A Saab a márciusi Genfi Autókiállításon mutatja be a 9-3-as széria legújabb tagjaként a 2010-es modellévben debütáló 9-3X-et, amely nem más, mint a 9-3 szabadidő-autó változata. Hasonlóan az Audi A4 allroad quattróhoz, ez is normál kombi változaton alapul, de mutatós elemekkel terepjárós megjelenésűvé tették.


Az új modell lökhárítói, küszöbei és kerékjáratai speciális sötétszürke műanyag bevonatot kaptak, amely megvédi a karosszériát a kőfelverődésektől. Persze nem csak a látvány teszi alkalmassá a rosszabb utak megközelítésére, de a svéd modell karosszériája a normál változatoknál 20-35 milliméterrel magasabbra kerül.

Akik valóban többet járnak kavicsos, havas úton, azok örülnek majd az összkerékhajtás nyújtotta előnyöknek, akiknek viszont csak a 9-3X megjelenése jön be, azok vehetnek elsőkerék-hajtású változatot. Az XWD egy intelligens összkerékhajtási rendszer, mely folyamatosan szabályozza a tengelyekre jutó nyomatékot, ezzel optimális tapadást biztosítva szélsőséges útviszonyok mellett is.

A 9-3X utasterének kialakítása is különleges, az ajtódíszek, a kesztyűtartó és a váltókar kerete sötét metálfényezést kap. Az egyedi sportülések fekete bőrborítását szürke szövetberakások díszítik.


Háromféle motorral kapható majd a 9-3X, ami lényegében kettő. A 2,0 literes, benzines turbómotor normál változata mellett bioetanollal is üzemeltethető kivitelben is elérhető. Mindkét változat 210 lóerős, csúcsnyomatékuk 300 Nm. Mindkettő 8,5 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebességük 230 km/óra. A normál változathoz azonban a hatfokozatú, manuális váltó helyett rendelhető automata is. Ezzel kissé romlik a dinamizmus.

Dízellel is piacra kerül a terepes Saab. Itt a FIAT-eredetű, 1,9-es blokk 180 lóerős változatát kapja a vevő. Ezzel majd a benzinesek szintjén megy a kocsi, de sokkal takarékosabb. 8,7 alatt gyorsul, 220-ig húzatható, de beéri 5,5 liter üzemanyaggal is, miközben amazok legalább 8,3-at elvárnak.