Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 03.03

Szélesebb, alacsonyabb, könnyebb, erősebb, biztonságosabb, gyorsabb, okosabb, szebb – őfelsége, Ötödik Porsche 911 GT3.

A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk – ezt hívja a cég “villámkapcsolásnak”. 
A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 
A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 
A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 
Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

Kommentek

F1: Hamilton majdnem becsinált a Hungaroringen

A Magyar Nagydíj versenyzői sajtótájékoztatójának a győztes Lewis Hamiltont szólító szükség vetett véget.

Gutierrez visszaszólt a neki beintő Hamiltonnak

Esteban Gutierrez nem hagyta szó nélkül, hogy Lewis Hamilton durván beintett neki, amikor feltartotta a Forma-1-es Magyar Nagydíjon.

Palvin Barbi a Merci garázsában szurkolt Hamiltonnak

Miután Monte-Carlóban és Bakuban is összefutottak, Budapesten sem hagyta ki a találkát Lewis Hamilton és Palvin Barbi. Sőt, mintha Hamilton az összes szabadidejét a magyar lánnyal töltötte volna.

Vettel: Sokkal gyorsabbak voltunk, mint a Red Bull

Bár Sebastian Vettel a Red Bull-os Daniel Ricciardo mögött csak a 4. helyen ért célba a Magyar Nagydíjon, meg van győződve róla, hogy a Ferrari volt a gyorsabb autó.

F1: Button nem érti a büntetést

Jenson Buttonnak nagyon nem tetszett, hogy a csapattal folytatott rádiókommunikációért bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották a Magyar Nagydíjon.

Munkásokat küld el Volvo

A svéd multi a legnagyobb gyártókapacitásának leépítésébe kezdett bele az amerikai piac gyengélkedése miatt.

F1: Így csibészkedett Rosberg Hamiltonnal az interjún

Nico Rosberg a verseny utáni interjún piszkálta a Magyar Nagydíjat megnyerő csapattársát Lewis Hamiltont.

Verstappen: Kimi végre megszólalt!

A Red Bull-os Max Verstappen úgy gondolja, nem csinált semmi rosszat a Magyar Nagydíjon Kimi Räikkönennel folytatott csatájában.

7 hely, ahová autó nem juthat el! Vagy mégis?

Számos olyan hely akad a Földön, ahol lehetetlennek tűnik autóval közlekedni. Ezt most megcáfoljuk!

Ez a híd igazi bátorságpróba

Inkább drótkötélpálya, mint híd, de ilyet még garantáltan nem láttál! Nem emberek, hanem autók csúsznak le rajta.

Na, min múlt Hamilton győzelme?

Nincs vita, Hamilton és Rosberg is ugyanúgy látta a 2016-os Magyar Nagydíjat. Itt a dobogósok nyilatkozat a futam után.

F1: Rekorddal nyerte Hamilton a Magyar Nagydíjat

A mercedeses Lewis Hamilton új rekordot felállítva, pályafutása során ötödször nyerte meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat csapattársa, Nico Rosberg és a Red Bull-os Daniel Ricciardo előtt.