Itt a Peugeot városi terepjárója

Hibrid még nincs, alacsony fogyasztás van

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.03.01. 14.15

Összkerékhajtás helyett elektronikus tapadászabályozás teszi magabiztossá a 4,16 méteres Peugeot 2008-at

A Peugeot sem tudta kivárni a világpremiert: jövő heti színre lépése előtt majdnem mindent elárult új városi kisterepeséről, az Opel Mokka és a Renault Captur ellenlábasáról.

A 2008 4,16 méter hosszú, 1,74 széles, azaz ahová a 3,96 méteres 208 befért, oda kis szerencsével nagyobb rokona is be tud parkolni. Megjelenésében szintén a 208-at idézi, a szögletes körvonalú fényszóróktól a hűtőmaszkba belógó felső ajakon át a hátsó lámpa kiflijéig.

A belső teret újfent a 208 rokonsága határozza meg, nem csak a komplett műszerfal, de a 2,54 méteres tengelytáv diktálta helykínálat is azonos – kivéve persze a nagyobb fejtérből adódó előnyt. Nem csak a fejnek, a csomagoknak is több helyet biztosít a 2008 egy jó húsz százalékkal: a poggyásztérben 360-1194 literrel gazdálkodhatunk, amiből azonban 22 a padló alá esik.

Amilyen kompakt, olyan gazdag a modell motorválasztéka:  három- és négyhengeres szívó, illetve turbós benzinmotorok 82-130 lóerővel, dízelek 68-115 lóerő között. Két motor is kevesebb mint 100 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, az igazán nagy dobás, a hibrid hajtáslánc azonban egyelőre hiányzik.

Mivel összkerékhajtást az adhatna az autónak, egyelőre marad az elsőkerék-hajtás, amit viszont a márka megszokott elektronikus tapadásszabályozó rendszere tupíroz fel annyira, hogy ha terepen nem is, de mostoha időjárási körülmények között javítson a modell menettulajdonságain.

Kommentek

  • mtbe

    ott a fehérnél a logó alatt az mi? LED csík? mert ha az akkor szerintem eléggé “érdekesen” néz majd ki ha be van kapcsolva

  • honfoglalo56

    a logó alatt van az alsó ajakon át belógó Peugeot felirat.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.