900 millióba kerül az új Lamborghini

Veneno: a Dühöngő Bika

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 16.00

Mi az: vadonatúj, három darabot gyártottak belőle, mind eladták már, erős, mint egy bika, amelyről a nevét is kapta, és majdnem egymilliárdba kerül?

Egyszer élt egy bika, a valaha volt legerősebb, legügyesebb, aki még a nagy José Sanchez Rodríguezt is halálra öklelte Andalúziában. Venenónak hívták, és nem véletlen nevezte el a Lamborghini róla az új, Genfben bemutatott tesztmodelljét. 
Egészen brutális autó, akármelyik dimenzióját nézzük is. Mondjuk nézzük elsősorban magát a kasztnit, amely szénszálas anyagból készült, szupererős, szuperkönnyű – az amúgy sem duci Aventadorhoz képest is 125 kilóval karcsúbb. Olyan lapos, hogy azt hiszed, rosszul töltöttük fel a róla készült fotókat, és elszálltak az arányok.

A Dühöngő Bika

A 6,5 literes, V12-es motor 750 lóereje kisebbfajta fekete lyukként funkcionál. Az autó 2,8 másodperc alatt százon van, miközben a képe utánacammog. 355 km/h-s végsebességét sokan kipróbálnák, de csak kevesen fogják, mert az autóból összesen négy darab készül. Egy a gyár tulajdonában marad, a másik három – az olasz trikolor színeiben pompázva – pedig már gazdára talált, egységenként potom 900 millió forintos áron (és ebben még nincsenek benne az adók). 
És ne csak a sebesség idézze a F1-et: van állítható hátsó szárnya is a Venenónak. Ez az autó összetéveszthetetlenül Lamborghini, igazi drágakő a Sant’Agata Bolognese üzemből a megszokott nyíl formájú orral, az Aventadorból ismerős ollószerű ajtóval. A kézi váltó és a folyamatos összekerék-hajtás is jelzi, itt a klasszikus értékeket nem írta át az elektronika autóiparszerte egyre áthatóbb uralma.  

A luxus luxusa

A tesztautó további sorsa egyelőre ismeretlen, de ha csak ez a négy marad belőle a világon, már megérte.

Kommentek

  • megint

    Szeretem a Lambot, de ez egész egyszerűen ronda, nem is kicsit.

  • MetroGoldwinMayer

    Én nem szeretem a Lambot, csak szeretném…:)) De nem a forma miatt nekem a Ferrari jobban bejön. A Miura az egyetlen Lambo ami tetszik.
    Ez meg elég győzikés lett, vót valamikó olyan hogy Vector egy USA sportkocsigyár az gyártott ilyen mutáns ürhajókat.

  • zoldfulu2000

    Az italdesign-os kncepciót kelelne legyártani terephajtáslánc nélkül. Nagyon szép arányos GT lenne, ahogy megszoktuk Giuggiaroéktól…

  • anubys1984

    Eddig szinte kivétel nélkül (LM002) az összes Lambo tetszett, de ez valami borzadály lett. Miért nem inkább az Estoque-ot készítették el?

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.