Kia Provo: állat, de ésszel

Turbómotoros hibrid hajtást kapott a Kia Provo tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 10.10

Városi élményautónak szánja tanulmányát a Kia. Belső terében több a meglepő ötlet, mint egy elvarázsolt kastélyban.

Ha a tényekhez szeretnénk ragaszkodni, a Kia Provo a márka első duplakuplungos sebességváltójának, valamint turbómotoros hibrid hajtásláncának műszaki előtanulmánya.

A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.

A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.


Az első kerekeket hajtó, közvetlen befecskendezéses, 204 lóerős 1.6 GDi turbómotor mellett egy 45 lóerős villanymotor is került a csomagban, amely a hátsó kerekeket hajtja – ha teljesítmény kell, a benzinmotorral tandemben, de kis sebességnél akár egymagában is. Utóbbi funkciót csak gombnyomásra kínálja fel a rendszer, ami a vezető dolgát kissé bonyolítja, a tervezőkét (és velük a költségek lefaragásán dolgozókét) viszont leegyszerűsíti.

Ami a sebességváltót illeti, a Kia már első próbálkozásra sem állt meg a minimumnál. A hétfokozatú, duplakuplungos váltóhoz ugyanis nem tartozik váltókar. Kézzel kapcsolni kizárólag a kormány mögül lehet, mégpedig bőrrel varrott fülekkel, az irányváltásra nem túl praktikus, ám nagyon látványos tekerőgombocska szolgál.

Eddig a tények – ezekkel a technológiákkal várhatóan hamarosan találkozhatunk szériagyártás modellekben is.

A Provo azonban jövőbe tekintő koncepciójármű, amiből vagy lesz valami, vagy nem, és ilyenformán elég szabadon kezelték digitális ceruzáikat a tervezők. A legegyszerűbb, ha illusztrálva vesszük sorra ötleteiket (további képek a galériában).

Gombnyomásra ugrik ki a külső kilincs, a küszöb magas, de elöl mélyített, hogy könnyebb legyen a beszállás.


Alumínium ablakemelő kapcsolók a tetőkonzolon.


Meredek orr, hatalmas karbon kompozit légterelők


Egyetlen hatalmas szénszálas panelből készült a műszerfal. A két (vetített) analóg főműszer között digitális kijelző kapott helyet.


Több száz apró LED-ből épülnek fel a fényszórók.


Ami kezelőtárcsának látszik, valójában egy variálható kijelző, amint számos funkció megjeleníthető: verseny-üzemmódban a fordulatszám, a pálya térképe és egy stopper, multimédia üzemben az audiorendszer paraméterei.


Rejtett A-oszlop, keret nélküli ajtók; a Provo színkódolt teteje önálló életet él.


A vastagon steppelt ülések fixen rögzítettek; helyettük a kormány és a pedálsor mozgatható.

3,88 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,35 méter magas az autó; tengelytávja 2,53 méter


Három részből állnak az ajtók: a külső panelen belül szénszálas réteg feszül, arra neoprén borítás került.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.