A legfrissebb autós újdonságok

A 2013-as Genfi menü: Alfától VW-ig

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.04. 16.30

Lassan elkezdődik az autós világ egyik legfontosabb eseménye, a Genfi Autószalon. Összeszedtünk pár újdonságot, amelyet a 2013-as svájci seregszemlén mutatnak majd be. A további újdonságokkal a helyszínről jelentkezik a Vezess.hu.

Szerkezete szénszálas kompozitok és alumínium felhasználásával készült, motorblokkja teljes egészében könnyűfém építésű, és a hátsó kerekeket hajtja. Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo

Alfa Romeo 4C

Szerkezete szénszálas kompozitok és alumínium felhasználásával készült, motorblokkja teljes egészében könnyűfém építésű, és a hátsó kerekeket hajtja. Középen elhelyezett motorja minden egyes lóerejére kevesebb mint 4 kiló jut: a négy méter alatti 4C-val saját jövőjét válthatja meg az Alfa Romeo

További infók itt.

Az Alfától négyajtós kupétanulmány is érkezik, amely lélegzetelállítóan harmonikus - kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez. A 4,7 méteres járgányt a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.

Alfa Romeo Gloria
Az Alfától négyajtós kupétanulmány is érkezik, amely lélegzetelállítóan harmonikus – kár, hogy dizájnjának nem sok köze van a márka aktuális formanyelvéhez. A 4,7 méteres járgányt a torinói IDE formatervezői egyetem mesterkurzusának hallgató és az autógyár saját formatervezői közösen álmodtak meg.

További infók itt.

Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög - a hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km az átlagfogyasztás - az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak.

Audi A3 e-tron

Annyi üzemanyagból, amivel egy apró robogó elpöfög – a hivatalos adatok szerint 1,5 l/100km az átlagfogyasztás – az A3 e-tron lenyűgöző dinamizmust hoz ki: a 7,6 másodperces gyorsulás százra, és a 222 km/óra végsebesség nem hangzik kompromisszumos megoldásnak.

További infók itt.

Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait. Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja, legnagyobb teljesítménye 310 lóerő.

Audi RS Q3

Az Audi régi hiányosságát pótolja azzal, hogy az RS ultrasport modellcsaládot kiterjeszti a Q szériára, hiszen a BMW és a Mercedes sportrészlegei már rég elkészítették a szabadidőjárművek sebességőrült átiratait. Az RS Q3 orrában ugyanaz az öthengeres, 2,5 literes turbómotor dolgozik, amely a TT RS és RS3 Sportback modelleket is hajtja, legnagyobb teljesítménye 310 lóerő.

További infók itt.

Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.

Audi A3 Sportback

Ahogy az alapmodelleket fél év különbséggel vezette be az Audi, az új S3 Sportback is öt hónapot késett a háromajtós csúcsmodellhez képest. Technikájában tökéletesen megegyezik azzal, motorja 5500/percnél 300 lóerőt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 380 Nm 1800-5500/perc között.

További infók itt.

625 lóerő, 800 Nm, 322 km/óra a Flying Spur gyorsmérlege. Karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.

Bentley Flying Spur

625 lóerő, 800 Nm, 322 km/óra a Flying Spur gyorsmérlege. Karosszéria alacsonyabb, sportosabb rajzolata nem feltétlenül fog tetszeni a puritán értékek kedvelőinek, de az átdolgozott karosszériaszerkezet jóval merevebb, mint eddig. Esztétikai érdekességként új árnyalattal: egy ritka bíbor gyémántot idéző tónussal gazdagodott a több mint százféle színt tartalmazó választék.

További infók itt.


Bertone Aston Martin Rapide Shooting Brake

A 2004-es Bertone Vanquish kombi-koncepció folytatásának tekinthető Shooting Brake egyelőre tanulmány, és jelen formájában valószínűleg az is marad, noha több mint fél évszázados együttműködés után vélhetően egy srófra jár a két vállalat vezetőinek az agya, a meredek farú kombi tehát alighanem találkozik a britek ízlésével. 

További infók itt.

Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.

BMW 3 GT

Pontosan húsz centiméterrel hosszabb az új GT az eleve méretes Touring kombiverziónál: 4824 mm-es hosszával és 2920 mm-es tengelytávjával egyenesen a BMW 5 felségterületére merészkedik a 3-as széria ferdehátú kivitele, amely a BMW 5 Gran Turismo mintájára buszlimuzinos értékekkel ruházza fel az alapmodellt.

További infók itt.

Chevrolet Spark EV

Már 2014-ben megérkezhet Európa egyes piacaira a Chevrolet Spark elektromos kivitele. A kisautó tengeren inneni verzióját márciusban, a Genfi Autószalonon mutatja be a gyár. 20 perces gyorstöltéssel, 130 lóerős villanymotorral érkezik majd.

További infók itt.

A Technospace legfőbb újdonságra a kémfotókról már látott, alaposan átdolgozott orrész: hagyományos fényszóró helyett osztott lámpatestet kapott a tanulmány. Az új egyterű 4,43 méter hosszú és 1,61 méter magas. Ezzel négycentivel rövidebb és öttel alacsonyabb a kifutó modellnél, csomagtartója mégis tágasabb annál

Citroën Technospace

A Technospace legfőbb újdonságra a kémfotókról már látott, alaposan átdolgozott orrész: hagyományos fényszóró helyett osztott lámpatestet kapott a tanulmány. Az új egyterű 4,43 méter hosszú és 1,61 méter magas. Ezzel négycentivel rövidebb és öttel alacsonyabb a kifutó modellnél, csomagtartója mégis tágasabb annál.

További infók itt.

Genfben megtudjuk, hogyan is fest a Ferrari, egymillió eurós szuperautója. Bár aki venni akar, az könnyen lehet, hogy már elkésett: Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler csoport ügyvezetője nemrégiben egy rendezvényen elkottyintotta, hogy a limitált szériában gyártott modellt már kiárusították.

Ferrari F150

Genfben megtudjuk, hogyan is fest a Ferrari, egymillió eurós szuperautója. Bár aki venni akar, az könnyen lehet, hogy már elkésett: Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler csoport ügyvezetője nemrégiben egy rendezvényen elkottyintotta, hogy a limitált szériában gyártott modellt már kiárusították.

További infók itt.

Az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.

Ford EcoSport

Az egykori Ford Fusion helyén a B-Max által hagyott lyukat betömni hivatott EcoSport háromféle erőforrással debütál: az alapmotor egy 110 lovas, 1,5 literes benzines, a high-techet az egyliteres turbómotor képviseli 125 lóerővel, a kötelező dízelvonalat a 90 lovas 1.5 TDCI viszi.

További infók itt.

Tíz centiméterrel hosszabb tengelytáv, 225 mm-rel nagyobb karosszéria, plusz egy centi magasság: a Grand Santa Fe érezhetően nagyobb lesz alapmodelljénél.

Hyundai Grand Santa Fe

Tíz centiméterrel hosszabb tengelytáv, 225 mm-rel nagyobb karosszéria, plusz egy centi magasság: a Grand Santa Fe érezhetően nagyobb lesz alapmodelljénél.

További infók itt.

3.8 literes V8-as twin turbo és a villanymotor duója 916 lóerőt és 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel, maximum 20 kilométert tud megtenni.

McLaren P1

3.8 literes V8-as twin turbo és a villanymotor duója 916 lóerőt és 900 Nm-t biztosít, miközben a károsanyag-kibocsátás nem éri el a 200 g/km-t. Az autó tisztán elektromos üzemre is alkalmas, legfeljebb 50 km/óra sebességgel, maximum 20 kilométert tud megtenni.

További infók itt.

Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.

Mitsubishi hibrid pick-up tanulmány, és villanyautó

Genfben fogja leleplezni két új tanulmányát a Mitsubishi. A GR-HEV Sport Utility Hybrid Truck egy duplafülkés pick-up, agresszív, futurisztikus vonalakkal, és egy tiszta üzemű dízelmotorra épülő hibrid hajtáslánccal. A CA-MiEV városi célú, kifejezetten aerodinamikus jármű, alacsony tömeggel és kompakt méretekkel. Az autó állítólag 300 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel.

