Embertelen Lamborghini egymilliárdért

Lebukott a Veneno, a Genfre ígért jubileumi kupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 09.00

A márka ötvenedik születésnapjára szánták minden idők leggyorsabb Lamborghinijét. Most kiderültek a részletek: tényleg brutális, viszont már mind elkelt

A márka ötvenedik születésnapjára szánták minden idők leggyorsabb Lamborghinijét. Most kiderültek a részletek: tényleg brutális, viszont már mind elkelt

Egy idő előtt kinyomtatott magazin kotyogta el a holnapig hétpecsétes titoknak szánt autó adatait.

Csupán három példányban készül, viszont mindhármat előre lefoglalták, így gyakorlatilag mintha nem is létezne a Veneno, a Lamborghini fél évszázados jubileumára tervezett és gyártott sportkocsi.

A maga 354 km/órás végsebességével az autó valóban gyorsabb mindennél, amire eddig a tomboló bika képe felkerült (kivéve persze a külső műhelyek által tuningolt modelleket). Radikálisabban is néz ki: mellette még az Aventador is békés családi kombiként hat.

Versenyszínvonalú aerodinamikai elemek, stabilizáló lapok, tetőn elhelyezett légszívónyílás, valamint hátul egy gigantikus szárny: a Veneno (‘méreg’) a hétköznapiságnak a látszatát is kerüli.

Az egyetlen hivatalos előzetes most hétvégén bukkant fel az autóról. Lenyűgözően háromdimenziós felületek...

Ehhez méltóak műszaki paraméterei is, amelyekből egyelőre csak a legfontosabbak nyilvánosak: 6,5 literes, 12 hengeres motorja kb. 750 lóerős, a sebességváltó hétfokozatú, robotizált.

Mindez azonban kismiska ahhoz képest, amit a vételár terén megengedett magának a Lamborghini. Az autó angol fontba átszámolva 3,4 millióba, azaz (nem, ez nem lehetséges) egymilliárd forintba kerül (és még ötvenötmillió, de ki számolja az aprót?)

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.