Világújdonság: az új magyar Suzuki

Tágasabb, modernebb, tisztább üzemű a vadonatúj SX4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 03.03

Itt az új SX4. A tavalyi S-Cross tanulmány nyomán született meg a Suzuki új crossovere. Méretnövekedése, komolyabb formaterve és modernebb felszereltsége feljebb pozícionálija elődjénél.

Az új Suzuki SX4 teljes hossza tizennyolc, a tengelytávja tíz centivel hosszabb a korábbi modellnél. Ezzel vadonatúj kategóriában: a városi crossoverek helyett a kompakt szabadidőjárművek között versenyez tovább az új Suzuki. Az autó szélesebb is egy teljes centiméterrel, magassága kerékmérettől függően fél-egy centivel nőtt – magyarul nagyságrendileg azonos maradt.


A formavilágot alapvetően a tavaly ősszel bemutatott S-Cross tanulmány határozta meg, ugyanakkor bizonyos stíluselemek, mint a prominens hűtőmaszk vagy a nagyméretű, oldalfalra felkúszó fényszórók az SX4 örökségét sem tagadják meg. Különösen a far kialakítása változott jelentősen, a legömbölyített forma összetett, szögletesebb idomoknak adta át a helyét. A meredek far mögött több mint másfélszeresére bővült (270 helyett 430 literes) üreg várja a csomagokat.

Az utasokat szintén tágasabb és főleg igényesebben kialakított környezet veszi körül. Puha anyagok, osztott középkonzol, selyemfényű fémhatású szegélyekkel határolt funkcióterületek, aszimmetrikus, ívelt műszerfal váltja az előd függőleges tájolású, kisautós kezelőfelületeit. A felszereltség is szakít a korábbi, lényegre szorítkozó lehetőségekkel.

Az aktív biztonsági tételek ESP-től az abroncsnyomás-felügyeletig terjednek, a kényelmi opciók listáján többek között egy világújdonság: a dupla csúszó üvegpanelből álló panorámatető is szerepel; az egyméteres üvegfelület több mint fele kinyitható, így nem csak a fény, de a friss levegő is átjárhatja a belteret.


Az újonc két 1,6 literes motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást.

Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.


Automata gyanánt fokozatmentes CVT szerepel a palettán, amely hét – virtuális – fokozatban kézzel is kapcsolható a kormányról, segédáttételével pedig igen széles áttételi tartományokat képes lefedni, így városban és autópályán is otthonosan közlekedik.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető, a programválasztó tárcsa a kézifékkar mellett, a padlókonzolon található.

Az új generációs Suzuki SX4 elődjéhez hasonlóan Esztergomban készül, piaci forgalmazása idén ősszel veszi kezdetét.

Rácz Tamás üléspróbát vesz az új SX4-ben

Kíváncsi a Genfi Autószalon több újdonságára pl. 900 millióba kerülő Lamborghini Venenóra? Kattintson ide a legfrissebb genfi hírekért!

Kommentek

  • Gekko

    Tetszik, végre egy értelmes autó a Suzukitól!
    Csak ne szálljanak el az árakkal, és sikeres lehet!

  • tgu.ts

    hmm, meglepő.
    Nem szokott a Suzuki elfogatható méretű autókat gyártani. Elég vállalhatónak tűnik így elsőre.
    Az meg külön tetszik, hogy nem turbós benzinessel akarják árulni.
    Nagyon megutáltam a 150LE fűnyírókat, pláne az azok élettartamához hasonló adottságai végett.

  • ACC.600

    VILÁGÚJDONSÁG!
    Még senki sem gyártott Lancia Delta orrú, Nissan Qashqai farú autót…amiből rengeteg visszahívás lesz.

  • MetroGoldwinMayer

    Sanszos hogy itt a tökéletes magyar általános rengeltetésü személyszállító jármü…nem szép nem okos de olcsó lesz fenntartani nyilván 15 év múlva sem lesz semmi baja a mechanikának.

    120 paci elég ha teljesíti az emissziós normát akkor minek a turbó? Japók különutasak, ha már akkor kompresszorral nyomják.

    Swift 1.2 – Fabia tsi összehasonlító teszten a Swift ugyanannyit evett mint a Skoda. Ami nagy szám, a Skodától..:)

  • killermann

    Ha árban nem szállnak el akkor sikeres lesz.

