Dízel hibrid pick-up a Mitsubishitől

Munka- és hobbicélra tervezték a kimondhatatlan nevű GR-HEV tanulmányt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.06. 10.15

Sportkocsis idomok, egytonnás teherbírás, kisautós károsanyag-kibocsátás. Mindhármat tudja a Mitsubishi GR-HEV hagyományos dízel hibridje.

Ha lecsupaszítjuk róla a látványos, de nem túl célszerű karosszériaelemeket, a Mitsubishi GR-HEV tanulmánya a platós kisteherautók nem is olyan távoli jövőjébe enged betekintést.


2,5 literes, tiszta üzemű dízelmotor az orrban, villanymotor ugyanott, mögöttük egy automata váltó, a nehéz akkumulátor-csomag pedig kényelmesen elfér a létravázban: a japánok receptje akár szabványosítható is volna az iparágban.

Csupán egy, zöld körökben manapság divatos dolog nincs a GR-HEV fedélzetén: hálózati töltő csatlakozó. Az 5,42 méteres autó ugyanis egyszerű, hagyományos hibrid, ami jelentős költségmegtakarítást jelent, ez pedig fontos szempont ebben a nagynak számító szegmensben, amelyben az elmúlt húsz év során csak Európában több mint 600 ezer autót adott el a márka.

Haszonjárműként a hibrid hajtáslánc terhelten is jobb indulási és gyorsítási képességet, valamint magas fordulaton is nagyobb nyomatékot jelent – a 149 g/km CO2-kibocsátásban manifesztálódó, csekély üzemanyag-fogyasztásról nem is szólva. Egy fontos, személyautóknál ritkán figyelembe vett szempont, hogy a nagyfeszültségű hibrid áramkörből viszonylag könnyen vehető ki 120/240 voltos áram különböző hordozható (pl. laptop) vagy beépített (elektromos csörlő) eszközök működtetésére.

Egy területen megmaradt a jól bevált technikáknál a Mitsubishi: az összkerékhajtás tisztán mechanikus, kiegészítve a talajtípusoktól függően eltérő, kerekenkénti ESP vezérléssel.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.