700 Nm a maximális nyomaték a hátsó villanymotorral és az orrban lévő turbódízellel

700 Nm a maximális nyomaték a hátsó villanymotorral és az orrban lévő turbódízellel


Várhatóan hamarosan hibrid-modellel bővíti kínálatát a Volvo, legalábbis a Genfi Autószalonon leplezik a V60 Plug-in Hybrid modelljüket, amely a svéd gyár közleménye szerint sorozatgyártása kész.

Elöl 215, hátul 70 lóerő

Az autó első kerekeit 2,4 literes dízelmotor hajtja, míg a villanymotor a hátsó tengelyre juttatja erejét. A belsőégésű motor teljesítménye 215 LE, nyomatéka 440 Nm, míg az elektromos 70 lóerőt tud.

Energiáját 12 kWh-os lítium-ionos akkumulátorból nyeri, amelyek konnektorról is tölthetők. A hatfokozatú manuális sebességváltóval szerelt autó 50 kilométert képes tisztán villanyautóként üzemelve megtenni.
  

Videó a korábbi, konnektorról tölthető V70 koncepcióautóról, amelynek elve megegyezik a V60 dízel hibridével

Az autót a Vattenfall svéd energiacéggel közösen fejlesztette ki a Volvo. A két vállalat elfelezte a mintegy 200 millió eurós (54,4 milliárd Ft) fejlesztési költségeket, a Vattenfall az invesztíció fejében minden eladott V60 Hybriden keresni fog egy bizonyos összeget. És részben az áramon is, ha az ő szolgáltatási területén tankolják tele az autót.

Ki miben világelső?

Dízelmotoros hibrid szériaautóban a Peugeot lesz az első, konnektoról tölthető dízel hibridben a Volvo

Dízelmotoros hibrid szériaautóban a Peugeot lesz az első, konnektoról tölthető dízel hibridben a Volvo


A Volvo V60 Hybrid lesz a világ első dízelmotoros hibridje a sorozatgyártású autók között, amelynek akkumulátorai konnektorról tölthetők. Fontos ez a restrikció, mert a világ első dízel-hibrid szériaautóját alighanem a Peugeot dobja piacra a 3008-ból. A Peugeot 3008 HYbrid4 összkerékhajtású lesz, a V60-hoz hasonlóan a hátsó villanymotorokkal valósítja meg a négykerék-hajtást.

Elektromos motorokkal egyszerűen megoldható a hátsó kerekek hajtása, aminek van egy rendkívüli előnye. Mivel a dízelmotor és a hibridtechnológia külön-külön is sokba kerül, együtt pedig végképp megdrágítanák az autót, a felár enyhíthető azzal a plusszal, amit az összkerékhajtás jelent. Oké, hogy sokkal drágább, na de ez a hibrid összkerékhajtású is – érvelhetnek majd az értékesítők.

Ha a kooperáció életképesnek bizonyul, akkor modellértékű lehet az áramszolgáltatók és az elektromos autókat piacra dobó autógyártók együttműködésére.

A vázlaton a korábbi V70 hibrid látható, de a széria V60 hibrid hasonló lesz. 215 lóerős az öthengeres dízelmotor, 70 LE hátul középen látható villanymotor teljesítménye

Az áramszolgáltatók vadul keresik a lehetőségeket a pótlólagos bevételi forrásokra, mert amennyiben a villanyautók elterjednek, sokkal többet kell befektetniük az elektromos hálózat felhozásába, mint a tankolásokkal némileg megugró árbevétel alapján érdemes volna.

A dízel hibrid V60-ról nem adott ki képet a Volvo. De a hátsó felfüggesztés a képeken összkerekes modellével rokon

Mennyit is fogyaszt?

A Volvo rövidke közleménye szerint a V60 dízel hibrid elképesztően takarékos, az átlagfogyasztása 1,9 liter üzemanyag száz kilométerre vetítve, miközben a szén-dioxid-kibocsátása is csupán 50 g/km.

Kíváncsian várjuk, hogy megismerjük a Volvo számítását arról, hogy ez a fogyasztás miként jön ki. Mert elég érdekes.

Józan gondolkodással azt mondanánk, hogy ha Volvo V60-ban is az 1,6-os dízelmotorral szerelt C30 eDrive technikáját tette volna,amely a szabvány szerint 3,8 liter üzemanyaggal beéri és ehhez kapcsolják a villanymotor, amely képes 50 kilométeren egyedül mozgatni az autót, akkor valóban kijön az 1,9 liter. Ám egy 2,4-es dízelmotorral szerelt V60-an átlagfogyasztása minimum 5,4 liter. Persze a villanymotor fékezéskor biztosan generátorként tölti az akkumulátorokat, de akkor is. Genfben talán kiderül, mi idén is ott leszünk.