Dízel hibrid pick-up a Mitsubishitől

Munka- és hobbicélra tervezték a kimondhatatlan nevű GR-HEV tanulmányt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 10.15

Sportkocsis idomok, egytonnás teherbírás, kisautós károsanyag-kibocsátás. Mindhármat tudja a Mitsubishi GR-HEV hagyományos dízel hibridje.

Ha lecsupaszítjuk róla a látványos, de nem túl célszerű karosszériaelemeket, a Mitsubishi GR-HEV tanulmánya a platós kisteherautók nem is olyan távoli jövőjébe enged betekintést.


2,5 literes, tiszta üzemű dízelmotor az orrban, villanymotor ugyanott, mögöttük egy automata váltó, a nehéz akkumulátor-csomag pedig kényelmesen elfér a létravázban: a japánok receptje akár szabványosítható is volna az iparágban.

Csupán egy, zöld körökben manapság divatos dolog nincs a GR-HEV fedélzetén: hálózati töltő csatlakozó. Az 5,42 méteres autó ugyanis egyszerű, hagyományos hibrid, ami jelentős költségmegtakarítást jelent, ez pedig fontos szempont ebben a nagynak számító szegmensben, amelyben az elmúlt húsz év során csak Európában több mint 600 ezer autót adott el a márka.

Haszonjárműként a hibrid hajtáslánc terhelten is jobb indulási és gyorsítási képességet, valamint magas fordulaton is nagyobb nyomatékot jelent – a 149 g/km CO2-kibocsátásban manifesztálódó, csekély üzemanyag-fogyasztásról nem is szólva. Egy fontos, személyautóknál ritkán figyelembe vett szempont, hogy a nagyfeszültségű hibrid áramkörből viszonylag könnyen vehető ki 120/240 voltos áram különböző hordozható (pl. laptop) vagy beépített (elektromos csörlő) eszközök működtetésére.

Egy területen megmaradt a jól bevált technikáknál a Mitsubishi: az összkerékhajtás tisztán mechanikus, kiegészítve a talajtípusoktól függően eltérő, kerekenkénti ESP vezérléssel.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.