Elegáns, agresszív terepkupé Giugiarótól

Akadálypályának tekinti a világot a Parcour

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 09.05

A XX. század végén született urbánus sportágról, a számítógépes játékok által ihletett, épületeken ugrálós, háztetőkön szaladgálós parcourról nevezte el új tanulmány-párosát az Italdesign.

Ahogy a városi versenyzők alkalmazkodnak környezetükhöz, úgy képes a Parcour idomulni minden adott helyzethez. A vezető négyféle beállítás (komfortos, off-road, téli vagy versenypálya) közül választhat; a program módosítja a futóműbeállításokat, a motorvezérlést és természetesen a (12 centiméterrel variálható) hasmagasságot is.

A roadster a merevítő tető hiányát szénszálas erősítésű bukókerettel ellensúlyozza. A V10-es motor a dizájn fontos eleme

A klasszikus szépségű Parcour egy 550 lóerős V10-es Lamborghini középmotorral igyekszik megfelelni a sokszínű elvárásoknak. Verseny üzemmódban 3,6 másodperc alatt gyorsul százra. Ennél is érdekesebb azonban az, ahogyan a pályaalkalmasságot az ütőképes terepképességgel igyekszik összehangolni: a futómű nem csupán magasságában állítható, de rugórátája és csillapítása is alkalmazkodik a helyzethez. Minden keréknél két darab, himbákon keresztül dolgozó rugóstagot találunk; aszfalton ezek közül csak az egyik üzemel, a másikat akkor köti be a rendszer, ha buckákon és dűnéken folytatnánk a száguldást.

Genf egyik első premierje volt a Parcour...

A Parcour utastere célszerű és minimalista. A hátra tolt üléseket fixen beépítették, helyettük a kormány és a pedálsor mozgatható. Külső csomagtér nincs, helyette az ülések mögé helyezhetünk be egyedileg formázott bőröndöket.

A vezetőt két részre osztott LCD képernyő tájékoztatja a jármű- és menetadatokról, a kezelőszerveket érintőképernyő helyettesíti, szellőzőrostéklyok helyett a műszerfal teljes szélességében ömlik be a levegő.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.