Kia Provo: állat, de ésszel

Turbómotoros hibrid hajtást kapott a Kia Provo tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 10.10

Városi élményautónak szánja tanulmányát a Kia. Belső terében több a meglepő ötlet, mint egy elvarázsolt kastélyban.

Ha a tényekhez szeretnénk ragaszkodni, a Kia Provo a márka első duplakuplungos sebességváltójának, valamint turbómotoros hibrid hajtásláncának műszaki előtanulmánya.

A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.

A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.


Az első kerekeket hajtó, közvetlen befecskendezéses, 204 lóerős 1.6 GDi turbómotor mellett egy 45 lóerős villanymotor is került a csomagban, amely a hátsó kerekeket hajtja – ha teljesítmény kell, a benzinmotorral tandemben, de kis sebességnél akár egymagában is. Utóbbi funkciót csak gombnyomásra kínálja fel a rendszer, ami a vezető dolgát kissé bonyolítja, a tervezőkét (és velük a költségek lefaragásán dolgozókét) viszont leegyszerűsíti.

Ami a sebességváltót illeti, a Kia már első próbálkozásra sem állt meg a minimumnál. A hétfokozatú, duplakuplungos váltóhoz ugyanis nem tartozik váltókar. Kézzel kapcsolni kizárólag a kormány mögül lehet, mégpedig bőrrel varrott fülekkel, az irányváltásra nem túl praktikus, ám nagyon látványos tekerőgombocska szolgál.

Eddig a tények – ezekkel a technológiákkal várhatóan hamarosan találkozhatunk szériagyártás modellekben is.

A Provo azonban jövőbe tekintő koncepciójármű, amiből vagy lesz valami, vagy nem, és ilyenformán elég szabadon kezelték digitális ceruzáikat a tervezők. A legegyszerűbb, ha illusztrálva vesszük sorra ötleteiket (további képek a galériában).

Gombnyomásra ugrik ki a külső kilincs, a küszöb magas, de elöl mélyített, hogy könnyebb legyen a beszállás.


Alumínium ablakemelő kapcsolók a tetőkonzolon.


Meredek orr, hatalmas karbon kompozit légterelők


Egyetlen hatalmas szénszálas panelből készült a műszerfal. A két (vetített) analóg főműszer között digitális kijelző kapott helyet.


Több száz apró LED-ből épülnek fel a fényszórók.


Ami kezelőtárcsának látszik, valójában egy variálható kijelző, amint számos funkció megjeleníthető: verseny-üzemmódban a fordulatszám, a pálya térképe és egy stopper, multimédia üzemben az audiorendszer paraméterei.


Rejtett A-oszlop, keret nélküli ajtók; a Provo színkódolt teteje önálló életet él.


A vastagon steppelt ülések fixen rögzítettek; helyettük a kormány és a pedálsor mozgatható.

3,88 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,35 méter magas az autó; tengelytávja 2,53 méter


Három részből állnak az ajtók: a külső panelen belül szénszálas réteg feszül, arra neoprén borítás került.

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.