Rolls-Royce Wraith: felszállt a köd

Nincs több rejtély, 632 lóerős a Rolls túrakupéja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 08.20

GPS-vezérelt sebességváltóval, márkatörténeti jelentőségű belső faborítással érkezik a valaha volt legerősebb Rolls-Royce

Vége a titokzatos találgatásoknak, ködös tapogatózásoknak: a kissé talán túlságosan is hosszan felszolgált étvágygerjesztők után végre itt a fő fogás. Genf előestéjén minden kiderült a Ghostból faragott kupéról: a Wraithről.

A hosszan elnyújtott tetővonalú kétajtós 5,27 méter hosszú, azaz 13 centiméterrel rövidebb, mint a Ghost. A szedán tekintélyes tengelytávját 183 mm-rel kurtították meg, de a maga 3,11 méterével így sem mondható szűkösnek a 2,36 tonna menetkész tömegű kupé.

A Wraith titka nem is méreteiben, hanem arányaiban rejlik: a szélvédőkerettől a csomagtartó fedeléig egyetlen lendületes, töretlen vonalban húzódó tetőlemez külön életet él; egyrészt kontrasztos fényezés, másrészt a síkból kiemelkedő felület hangsúlyozza a modell különlegességét.

Noha ez a sziluett rendszerint kifejezetten sportos, agresszív modelleket fémjelez, a Wraith nem hagy kétséget afelől, hogy luxustúrázó. V12-es motorjának teljesítményét hiába emelték 632 lóerőre (Ghost: 571 LE), forgatónyomatékát 800 Nm-re (Ghost: 780 Nm), hiába gyorsul 5,0 helyett 4,6 másodperc alatt százra, hiába feszesebb a futómű, és pontosabb a kormánymű, a Wraith mindenek előtt mégis csak Rolls-Royce maradt.

Ez pedig exkluzív kidolgozást jelent, a Henry Rolls egykori dél-franciaországi birtokártól származó fa burkolatoktól kezdve az eddig csak a Phantomhoz kínált gegig, a tetőkárpitot csillagos égbolttá varázsoló, több száz (egész pontosan 1340) fényszálból álló Starlight opcióig.

2013-ban persze már egy Rolls-Royce is engedhet a high-tech csábításának. Vezérlőtárcsás és érintőpados menüvezérlés, kiterjedt funkcionalitású hangvezérlés, panoráma környezeti kamera, aktív éjjellátó berendezés, a menetadatokat a szélvédőre kivetítő head-up display és adaptív fényszóró is került a tarsolyába.

Amivel azonban a Wraith bevonul az autótörténelembe, az a műholddal támogatott sebességváltó: a GPS adatait felhasználó vezérlés “tudja”, hogy milyen domborzati viszonyok között, milyen vonalvezetésű úton halad az autó, és ennek alapján képes előre megjósolni a zökkenőmentes haladáshoz szükséges sebességfokozatot.

A Wraith első példányai a negyedik negyedévben kerülhetnek a vásárlókhoz. A pontos árazáson még dolgozik a gyár, de egy hozzávetőleges költséget már megadtak: nagyságrendileg 245 ezer euró, azaz 73 millió forintra lesz szükség ahhoz, hogy beülhessünk a varázslatos kupéba.

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű jószág.És sokkal szebb számomra,mint egy Bentley.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes úja autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.