Rolls-Royce Wraith: felszállt a köd

Nincs több rejtély, 632 lóerős a Rolls túrakupéja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 08.20

GPS-vezérelt sebességváltóval, márkatörténeti jelentőségű belső faborítással érkezik a valaha volt legerősebb Rolls-Royce

Vége a titokzatos találgatásoknak, ködös tapogatózásoknak: a kissé talán túlságosan is hosszan felszolgált étvágygerjesztők után végre itt a fő fogás. Genf előestéjén minden kiderült a Ghostból faragott kupéról: a Wraithről.

A hosszan elnyújtott tetővonalú kétajtós 5,27 méter hosszú, azaz 13 centiméterrel rövidebb, mint a Ghost. A szedán tekintélyes tengelytávját 183 mm-rel kurtították meg, de a maga 3,11 méterével így sem mondható szűkösnek a 2,36 tonna menetkész tömegű kupé.

A Wraith titka nem is méreteiben, hanem arányaiban rejlik: a szélvédőkerettől a csomagtartó fedeléig egyetlen lendületes, töretlen vonalban húzódó tetőlemez külön életet él; egyrészt kontrasztos fényezés, másrészt a síkból kiemelkedő felület hangsúlyozza a modell különlegességét.

Noha ez a sziluett rendszerint kifejezetten sportos, agresszív modelleket fémjelez, a Wraith nem hagy kétséget afelől, hogy luxustúrázó. V12-es motorjának teljesítményét hiába emelték 632 lóerőre (Ghost: 571 LE), forgatónyomatékát 800 Nm-re (Ghost: 780 Nm), hiába gyorsul 5,0 helyett 4,6 másodperc alatt százra, hiába feszesebb a futómű, és pontosabb a kormánymű, a Wraith mindenek előtt mégis csak Rolls-Royce maradt.

Ez pedig exkluzív kidolgozást jelent, a Henry Rolls egykori dél-franciaországi birtokártól származó fa burkolatoktól kezdve az eddig csak a Phantomhoz kínált gegig, a tetőkárpitot csillagos égbolttá varázsoló, több száz (egész pontosan 1340) fényszálból álló Starlight opcióig.

2013-ban persze már egy Rolls-Royce is engedhet a high-tech csábításának. Vezérlőtárcsás és érintőpados menüvezérlés, kiterjedt funkcionalitású hangvezérlés, panoráma környezeti kamera, aktív éjjellátó berendezés, a menetadatokat a szélvédőre kivetítő head-up display és adaptív fényszóró is került a tarsolyába.

Amivel azonban a Wraith bevonul az autótörténelembe, az a műholddal támogatott sebességváltó: a GPS adatait felhasználó vezérlés “tudja”, hogy milyen domborzati viszonyok között, milyen vonalvezetésű úton halad az autó, és ennek alapján képes előre megjósolni a zökkenőmentes haladáshoz szükséges sebességfokozatot.

A Wraith első példányai a negyedik negyedévben kerülhetnek a vásárlókhoz. A pontos árazáson még dolgozik a gyár, de egy hozzávetőleges költséget már megadtak: nagyságrendileg 245 ezer euró, azaz 73 millió forintra lesz szükség ahhoz, hogy beülhessünk a varázslatos kupéba.

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű jószág.És sokkal szebb számomra,mint egy Bentley.

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.