Izgalmas autót mutat be a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon a jövő hónap elején. Az új kupé az SLK utódja, ám a nevet nem viszi tovább, helyette E-osztály Coupéként fut majd. Az autó formai megoldásai természetesen hasonlóak az E-osztályéhoz, így a lámpái és masszív hátsó sárvédőív is, de a hűtőmaszk sokkal inkább a C-osztályéra hajaz.


Nemcsak szép, de aerodinamikailag is kiváló az E Coupe karosszériája, hiszen alaktényezője mindössze 0,24, amit olyan autók tudtak eddig, mint a Toyota Prius vagy a Chevrolet Volt.

Az autó egyik leglátványosabb megoldása természetesen az ívelt tető, amelyet úgy alakítottak ki, hogy a C oszlopa sem túl vastag, B pedig oszlop nincs. Így az oldalsó ablakokat lenyitva igazán szellős utasteret lehet kialakítani, nem is beszélve arról, ha valaki megrendeli a panoráma üvegtetőt.  

Belül is a már megismert éles formák köszönnek vissza, így nincs meglepetés. Minden E kupét elektromos állítású első sportülésekkel szerelnek fel, míg a két hátsó lehajtható, hogy szükség esetén bővíthető legyen a csomagtartó.  


Motorjait az E-osztály négyajtós változatától örökli a Coupe, így négy, hat és nyolchengeres erőforrások is szerepelnek a kínálatban. Itt azonban az 1,8-as  benzinmotor erősebb, 204 lóerős változatával kezdődik a paletta. A hathengeres 350 CGI 292, a csúcsváltozat, az E500 pedig 382 lovas. Várhatóan az év második felében érkezik az AMG kivitel, a 6,2 literes V8-as blokk több mint 500 lóerős teljesítménnyel kerül a kocsiba.

Ezúttal is készül dízelváltozat a kupé Merciből, az E350 CDI, 228 lóerős és 540 newtonméter a nyomatéka, 6,8 liter gázolajjal beéri 100 kilométerenként.. Az E 250 CDI BlueEfficiency 200 lóerős, nyomatéka 500 Nm, viszont átlagfogyasztása csak 5,3 liter.


Aktív felfüggesztéssel látják el az autót, amely így az út és sebességviszonyoknak megfelelőn módosít a beállításokon, de a vezető is feszesebbre vagy lágyabbra szabhatja a csillapítást. De olyan elemek is alkalmazásra kerülnek, mint a vezető álmosságára figyelmeztető vagy az útjeleket felismerő rendszer, de van itt automata vészfék, távolságtartó tempomat és gázoláskor magától felpattanó motorháztető.

Májusban kerül a kereskedésekbe az új E Coupe, az autónak a BMW Hármas mellett az Audi A5 ellen kell bizonyítania.