280 km/órás végsebességre képes a Jaguar XKR-S, amely így a leggyorsabb sorozatgyártású XK. Ezt a címet nem holmi motortuningnak köszönheti a brit kupé – a 4,2-es V8-as blokk továbbra is 420 lóerős -, csupán annak, hogy a tiltó elektronika már nem állítja meg 250-nél. Persze ez sem a végsebessége, most ennyit enged a számítógép.

A fentiekből következik, hogy nem javult a Genfben leleplezett sportkocsi gyorsulása, de egy ilyen elegáns autóval nem is illik folyamatosan az 5,2 másodpercig tartós százas sprintet tesztelni.

Hátulra diffúzor került, de új a kipufogó is

Hátulra diffúzor került, de új a kipufogó is


Persze az S (Sport) jelzőt nemcsak nagyobb végsebességért kapta a kocsi, de módosították az aktív lengéscsillapítást és a kipörgésgátlót vezérlő számítógépet, és feszesebbre cserélték a rugókat. Ezenkívül nagy teljesítményű fékrendszerrel szerelték fel a csodaszép nagymacskát. Mindez pedig kanyargós úton, netán versenypályán gyorsabbá teszi a hagyományos XKR-hez képest.

Persze az egész mit sem érne, ha nem lehetne villantani a méregdrága kétajtóssal. De aggódni nem kell, a S-hez, egyedi orr- és küszöbspoilerek is járnak, ahogy hátul szárny és diffúzor fokozza a sportos hatást. Az i-re a pontot a 20 colos felnik teszik fel.

Mindössze 200 darab készül majd a XKR-S-ből, amelyeket csak Európában forgalmaznak, de jobb- és balkormányos kivitelben is elérhető lesz.