Dízel hibrid Subaru SUV

Elektromos összkerékhajtást kapott a Viziv

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 11.50

Minden, jövőre vonatkozó elképzelését belesűrítette a Viziv tanulmányba a Subaru. Környezetbarát hajtáslánc, új vezetőtámogató rendszerek, új formanyelv…

Hagyományos, mechanikus összkerékhajtása a Subaru egyik fő ütőkártyája, a jövő kedvéért azonban ezt is feláldozza a márka: a Viziv tanulmány hátsó kerekeit oldalanként egy-egy villanymotor hajtja. Nem átlagos azonban ez a hajtás: ívmenetben például automatikusan megnöveli a hátsó tengelyre juttatott nyomatékot a vezérlés, kis sebességű kanyarodásnál pedig csak a külső kerék kap hajtást, így kisebb íven fordul az autó.

A hibrid hajtáslánc alapját a márka bevált kétliteres dízel boxerje adja; ehhez összesen három (elöl egy, hátul kettő) villanymotor csatlakozik; az erőátvitelről CVT váltó gondoskodik. Elinduláskor kizárólag a három villanymotor üzemel, de a lítium-ion akkumulátorok meddig képesek önállóan mozgatni az autót, arról nincsenek információk.

A Subaru bevált teljesítmény-szabályozó SI-DRIVE rendszerének módosított változata is megjelenik a képletben: az optimalizált üzemmód mellett környezetbarát és sportos beállítás áll a vezető rendelkezésére. A vezérlés egy előre tekintő sztereó kamera adatait is figyelembe veszi: az EyeSight rendszer az autóra váró domborzati és útviszonyokat figyelembe véve dönt a hajtás különböző komponenseinek igénybe vételéről.

A 4,32 méter hosszú, 1,9 m széles, 1,51 méter magas autó utastere a hiányzó B-oszlopnak köszönhetően egyszerűen megközelíthető; a kardántengely hiánya sík padlót és kiváló lábhelyet biztosít a vezetőnek és három utasának, akik egytől egyig saját kijelzőrendszert kapnak.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.