350 millió az aranyozott Koenigsegg

Századik autóját frappánsan ünnepli a svéd manufaktúra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.05. 11.01

24 karátos aranyfilm borítja a nyers karbon karosszériát, de ez még csak a kezdet. 350 millióba került az Agera S Hundra

A Koenigsegg Agera S nem hétköznapi jármű: 5.0 V8 turbómotorja 1040 lóerőt présel ki magából, teljes karosszériája, de még keréktárcsái is szénszálas kompozitból készülnek, így menetkész tömege kevesebb, mint 1,3 tonna.

Az idén tízéves gyár azonban úgy döntött, századik autójuk ennél többet érdemel, ezért vettek egy nagy adag 24 karátos aranyfilmet, és munkához láttak. A szénszálas panelekre felfestették az eltervezett motívumokat, de még mindig maradt a drága alapanyagból, ezért folytatták a munkát: jutott a légterelő aljára, a kipufogóra, a rugóstagok kitámasztóira, de még magukra a csavarrugókra is…

A jubileumi (Hundra svédül annyit tesz, száz) példányt egy lelkes gyűjtő számára készítette el a gyár, és mint ilyen, teljesen egyedi marad.

De hogy mégis megossza az élményt a világgal, Christian von Koenigsegg tíz darab, egyenként tíz, személyes általa szignált fotográfiából álló összeállítást bocsát forgalomba. Kevésbé exkluzív, de nem feltétlenül olcsóbb mulatság az a 300 oldalas album, amely a márka tíz évéről, a száz megépített autóról mesél az olvasóknak.

Mindkettő a zerotohundred@koenigsegg.com címen rendelhető meg; ha vásárolsz belőlük, szólj, megnéznénk!

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.