Íme, a LaFerrari…

Kódszám helyett hangzatos néven az Enzo utódja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 14.00

Hibrid hajtáslánccal, közel ezer lóerővel, 499 példányban itt a szépséges csúcs-Ferrari

A gyár történetének első hibrid utcai autójaként debütál a közelmúltig csak F150 néven emlegetett autó. A 6,3 literes V12-es belső égésű motor eleve rekord magas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés pilótája.

A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre, ám ezzel a lehetőséggel a gyár nyilvánvaló okokból egyelőre nem él. A jövőben (esetleg más belső égésű motorokkal társítva, mondjuk az Alfa Romeo jövőbeli nagy modelljeiben) azonban szó lehet az átmenetileg emissziómentes üzemről…

De ne kanyarodjunk el a témától. Az akkumulátorokat egyrészt a regeneratív fékek, másrészt a V12-es motor tölti – utóbbi például olyankor, amikor a rendelkezésre álló nyomatékát képtelen volna az aszfaltra vinni a Forma 1-es duplakuplungos váltóban végződő erőátviteli rendszer, tehát például kanyarodás során.


A mindössze 1255 kilós Ferrari vázszerkezetét úgy alakították ki, hogy a hibrid hajtáslánc okozta plusz tömeg ellenére kompakt és ideális tömegeloszlású (41:59) maradjon. A monocoque szerkezetet nem kevesebb mint négy különböző szénszálas kompozit anyagból formálták meg, a Forma 1-es autóknál szokásos eljárással.

Bizonyos funkciók (pl. ülések vagy akkumulátorház) szerves részét képezik a váznak, ami egyszerre javítja a torziós merevséget és csökkenti a tömeget.

A LaFerrari 4702 mm hosszú, 1992 mm széles és 1116 mm magas, a tengelytávolsága 2665 mm. A sportkocsi aerodinamikája minden létező utcai autóénál tökéletesebb, a fedélzeti számítógépes rendszer automatikusan, a pillanatnyi szükségletek fényében aktiválja a csekély légellenállást biztosító vagy éppen komoly leszorítóerőt termelő komponenseket.

Végső soron persze mindez mellékesnek mondható a sportkocsik legfőbb mércéje: a menetdinamika fényében. Ahogy azt a Ferrari korábban már elárulta, álló helyzetből százra kevesebb mint 3, kétszázra kevesebb mint 7, háromszázra 15 másodperc (!) alatt gyorsul. A végsebessége valahol 350 km/óra felett van. Fékjei is akármilyenek elöl 398, hátul 380 milliméteres féktárcsák lassítják.

A Fiorano-i gyári tesztpályán egy kört 1 perc 20 másodperc alatt tesz meg a LaFerrari – ez pontosan 5 másodperccel gyorsabb az Enzónál, és hárommal az F12 Berlinettánál.

Bár korábban arról szóltak a hírek, hogy már mind a 499 darab elkelt elővételben, most úgy tudni, ha jó kapcsolatot ápolsz a maranellói gyárral 1,3 millió euróért (kb 390 millió forint) kaphatsz egy LaFerrarit.

Kommentek

  • akiak

    Gyönyörű lett,akárcsak a P1..
    a “ideális tömegeloszlású (31:59)” tömegarány nem adja ki a 100at

  • gazsermark

    Csak nekem nem tetszik az eleje? :(

  • nevezessverő

    Az eleje még hagyján, de a hátulja.. iszonyat randa lett!

  • MetroGoldwinMayer

    Sosem a csúcs ferkák szoktak a szépek lenni, sztem most is az occsóferrari a legszebb.

    De az adatok elképesztőek. ‘Gyári’ autónál 1,2-1,3 kg/LE hiperüberbrutális. Az F1-ben van 0,75 kg/LE, legdurvább utcai sportmotorok 1,7-1,9 kg/LE.

  • megint

    Nem vagyok finoman szólva sem egy ferka rajongó, de az adatok kg/le fantasztikusak, ahogy a súlya is. Sajnos a külsejéről ez nem mondható el. Ha nem tudnám, hogy ferka, akkor gond nélkül elhinném, hogy ez egy új honda, vagy lexus…stb.

  • L.Rómeó

    szar spagettievő olasz. porsche lenyomja. vw a lekjobb márka.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.