Pár nappal azután, hogy lelepleződött az új Renault Clio, a gyár is kiadta az első hivatalos képeket és néhány információt az autóról.

Bár az autó formája változatlan, a formatervezők igen alapos munkát végeztek. Senki nem keveri majd össze a régit az újjal. Az átalakítással a Clio sokkal jobban hasonlít az új Megane-hoz. Hangsúlyosabb lett a hűtőnyílás, így megváltozott a lökhárító, de mások a fényszórók és az általuk közrefogott terület is, a ködlámpák alacsonyabbra és kintebb kerültek. Hátul szintén a lámpákat illetve a lökhárítót rajzolták át.  

Más a lámpa és a lökhárító is

Más a lámpa és a lökhárító is


Az utastérben a legnagyobb újdonság a Tom-Tommal kifejlesztett, 14,7 centis képernyővel szerelt, új navigációs rendszer megjelenése. Emellett azonban a képek tanulsága szerint megváltozott a műszeregység, illetve a rádió is. Miután azonban a fotókon egy jól felszerelt változat látható, a hivatalos bemutatóig kell várnunk, hogy megtudjuk, ez minden modellre igaz-e.

További újdonság, hogy a Laguna és a Twingo után a Cliónál is megjelenik a GT kivitel. Ez a modell az átlagosnál sportosabb megjelenést és fokozott vezetési élményt kínál, de nem olyan vérbeli sportkocsi, mint a Clio RS.

Feszesebb futóművel, dupla kipufogóval és kiegészítő spoilerekkel szerelik a Clio GT-t, amelyhez egy speciális fényezés is kérhető. Ez a képeken is látható Malta Blue. Belül is sportos elemeket találunk, így az alumínium pedálsort, a sportüléseket, amelyekre a GT felirat is felkerül.

Állítólag csendesebb

Állítólag csendesebb


Bár erről hivatalos információnk nincs, de várhatóan a GT-ben mutatkozik be a Renault új, 1,4-es turbómotorja. A 130 lóerős blokk mellett megmaradnak az ismert 1,2-es, 1,6-os, illetve 2,0 literes benzinmotorok. Dízelből az 1,5-ös motor 85 és 105 lóerős változatai rendelhetőek meg.  

Az új Renault Clio március elején, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, Magyarországon nem sokkal később, május környékén indul a forgalmazása.