Vége a titokzatos találgatásoknak, ködös tapogatózásoknak: a kissé talán túlságosan is hosszan felszolgált étvágygerjesztők után végre itt a fő fogás. Genf előestéjén minden kiderült a Ghostból faragott kupéról: a Wraithről.

A hosszan elnyújtott tetővonalú kétajtós 5,27 méter hosszú, azaz 13 centiméterrel rövidebb, mint a Ghost. A szedán tekintélyes tengelytávját 183 mm-rel kurtították meg, de a maga 3,11 méterével így sem mondható szűkösnek a 2,36 tonna menetkész tömegű kupé.

A Wraith titka nem is méreteiben, hanem arányaiban rejlik: a szélvédőkerettől a csomagtartó fedeléig egyetlen lendületes, töretlen vonalban húzódó tetőlemez külön életet él; egyrészt kontrasztos fényezés, másrészt a síkból kiemelkedő felület hangsúlyozza a modell különlegességét.

Noha ez a sziluett rendszerint kifejezetten sportos, agresszív modelleket fémjelez, a Wraith nem hagy kétséget afelől, hogy luxustúrázó. V12-es motorjának teljesítményét hiába emelték 632 lóerőre (Ghost: 571 LE), forgatónyomatékát 800 Nm-re (Ghost: 780 Nm), hiába gyorsul 5,0 helyett 4,6 másodperc alatt százra, hiába feszesebb a futómű, és pontosabb a kormánymű, a Wraith mindenek előtt mégis csak Rolls-Royce maradt.

Ez pedig exkluzív kidolgozást jelent, a Henry Rolls egykori dél-franciaországi birtokártól származó fa burkolatoktól kezdve az eddig csak a Phantomhoz kínált gegig, a tetőkárpitot csillagos égbolttá varázsoló, több száz (egész pontosan 1340) fényszálból álló Starlight opcióig.

2013-ban persze már egy Rolls-Royce is engedhet a high-tech csábításának. Vezérlőtárcsás és érintőpados menüvezérlés, kiterjedt funkcionalitású hangvezérlés, panoráma környezeti kamera, aktív éjjellátó berendezés, a menetadatokat a szélvédőre kivetítő head-up display és adaptív fényszóró is került a tarsolyába.

Amivel azonban a Wraith bevonul az autótörténelembe, az a műholddal támogatott sebességváltó: a GPS adatait felhasználó vezérlés “tudja”, hogy milyen domborzati viszonyok között, milyen vonalvezetésű úton halad az autó, és ennek alapján képes előre megjósolni a zökkenőmentes haladáshoz szükséges sebességfokozatot.

A Wraith első példányai a negyedik negyedévben kerülhetnek a vásárlókhoz. A pontos árazáson még dolgozik a gyár, de egy hozzávetőleges költséget már megadtak: nagyságrendileg 245 ezer euró, azaz 73 millió forintra lesz szükség ahhoz, hogy beülhessünk a varázslatos kupéba.