  • Fabatka

    ép olyan ronda mint az elődei !!!!!!!

  • Holiday

    MGM!

    Azért a mechanika már napjaink Suzukijaiban sem olyan időtálló…ébresztő!

  • Holiday

    Fabatka, te sem tetszel ám mindenkinek. :-)

  • fargo

    Jó ez, mint a Kaskaj. Végre az elvárható kényelmi extrák benne vannak (könyöklők, dupla digit klíma, tempomat, lehet bőrözni, naptetőzni) legalább is a csúcsváltozatban. Az új szívó benzines Suzuki motorok kifejezetten takarékosak, és a fenntartásuk relatíve filléres a turbós, főleg dízelekhez képest idősebb korukban. Engem a presztízs nem érdekel, sőt a külseje sem annyira (bár nem gáz szerintem). a belseje meg abszolút elfogadható (nekem ez fontosabb, mert az autó belsejében szoktam ülni). Félek, jelentősen felülárazzák a mostani SX4-hez képest. de ha nem, és erre is lesz 1 M Ft-os akció, akkor sanszos, hogy veszek egy 1.6 benzines GS-t CVt-vel a Swiftem helyett:-)

  • mtbe

    az h kinek mi elvár6ó extra, szubjektív
    nekem pölö dupla digit klíma meg naptető biztos nem kéne

  • mtbe

    a formája nem rossz, talán nem ez a legjobb szín rá

  • L.Rómeó

    szar szuzuki!
    a mecanika nem olyanjó ám már!
    vw tuareg nagyobb nemkéne szar japán!

  • fargo

    Ühümm. Meg az Airbus A380 is nagyobb, meg az ámbrás cet is. Idióta…

Kész a világ legnagyobb nyomtatott szobra

Ez a világ legnagyobb 3D tollal készített műalkotása, létrehozásához 800 munkaórára és mintegy 13,8 km műanyagszálra volt szükség.

Furcsa baleset történt egy trolival

Furcsa baleset történt nemrég Csehországban, ahol egy trolibusz nem mindennapi módon akadt fel egy villanyoszlopon.

F1: Ilyen, amikor Ricciardo közúton állatkodik

Daniel Ricciardo nem csak a versenypályán gyors, akkor sem jön zavarba, amikor közúton lehet odalépni kicsit.

Ez most más tészta: Vettel Räikkönen ellen

A Ferrari pilótái egy igazi olasz mamma irányítása mellett csapnak össze – a konyhában.

F1: Vettel balhézott, de nem kért büntetést ellenfelének

Sebastian Vettel nem híve annak, hogy a felügyelők feltartásért osztogassanak büntetéseket a Forma-1-es hétvégék során.

Bárkinek lehet olyan motorja, mint a BMW M4 GTS-é

Tömegpiaci termékké válhat a vízbefecskendezés, ígéri a technológiát eredetileg a BMW számára kifejlesztő Bosch.

F1: Rosbergnek minden futam egy kupadöntő

Nico Rosberg és Lewis Hamilton is szoros csatát jósol a bajnokság végéig. Bármelyikük nyerhet.

Cuki játékautók valódi felnőtteknek

Amikor az ember a dugókban fő, vagy parkolóhelyet keresve tombol, szívesen ülne át egy japán kei-carba. Különösen, ha az olyan imádni való, mint a Toyota újdonsága.

Melyik a legjobb használt luxuslimuzin?

A Lexus a kilencvenes években furakodott be a luxuslimuzinok zárt európai klubjába. Az LS 400-zal célba vette a Mercedest, a BMW-t és a Jaguart. A vetélytársak most újra összetalálkoztak. Nézzük, mit változtatott az eltelt idő az erőviszonyokon!

“Új kategória” lesz a 2017-es Forma-1

A Toro Rossó-s Carlos Sainz szerint hatalmas változást hoznak a jövő évi új szabályok, de pont erre van szüksége a Forma-1-nek.

Jönnek az integető, dudáló robotautók

Egy egyetemi kutató feladta tudományos pályáját, és autófejlesztésbe fogott. A cél az okos és figyelmes gépkocsi megvalósítása.

Velencében romantikázott Palvin Barbi és Lewis Hamilton

A Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton és a magyar modell, Palvin Barbara tavasz óta találkozgat, de állítólag csak barátok. Most Velencében jöttek össze egy “baráti” randira.