900 millióba kerül az új Lamborghini

Veneno: a Dühöngő Bika

Szerző: Deák Dániel levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 04.03

Mi az: vadonatúj, három darabot gyártottak belőle, mind eladták már, erős, mint egy bika, amelyről a nevét is kapta, és majdnem egymilliárdba kerül?

Egyszer élt egy bika, a valaha volt legerősebb, legügyesebb, aki még a nagy José Sanchez Rodríguezt is halálra öklelte Andalúziában. Venenónak hívták, és nem véletlen nevezte el a Lamborghini róla az új, Genfben bemutatott tesztmodelljét. 
Egészen brutális autó, akármelyik dimenzióját nézzük is. Mondjuk nézzük elsősorban magát a kasztnit, amely szénszálas anyagból készült, szupererős, szuperkönnyű – az amúgy sem duci Aventadorhoz képest is 125 kilóval karcsúbb. Olyan lapos, hogy azt hiszed, rosszul töltöttük fel a róla készült fotókat, és elszálltak az arányok.

A Dühöngő Bika

A 6,5 literes, V12-es motor 750 lóereje kisebbfajta fekete lyukként funkcionál. Az autó 2,8 másodperc alatt százon van, miközben a képe utánacammog. 355 km/h-s végsebességét sokan kipróbálnák, de csak kevesen fogják, mert az autóból összesen négy darab készül. Egy a gyár tulajdonában marad, a másik három – az olasz trikolor színeiben pompázva – pedig már gazdára talált, egységenként potom 900 millió forintos áron (és ebben még nincsenek benne az adók). 
És ne csak a sebesség idézze a F1-et: van állítható hátsó szárnya is a Venenónak. Ez az autó összetéveszthetetlenül Lamborghini, igazi drágakő a Sant’Agata Bolognese üzemből a megszokott nyíl formájú orral, az Aventadorból ismerős ollószerű ajtóval. A kézi váltó és a folyamatos összekerék-hajtás is jelzi, itt a klasszikus értékeket nem írta át az elektronika autóiparszerte egyre áthatóbb uralma.  

A luxus luxusa

A tesztautó további sorsa egyelőre ismeretlen, de ha csak ez a négy marad belőle a világon, már megérte.

Kommentek

  • megint

    Szeretem a Lambot, de ez egész egyszerűen ronda, nem is kicsit.

  • MetroGoldwinMayer

    Én nem szeretem a Lambot, csak szeretném…:)) De nem a forma miatt nekem a Ferrari jobban bejön. A Miura az egyetlen Lambo ami tetszik.
    Ez meg elég győzikés lett, vót valamikó olyan hogy Vector egy USA sportkocsigyár az gyártott ilyen mutáns ürhajókat.

  • zoldfulu2000

    Az italdesign-os kncepciót kelelne legyártani terephajtáslánc nélkül. Nagyon szép arányos GT lenne, ahogy megszoktuk Giuggiaroéktól…

  • anubys1984

    Eddig szinte kivétel nélkül (LM002) az összes Lambo tetszett, de ez valami borzadály lett. Miért nem inkább az Estoque-ot készítették el?

F1: Minek szavazgatni a fejvédőről?

Jenson Button és Sebastian Vettel szerint semmi értelme, hogy a csapatok voksai döntsenek a Forma-1-es fejvédők jövő évi bevezetéséről. Ha biztonságot jelent az eszköz, tegyék kötelezővé a használatát.

Nissan Navara: Munkához vagy pihenéshez?

Bivalyerős, takarékos motorral és kényelmes tekercsugóval próbál civilizáltabbnak látszani konkurenseinél a Navara. Vajon sikerül neki?

F1: Alonso szerint innen Hamilton a favorit

Fernando Alonso úgy véli, a Magyar Nagydíj után már Lewis Hamilton a 2016-os világbajnokság fő esélyese – a pontok mellett a lendület, a pszichológiai előny is az angol mellett szól.

Ilyenek lesznek a városi autók 20 év múlva

Egy barcelonai formatervező iskola hallgatói elképzelték, milyen autók gurulnak majd ki 2035 táján a martorelli Seat-üzem kapuján. Hát ilyenek.

F1: Rosberget nem aggasztja a ponthátrány

Nico Rosberg azt állítja, nem idegeskedik amiatt, hogy oda a világbajnoki vezetése, hiszi, hogy bármikor fordíthat. Örülne, ha már a hétvégén, a Német Nagydíjon sikerülne.

Aranyozott autót kaphatnak az olimpiai bajnokok

Különleges kivitelű Leaf villanyautóval motiválja extra teljesítményre szponzorált sportolóit a Nissan brit leányvállalata.

Kínai buszgyár épül Magyarországon

Állítólag már a munkásokat is toborozzák Komárom környékén.

F1: Kvjat kinyírta a karrierjét?

Orosz sajtóértesülés szerint a Red Bull az idény végén ejti a Toro Rossótól Danyiil Kvjatot, a pilóta minden elvárást alulmúlt.

Izgalmas újdonságokat tartogat nekünk a Mercedes

Egy brit autós szaklap megszerzett egy belső dokumentumot a Mercedestől, amely a következő másfél év termékújdonságait mutatja be. Izgalmas dolgok jönnek.

Alonso: Nem érdemlünk dobogós helyeket

Bár a McLaren egyelőre nem hozza a Fernando Alonso által vágyott eredményeket, a 2017-es éven túli folytatás elsősorban nem a csapat teljesítményén, hanem az új szabályrendszer és autók nyújtotta élményen múlik majd számára.

F1: A bajnokság még nem lefutott

A Mercedes-főnök meg van győződve róla, hogy Lewis Hamilton sikersorozata ellenére a bajnoki küzdelem egészen az idény végéig zajlik majd.

Átszelte Észak-Amerikát a magyar elektromos busz

Véget ért a teljesen elektromos hajtású járművek számára tervezett, 80 napig tartó Elduro túra észak-amerikai szakasza. A túrán egy elektromos magyar busz is részt vett.