Rolls-Royce Wraith: felszállt a köd

Nincs több rejtély, 632 lóerős a Rolls túrakupéja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 08.20

GPS-vezérelt sebességváltóval, márkatörténeti jelentőségű belső faborítással érkezik a valaha volt legerősebb Rolls-Royce

Vége a titokzatos találgatásoknak, ködös tapogatózásoknak: a kissé talán túlságosan is hosszan felszolgált étvágygerjesztők után végre itt a fő fogás. Genf előestéjén minden kiderült a Ghostból faragott kupéról: a Wraithről.

A hosszan elnyújtott tetővonalú kétajtós 5,27 méter hosszú, azaz 13 centiméterrel rövidebb, mint a Ghost. A szedán tekintélyes tengelytávját 183 mm-rel kurtították meg, de a maga 3,11 méterével így sem mondható szűkösnek a 2,36 tonna menetkész tömegű kupé.

A Wraith titka nem is méreteiben, hanem arányaiban rejlik: a szélvédőkerettől a csomagtartó fedeléig egyetlen lendületes, töretlen vonalban húzódó tetőlemez külön életet él; egyrészt kontrasztos fényezés, másrészt a síkból kiemelkedő felület hangsúlyozza a modell különlegességét.

Noha ez a sziluett rendszerint kifejezetten sportos, agresszív modelleket fémjelez, a Wraith nem hagy kétséget afelől, hogy luxustúrázó. V12-es motorjának teljesítményét hiába emelték 632 lóerőre (Ghost: 571 LE), forgatónyomatékát 800 Nm-re (Ghost: 780 Nm), hiába gyorsul 5,0 helyett 4,6 másodperc alatt százra, hiába feszesebb a futómű, és pontosabb a kormánymű, a Wraith mindenek előtt mégis csak Rolls-Royce maradt.

Ez pedig exkluzív kidolgozást jelent, a Henry Rolls egykori dél-franciaországi birtokártól származó fa burkolatoktól kezdve az eddig csak a Phantomhoz kínált gegig, a tetőkárpitot csillagos égbolttá varázsoló, több száz (egész pontosan 1340) fényszálból álló Starlight opcióig.

2013-ban persze már egy Rolls-Royce is engedhet a high-tech csábításának. Vezérlőtárcsás és érintőpados menüvezérlés, kiterjedt funkcionalitású hangvezérlés, panoráma környezeti kamera, aktív éjjellátó berendezés, a menetadatokat a szélvédőre kivetítő head-up display és adaptív fényszóró is került a tarsolyába.

Amivel azonban a Wraith bevonul az autótörténelembe, az a műholddal támogatott sebességváltó: a GPS adatait felhasználó vezérlés “tudja”, hogy milyen domborzati viszonyok között, milyen vonalvezetésű úton halad az autó, és ennek alapján képes előre megjósolni a zökkenőmentes haladáshoz szükséges sebességfokozatot.

A Wraith első példányai a negyedik negyedévben kerülhetnek a vásárlókhoz. A pontos árazáson még dolgozik a gyár, de egy hozzávetőleges költséget már megadtak: nagyságrendileg 245 ezer euró, azaz 73 millió forintra lesz szükség ahhoz, hogy beülhessünk a varázslatos kupéba.

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű jószág.És sokkal szebb számomra,mint egy Bentley.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.