További infók itt.

Nissan Nismo

Kizárólag hatfokozatú kéziváltóval, fix tetős kivitelben lesz kapható a Nissan 370Z feljavított kivitele, és már ez is jelzi, hogy nem korzózásra termett izomautó, hanem valódi sportambíciókat dédelgető jármű született.

További infók itt.

Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.

Nissan Note

Az új Note formavilágát alapjaiban már tavaly ilyenkor megismerhettük; az akkori előtanulmánnyal gyakorlatilag azonos a márciusban színre lépő sorozatgyártású modell. Európában a többi piacoktól eltérő orrészt és irányjelzőkkel kiegészített, szépen megformázott külső tükröket kap az új Note.

További infók itt.

Genfben mutatkozik be hús-vér valójában az Opel Adam Rocks, amelyet a piac első városi törpe crossovereként aposztrofál a gyár. Noha egyelőre csak rajzokat adtak közre az autóról, a lényeg azokról is felmérhető. A 3,7 méteres autó teljesen átrajzolt lökhárítókat kap, amelyeket, akárcsak a kerékíveket, vaskos műanyag betétek tesznek robusztussá és koccanásállóvá.

Opel Rocks tanulmány

Genfben mutatkozik be hús-vér valójában az Opel Adam Rocks, amelyet a piac első városi törpe crossovereként aposztrofál a gyár. Noha egyelőre csak rajzokat adtak közre az autóról, a lényeg azokról is felmérhető. A 3,7 méteres autó teljesen átrajzolt lökhárítókat kap, amelyeket, akárcsak a kerékíveket, vaskos műanyag betétek tesznek robusztussá és koccanásállóvá.

További infók itt.

Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.

Peugeot 208 HYbrid FE

Bizarr ötlet egy olajipari vállalattal összefogni egy ultraspórolós tanulmány megépítéséhez, a Peugeot mégis régi partnerével, a Totallal állt össze a projekthez. A Genfben bemutatkozó tanulmány még javában készül, a 208 HYbrid FE (fun and efficient, azaz élvezetes és gazdaságos) koncepció megteremtéséhez komoly aerodinamikai fejlesztésekre, tömegcsökkentésre és hajtáslánc-optimalizációra lesz szükség.

További infók itt.

Akkumulátor helyett nagynyomású légtartály, elektromos helyett hidraulikus motor, a többi stimmel: nagy vonalakban ennyit kell tudni arról a Hybrid Air hajtásláncról, amelyet a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő francia PSA konszern fejlesztett ki, és amely a várakozások szerint nem csak olcsóbb, de takarékosabb vetélytársa is lehet az immár hagyományosnak számító elektromos hibrideknek.

PSA Hybrid Air

Akkumulátor helyett nagynyomású légtartály, elektromos helyett hidraulikus motor, a többi stimmel: nagy vonalakban ennyit kell tudni arról a Hybrid Air hajtásláncról, amelyet a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő francia PSA konszern fejlesztett ki, és amely a várakozások szerint nem csak olcsóbb, de takarékosabb vetélytársa is lehet az immár hagyományosnak számító elektromos hibrideknek.

További infók itt.

Két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Formailag nem különösebben izgalmas, annál érdekesebb a tervezett hajtáslánca. Az 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál.

Qoros

Két tanulmányautóval fűszerezi első sorozatgyártású modelljének világpremierjét a kínai-izraeli Qoros autómárka. Formailag nem különösebben izgalmas, annál érdekesebb a tervezett hajtáslánca. Az 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotor az orrban, keresztben kapott helyet, a főtengelyre a váltó elé építették be a hibrid üzemmódnál elengedhetetlen, sűrű ki-bekapcsolást magára vállaló indítómotort, amely egyben áramfejlesztőként is szolgál.

További infók itt.

Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával. 

