Elkészült a Rolls-Royce legújabb tanulmányautója. A 200EX-et a Genfi Autószalonon állítják majd ki, de a gyár már jó előre elárulta a részleteket. A kocsi 5,4 méter hosszú, vagyis jóval kisebb, mint a Phantom, viszont így is komoly, luxusautós méretekkel bír. 3295 milliméteres tengelytávolsága – amely nagyobb a Hetes BMW nyújtott változatáénál – garantálja, hogy az utasok a legnagyobb kényelemben utazzanak.


Formáját tekintve követi a Phantom irányát, azaz nem csak nagy, de annak is akar látszani, masszív, vaskos elemek jellemzik. Hosszú orr rövid első túlnyúlással, keskeny A, viszont vaskos C oszlop szerepel rajta, igazi Rolls. Ugyanakkor testvéréhez képest az új gép sportosabb. A brit gyár modelljeit meghatározó – oszlopsoros épületre emlékeztető – hűtőmaszkot kisebbre szabták, mint a Phantomon, sőt beágyazták a hűtőmaszkba. Ez már a 3. évezred autója.

Az Extázis szelleme, a kocsi orrán szereplő női alak itt is behúzható, szükség esetén elbújik a hűtőmaszkban. A tanulmányon LED-es fényszórók és nappali fény is szerepel, vélhetően ez utóbbi a sorozatgyártásba is átkerül.


Megtartották a szemben nyíló ajtókat, azaz a hátsók nem elöl, hanem hátul függesztettek és itt is gombnyomásra nyílnak. 83 fokos nyílásszögüknek köszönhetően igen könnyű a beszállás. A formaterv leggyengébb része a külső visszapillantók kialakítása. Az ajtókon álló elemek helyett szebb lenne a tükörháromszögnél függesztett változatot alkalmazni.

Az utastér a Rolls-Royce-hagyományokhoz illően fényűző. A tanulmányautóban krémszínű bőr, fa és króm teremt különleges hangulatot. Az autó alapvetően négyüléses, de ötszemélyes kialakítás is készül majd. Ez is lehet sofőrös autó, a hátul ülők itt is megbújnak a C oszlop takarásában, elbújva a kíváncsi szemek elől.  


Ahogy mindig, a Rolls legújabb tanulmányautója is teljesen működőképes. Ezúttal azonban biztosak lehetünk benne, hogy nemcsak a tervezők erőfitogtatásáról van szó, a 200EX piacra kerül. Az RR4 kódnevű autót 2010-től lehet majd megvásárolni. Orrába egy új V12-es Rolls-motor kerül (nem BMW), várhatóan nagyjából 500 lóerős teljesítménnyel.

Tavaly több mint 1200 Phantom kelt el világszerte. Az RR4 faladata, hogy vevőket csábítson el a Bentleytől, amely kiemelkedően sikeres az utóbbi időben, s így akár a jelenlegi duplájára emelje a Rolls-Royce termelési számait.