Íme, a LaFerrari…

Kódszám helyett hangzatos néven az Enzo utódja

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 14.00

Hibrid hajtáslánccal, közel ezer lóerővel, 499 példányban itt a szépséges csúcs-Ferrari

A gyár történetének első hibrid utcai autójaként debütál a közelmúltig csak F150 néven emlegetett autó. A 6,3 literes V12-es belső égésű motor eleve rekord magas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés pilótája.

A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre, ám ezzel a lehetőséggel a gyár nyilvánvaló okokból egyelőre nem él. A jövőben (esetleg más belső égésű motorokkal társítva, mondjuk az Alfa Romeo jövőbeli nagy modelljeiben) azonban szó lehet az átmenetileg emissziómentes üzemről…

De ne kanyarodjunk el a témától. Az akkumulátorokat egyrészt a regeneratív fékek, másrészt a V12-es motor tölti – utóbbi például olyankor, amikor a rendelkezésre álló nyomatékát képtelen volna az aszfaltra vinni a Forma 1-es duplakuplungos váltóban végződő erőátviteli rendszer, tehát például kanyarodás során.


A mindössze 1255 kilós Ferrari vázszerkezetét úgy alakították ki, hogy a hibrid hajtáslánc okozta plusz tömeg ellenére kompakt és ideális tömegeloszlású (41:59) maradjon. A monocoque szerkezetet nem kevesebb mint négy különböző szénszálas kompozit anyagból formálták meg, a Forma 1-es autóknál szokásos eljárással.

Bizonyos funkciók (pl. ülések vagy akkumulátorház) szerves részét képezik a váznak, ami egyszerre javítja a torziós merevséget és csökkenti a tömeget.

A LaFerrari 4702 mm hosszú, 1992 mm széles és 1116 mm magas, a tengelytávolsága 2665 mm. A sportkocsi aerodinamikája minden létező utcai autóénál tökéletesebb, a fedélzeti számítógépes rendszer automatikusan, a pillanatnyi szükségletek fényében aktiválja a csekély légellenállást biztosító vagy éppen komoly leszorítóerőt termelő komponenseket.

Végső soron persze mindez mellékesnek mondható a sportkocsik legfőbb mércéje: a menetdinamika fényében. Ahogy azt a Ferrari korábban már elárulta, álló helyzetből százra kevesebb mint 3, kétszázra kevesebb mint 7, háromszázra 15 másodperc (!) alatt gyorsul. A végsebessége valahol 350 km/óra felett van. Fékjei is akármilyenek elöl 398, hátul 380 milliméteres féktárcsák lassítják.

A Fiorano-i gyári tesztpályán egy kört 1 perc 20 másodperc alatt tesz meg a LaFerrari – ez pontosan 5 másodperccel gyorsabb az Enzónál, és hárommal az F12 Berlinettánál.

Bár korábban arról szóltak a hírek, hogy már mind a 499 darab elkelt elővételben, most úgy tudni, ha jó kapcsolatot ápolsz a maranellói gyárral 1,3 millió euróért (kb 390 millió forint) kaphatsz egy LaFerrarit.

Kommentek

  • akiak

    Gyönyörű lett,akárcsak a P1..
    a “ideális tömegeloszlású (31:59)” tömegarány nem adja ki a 100at

  • gazsermark

    Csak nekem nem tetszik az eleje? :(

  • nevezessverő

    Az eleje még hagyján, de a hátulja.. iszonyat randa lett!

  • MetroGoldwinMayer

    Sosem a csúcs ferkák szoktak a szépek lenni, sztem most is az occsóferrari a legszebb.

    De az adatok elképesztőek. ‘Gyári’ autónál 1,2-1,3 kg/LE hiperüberbrutális. Az F1-ben van 0,75 kg/LE, legdurvább utcai sportmotorok 1,7-1,9 kg/LE.

  • megint

    Nem vagyok finoman szólva sem egy ferka rajongó, de az adatok kg/le fantasztikusak, ahogy a súlya is. Sajnos a külsejéről ez nem mondható el. Ha nem tudnám, hogy ferka, akkor gond nélkül elhinném, hogy ez egy új honda, vagy lexus…stb.

  • L.Rómeó

    szar spagettievő olasz. porsche lenyomja. vw a lekjobb márka.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.