Világújdonság: az új magyar Suzuki

Tágasabb, modernebb, tisztább üzemű a vadonatúj SX4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 03.03

Itt az új SX4. A tavalyi S-Cross tanulmány nyomán született meg a Suzuki új crossovere. Méretnövekedése, komolyabb formaterve és modernebb felszereltsége feljebb pozícionálija elődjénél.

Az új Suzuki SX4 teljes hossza tizennyolc, a tengelytávja tíz centivel hosszabb a korábbi modellnél. Ezzel vadonatúj kategóriában: a városi crossoverek helyett a kompakt szabadidőjárművek között versenyez tovább az új Suzuki. Az autó szélesebb is egy teljes centiméterrel, magassága kerékmérettől függően fél-egy centivel nőtt – magyarul nagyságrendileg azonos maradt.


A formavilágot alapvetően a tavaly ősszel bemutatott S-Cross tanulmány határozta meg, ugyanakkor bizonyos stíluselemek, mint a prominens hűtőmaszk vagy a nagyméretű, oldalfalra felkúszó fényszórók az SX4 örökségét sem tagadják meg. Különösen a far kialakítása változott jelentősen, a legömbölyített forma összetett, szögletesebb idomoknak adta át a helyét. A meredek far mögött több mint másfélszeresére bővült (270 helyett 430 literes) üreg várja a csomagokat.

Az utasokat szintén tágasabb és főleg igényesebben kialakított környezet veszi körül. Puha anyagok, osztott középkonzol, selyemfényű fémhatású szegélyekkel határolt funkcióterületek, aszimmetrikus, ívelt műszerfal váltja az előd függőleges tájolású, kisautós kezelőfelületeit. A felszereltség is szakít a korábbi, lényegre szorítkozó lehetőségekkel.

Az aktív biztonsági tételek ESP-től az abroncsnyomás-felügyeletig terjednek, a kényelmi opciók listáján többek között egy világújdonság: a dupla csúszó üvegpanelből álló panorámatető is szerepel; az egyméteres üvegfelület több mint fele kinyitható, így nem csak a fény, de a friss levegő is átjárhatja a belteret.


Az újonc két 1,6 literes motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást.

Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.


Automata gyanánt fokozatmentes CVT szerepel a palettán, amely hét – virtuális – fokozatban kézzel is kapcsolható a kormányról, segédáttételével pedig igen széles áttételi tartományokat képes lefedni, így városban és autópályán is otthonosan közlekedik.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető, a programválasztó tárcsa a kézifékkar mellett, a padlókonzolon található.

Az új generációs Suzuki SX4 elődjéhez hasonlóan Esztergomban készül, piaci forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét.

Rácz Tamás üléspróbát vesz az új SX4-ben

Kíváncsi a Genfi Autószalon több újdonságára pl. 900 millióba kerülő Lamborghini Venenóra? Kattintson ide a legfrissebb genfi hírekért!

Kommentek

  • Gekko

    Tetszik, végre egy értelmes autó a Suzukitól!
    Csak ne szálljanak el az árakkal, és sikeres lehet!

  • tgu.ts

    hmm, meglepő.
    Nem szokott a Suzuki elfogatható méretű autókat gyártani. Elég vállalhatónak tűnik így elsőre.
    Az meg külön tetszik, hogy nem turbós benzinessel akarják árulni.
    Nagyon megutáltam a 150LE fűnyírókat, pláne az azok élettartamához hasonló adottságai végett.

  • ACC.600

    VILÁGÚJDONSÁG!
    Még senki sem gyártott Lancia Delta orrú, Nissan Qashqai farú autót…amiből rengeteg visszahívás lesz.

  • MetroGoldwinMayer

    Sanszos hogy itt a tökéletes magyar általános rengeltetésü személyszállító jármü…nem szép nem okos de olcsó lesz fenntartani nyilván 15 év múlva sem lesz semmi baja a mechanikának.

    120 paci elég ha teljesíti az emissziós normát akkor minek a turbó? Japók különutasak, ha már akkor kompresszorral nyomják.

    Swift 1.2 – Fabia tsi összehasonlító teszten a Swift ugyanannyit evett mint a Skoda. Ami nagy szám, a Skodától..:)

  • killermann

    Ha árban nem szállnak el akkor sikeres lesz.

  • Fabatka

    ép olyan ronda mint az elődei !!!!!!!

  • Holiday

    MGM!

    Azért a mechanika már napjaink Suzukijaiban sem olyan időtálló…ébresztő!

  • Holiday

    Fabatka, te sem tetszel ám mindenkinek. :-)

  • fargo

    Jó ez, mint a Kaskaj. Végre az elvárható kényelmi extrák benne vannak (könyöklők, dupla digit klíma, tempomat, lehet bőrözni, naptetőzni) legalább is a csúcsváltozatban. Az új szívó benzines Suzuki motorok kifejezetten takarékosak, és a fenntartásuk relatíve filléres a turbós, főleg dízelekhez képest idősebb korukban. Engem a presztízs nem érdekel, sőt a külseje sem annyira (bár nem gáz szerintem). a belseje meg abszolút elfogadható (nekem ez fontosabb, mert az autó belsejében szoktam ülni). Félek, jelentősen felülárazzák a mostani SX4-hez képest. de ha nem, és erre is lesz 1 M Ft-os akció, akkor sanszos, hogy veszek egy 1.6 benzines GS-t CVt-vel a Swiftem helyett:-)

  • mtbe

    az h kinek mi elvár6ó extra, szubjektív
    nekem pölö dupla digit klíma meg naptető biztos nem kéne

  • mtbe

    a formája nem rossz, talán nem ez a legjobb szín rá

  • L.Rómeó

    szar szuzuki!
    a mecanika nem olyanjó ám már!
    vw tuareg nagyobb nemkéne szar japán!

  • fargo

    Ühümm. Meg az Airbus A380 is nagyobb, meg az ámbrás cet is. Idióta…

F1: Alonso könyvet ír, nem pokémonozik

Fernando Alonso elárult magáról néhány érdekességet, valamint a Forma-1-es álompárosát is megnevezte.

Esernyővel támadt a buszvezetőre, ez lett az eredmény

Többször összeszólalkozott egy utas a busz sofőrrel, majd esernyővel támadt rá, ezért tarolt le több autót aztán egy másik busz állította meg.

Halkan suhan a Hyundai új furgonja

Hannoverben üzemanyagcellás furgonról rántották le a leplet a dél-koreaiak. A null-emissziós jármű a Hyundai ix35-ös hajtásláncát kapta meg.

Új amerikai szabadidőjármű jöhet Európába

Turbómotorokkal, köztük gázolajevő erőforrásokkal kínálja új kompakt SUV-ját a Chevrolet. Vajon Európának készült a dízel Equinox?

Csinosabb, okosabb lett a Kia egyterűje

Átdolgozta a Carens kompakt buszlimuzint a Kia. Lényegi változások helyett a körítésre gyúrtak rá.

3 autó ütközött, teljes útzár a 7-esen

Három személyautó ütközött össze Nagyrécse és Nagykanizsa között.

Csak az önrész 8 millió

Nem akármilyen teszten vagyunk túl: vezettük Horacio Pagani mester legújabb sportautó műalkotását, a 800 lóerős, 1100 Nm-es biturbó V12-vel hajtott, 1218 kilogrammos Pagani Huayra BC-t. Ára kissé borsos: 744 millió forint…

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.