Ha a tényekhez szeretnénk ragaszkodni, a Kia Provo a márka első duplakuplungos sebességváltójának, valamint turbómotoros hibrid hajtásláncának műszaki előtanulmánya.

A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.

A középkonzol tövében, egymás mellett a motorindító gomb és a DCT váltó programválasztója.


Az első kerekeket hajtó, közvetlen befecskendezéses, 204 lóerős 1.6 GDi turbómotor mellett egy 45 lóerős villanymotor is került a csomagban, amely a hátsó kerekeket hajtja – ha teljesítmény kell, a benzinmotorral tandemben, de kis sebességnél akár egymagában is. Utóbbi funkciót csak gombnyomásra kínálja fel a rendszer, ami a vezető dolgát kissé bonyolítja, a tervezőkét (és velük a költségek lefaragásán dolgozókét) viszont leegyszerűsíti.

Ami a sebességváltót illeti, a Kia már első próbálkozásra sem állt meg a minimumnál. A hétfokozatú, duplakuplungos váltóhoz ugyanis nem tartozik váltókar. Kézzel kapcsolni kizárólag a kormány mögül lehet, mégpedig bőrrel varrott fülekkel, az irányváltásra nem túl praktikus, ám nagyon látványos tekerőgombocska szolgál.

Eddig a tények – ezekkel a technológiákkal várhatóan hamarosan találkozhatunk szériagyártás modellekben is.

A Provo azonban jövőbe tekintő koncepciójármű, amiből vagy lesz valami, vagy nem, és ilyenformán elég szabadon kezelték digitális ceruzáikat a tervezők. A legegyszerűbb, ha illusztrálva vesszük sorra ötleteiket (további képek a galériában).

Gombnyomásra ugrik ki a külső kilincs, a küszöb magas, de elöl mélyített, hogy könnyebb legyen a beszállás.


Alumínium ablakemelő kapcsolók a tetőkonzolon.


Meredek orr, hatalmas karbon kompozit légterelők


Egyetlen hatalmas szénszálas panelből készült a műszerfal. A két (vetített) analóg főműszer között digitális kijelző kapott helyet.


Több száz apró LED-ből épülnek fel a fényszórók.


Ami kezelőtárcsának látszik, valójában egy variálható kijelző, amint számos funkció megjeleníthető: verseny-üzemmódban a fordulatszám, a pálya térképe és egy stopper, multimédia üzemben az audiorendszer paraméterei.


Rejtett A-oszlop, keret nélküli ajtók; a Provo színkódolt teteje önálló életet él.


A vastagon steppelt ülések fixen rögzítettek; helyettük a kormány és a pedálsor mozgatható.

3,88 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,35 méter magas az autó; tengelytávja 2,53 méter


Három részből állnak az ajtók: a külső panelen belül szénszálas réteg feszül, arra neoprén borítás került.