a dízel 150 lóerőt tud – figyeljünk oda ezekre, mert ha az intelligens kezelőfelülettel nem is, a motorokkal (és a letisztult vonalvezetésű karosszériával) még találkozhatunk a közeljövőben.

Kommentek

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

F1: A Mercedes-főnök nem hajt Alonsóra, Vettelre

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt mondja, nem igazán szeretné elcsalni Sebastian Vettelt a Ferraritól vagy Fernando Alonsót a McLarentől Nico Rosberg helyére. Kimi Räikkönen nincs a képben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.