Rinnspeed MicroMAX

Arra már régen rájöttek az autógyártók, hogy mitől lehet tágas akár egy városi kisautó is: a sarkokba helyezett kerekeknek köszönhetően a hosszabb tengelytáv eredménye a tágasabb utastér. Ezt a receptet fűszerezte tovább a Rinspeed új MicroMax koncepciójával. 

További infók itt.

Rolls-Royce Wraith

A Ghost rövidített padlólemezére készülő kupé igazi kompakt darab lesz, mármint Rolls-Royce mércével mérve. Tengelytávja várhatóan alig haladja meg a három métert, az egész autót 5,2 méteresre saccolják a brit szaklapok.

További infók itt.

Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. Csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.

SEAT Leon SC

Alaphelyzetben nem érdemel néhány mondatnál többet egy olyan modell, amely csak ajtajai számában különbözik egy már ismert típustól. Csakhogy a Seat a két hátsó ajtó mellett 35 millimétert is elvett a Leontól a most bemutatott SC (Sports Coupe) fejlesztése során.

További infók itt.

A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.

Škoda Octavia kombi

A formavilág a szedánhoz hasonlóan sarkosabb, elegánsabb. Különösen szembeötlő a karosszéria hátsó sarkainak soklapú kidolgozása, illetve a D-oszlop töve, ahol az eddigi lekerekített, fényezett idomot szögletes krómcsücsök váltotta.

További infók itt.

Kifejezetten erőteljesnek ígérkezik az orr alsó része, széles légbeömlő, vaskos ködfényház és kartervédő lemez gondoskodik a kvázi-terepjáróhoz méltó megjelenésről.

Suzuki S-Cross

Kifejezetten erőteljesnek ígérkezik az orr alsó része, széles légbeömlő, vaskos ködfényház és kartervédő lemez gondoskodik a kvázi-terepjáróhoz méltó megjelenésről.

További infók itt.

Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti.

Toyota Auris kombi

Az új trendet félrelökve a ferdehátú modellel azonos tengelytávra húzta fel kompakt kombiját a Toyota. A 285 milliméteres hosszgyarapodás ilyenformán teljes egészében a csomagteret erősíti.

További infók itt.

Formatanulmányként a vásárlói reakciókat hivatott felmérni, de ebben a szerepkörében nyitott kapukat dönget: elképzelhetetlen, hogy ne odaadó rajongás fogadná a hívek körében a sikeres GT86 roadster kivitelét.

Toyota FT-86 roadster

Formatanulmányként a vásárlói reakciókat hivatott felmérni, de ebben a szerepkörében nyitott kapukat dönget: elképzelhetetlen, hogy ne odaadó rajongás fogadná a hívek körében a sikeres GT86 roadster kivitelét.

További infók itt.

A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.

VW Cross Up

A műfajtól elvárt módosításokat egytől egyig elvégezték. A hasmagasság növelésének mértékéről nem tesz említést a szűkszavú előzetes tájékoztató; a két évvel ezelőtt prezentált előtanulmány 15 milliméteres emelést kapott, ami persze nem kötelezi semmire a gyárat.

További információk itt.

A legkiválóbb sportkocsik receptje szerint készült, de a lenyűgöző menetteljesítmények helyett a gazdaságos üzemre helyezi a hangsúlyt a Volkswagen ultra könnyű, hihetetlenül áramvonalas, alacsony tömegközéppontú kétülésese.

VW XL1

A legkiválóbb sportkocsik receptje szerint készült, de a lenyűgöző menetteljesítmények helyett a gazdaságos üzemre helyezi a hangsúlyt a Volkswagen ultra könnyű, hihetetlenül áramvonalas, alacsony tömegközéppontú kétülésese.

További infók itt.

Kommentek

  • zoldfulu2000

    Csak kváncsiságból, a volvo nem állít ki ezévben Genfben? Csak mer’ ezévben lenne mit kitenniük. :)

  • zoldfulu2000

    Amúgy lesz valami premier is? Ez így elég soványka, szpesöl edisönök meg tanulmányok.

  • zoldfulu2000

    Az E klasse már be lett mutatva valahol hivatalosan?

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.