Volkswagen sokk!

Nulladik nap, első este

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 15.00

A Volkswagen szokásához híven már a megnyitó előestéjén elpufogtatta a puskaport. Kezdetnek az egyliteres VW-t láthattuk közelről, ez fájdalmas élmény volt a 12,5 litert fogyasztó lakóautós utazásunk után.

A VW XL1-gyel összesen 12 liter gázolajjal elértünk volna Genfbe. Igaz, a tankolást ezzel sem úsztuk volna meg, hiszen alig tíz liternyi üzemanyagot lehet tankolni a világ legáramvonalasabb, nagyjából tíz éve készülő autójába. Testközelből sportkocsisan alacsony, vállban szűk, de közel nem spártai az XL1-es belseje. Az alacsony építés mellett a sportautós hangulatra játszanak rá az ollószerűen nyíló ajtók, illetve a külső visszapillantók helyett használt apró, minimális légellenállású külső kamerák is, melyeknek képét az ajtókba épített kijelzőkön láthatja a vezető.

Felfelé nyílnak az ajtajai

Egy egész liter gázolaj sem kell neki 100 km-re

Bugatti

Új, “csak most, csak önöknek” hangulatú Bugatti nélkül most sem úsztuk meg. A Művész ezúttal a négyjegyű függvénytáblából válogatott díszes képeket az autó elejére. A teljes görög ábécé ott virít az autón, izgalmas képletekbe illesztve. Ha a tulajnak hirtelen deriválni támad kedve, ott a segítség a motorháztetőn. A Boltzmann-állandó meg a tükör alatt. Közelről úgy fest, mintha frissen aszfaltozott úton koszolódott volna ilyenre a barna-narancs színösszeállítású Bugatti. A motortérben nem történt változás, továbbra is nyolcliteres, 1001 lóerős motor dolgozik odabent, és a Veyron az extra mintával is megfutja a 407 km/órás csúcssebességet.

Újabb különleges kivitel az öregedő modellből

Újabb különleges kivitel az öregedő modellből

SEAT

Komoly újdonságot nem láttunk a spanyol csapattól, ők a Toledo háromajtós változatát mutatták meg tegnap este. Az új háromajtósban az átrajzolt márkajelzés, a LED-es fényszórók vagy a közelségi érzékelővel felszerelt érintőképernyő, illetve a minőséginek hirdetett belső érdemel említést.

Háromajtós SEAT új emblémával

Háromajtós SEAT új emblémával

Lamborghini

Az ötvenedik születésnapját ünneplő Lamborghini igazán különleges ajándékkal készült az évfordulóra. Az összesen három példányban készült – már egy sem eladó – Veneo brutális belső értékekkel bír: 750 lóerő, 2,8 másodperces százas sprint, és ez a 3 millió euróba – nagyjából egymilliárd forintba – kerülő utcai versenyautó 355km/órás csúcssebességre képes. Csak azt nem tudjuk, hogy hol.

A legújabb Lamborghinit is bikáról nevezték el

A legújabb Lamborghinit is bikáról nevezték el

A Veneo név a Lamborghini hagyományának megfelelően most is egy bikától származik, aki nemcsak a legerősebbek, hanem a leggyorsabbak közé is tartozott. Neve 1914-ben vált ismertté, amikor halálosan megsebesítette korának népszerű matadorát, José Sánchez Rodríguezt. Maga az autó már egy kicsit a vizuális sokk kategóriába csúszik, minden porcikája azért üvölt, hogy nézzék, csodálják.

Valószínűtlen, Y-alakú lámpák elöl, a roppant agresszív kasztnit mintha bontott repülőszárnyakból dobálták volna össze, és még a kerekek sem hasonlítanak semmi korábban látottra. Ha nem csupán három darab létezne belőle a világon – igazából ez a negyedik, amely nem vásárlóknak készült, hanem a gyár tulajdonában marad -, akkor is elég egyedi lenne. Az eladott példányok zöld, fehér, illetve pirosra festett kiegészítőkkel készültek, egyedül a gyár példányán található meg az olaszok mindhárom nemzeti színe.

Egyetlen példányon található csak meg az olasz trikolór mindhárom színe

Egyetlen példányon található csak meg az olasz trikolór mindhárom színe

 Giugiaro

Valószínűtlen méretű kerekek, se nem sportkocsis, se nem terepjárós alkat a Parcour. Az idei Giugiaro tanulmány is minden létező és praktikus megoldástól fényévekre található. De itt most a látvány a lényeg, és abban elég erős a piros szörnyeteg. Belseje sem mindennapi, az ülések helyett a kormányt és a pedálsort lehet személyre szabni, és mindenhol plexi, illetve LCD kijelző néz szembe az utasokkal.

Agresszív tekintet

Az extra ajtónyitás sem maradhat el

Porsche

Az első igazi autós-élményt az az öreg Porsche nyújtotta, amely karnyújtásnyira dübörgött el az orrunk előtt, hamisítatlan műhely-, és benzinszagot húzva maga után. Nem sokkal utána bejött a high-tech ötödik generációs GT3-as változat is, persze jóval durvább képességekkel, de sokkal távolabb a tapintható, érezhető, valódi világtól. Hathengeres, 3,8 literes boxermotorja 475 lóerős, 0-ról 100-ra 3,3 másodperc alatt lövi ki utasait.

3,8 literes

3,8 literes hathengeres boxermotor dolgozik benne

Az új Skoda Octaviát már vezettük is, itt Genfben a kombi az újdonság. Ugyan a csomagtartó nem lett sokkal nagyobb, de a poggyászok környékén mégis változott valami, a korábbinál okosabban variálhatóvá vált. Az anyósülés lehajtásával pedig az extrém hosszúságú csomagok is elszállíthatók vele.

Kommentek

  • Holiday

    A SEAT alatt vélhetően a fáradtság miatt a Toledo 3 ajtós verzióját említitek, ami kizárt. A “képalában” ugyan modell megnevezés nélkül, de helyesen a Leon szerepel. Érdemes kicserélni.

  • L.Rómeó

    a vw a leknagyobb!
    ez a hibrid is mutattya hogy megint verik a világot,mind mindig 100éve.
    toyota hibrid egy szar mert lexus gs is többet eszik.

  • L.Rómeó

    holiday teis ugyanazt mondod mind én.
    eggyre jar az agyunk.
    segitsel már: az ujj ferrari ugye szarabb mind az veyron?

  • L.Rómeó

    aztat tudom hoty könynyebb ferrari mint veyron kisporolták az anyagot a makarónievők!

  • CGT

    Szép kis modell tűzijáték! Egy XL1 városba, egy GT3-as szórakozni nem lenne rossz :)

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.