Az Audi a világon elsőként épített V12-es dízelmotort, és hogy ezt kihangsúlyozza, a Genfi Autószalonra két tanulmányt is hozott: egy különleges Q7-verziót és egy R8-ast. Normál esetben így kezdődhetett volna a cikkünk, de az igazság, az, hogy a Q7-tanulmány nem volt ott.

Még mielőtt megnyílt a Genfi Autószalon, kaptunk egy sajtóanyagot az Auditól a Coastline-ra keresztelt modellről. Gondoltuk, majd jól megnézzük, de nem találtuk. Helyette már a sorozatgyártású Q7 V12 TDI-t leplezték le. Lehet,

Ez volt a Coastline helyett

Ez volt a Coastline helyett


hogy az utolsó pillanatban döntöttek így?

Milyen lett volna a Coastline? Elmeséljük, sőt megmutatjuk, hiszen képet is kaptunk róla.

A tanulmány motorja a szériával megegyező 6 literes, 12 hengeres dízel, amely elképesztő 500 lóerőt présel ki magából. A Coastline nulláról százra mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsul, és 250-ig meg sem áll, ha hagyják. 100 kilométeren a gyári adat szerint “csak” 11,9 litert fogyaszt, ami egy 2,5 tonnás autótól igen szép.

Akár egy hajó

Akár egy hajó


A brutális teljesítményt Q7-ben a gyártó hűvös, luxust idéző eleganciával párosítja, a Coastline uralkodó színe az új divatszín, a fehér. Az “inuit gyöngyház” nevű árnyalattal a sarkvidék fehérségét idézik. Az amúgy sem karcsúságáról híres Q7 itt még robusztusabb karosszériát kapott: “az erőteljes első és hátsó lökhárító és a kiszélesített sárvédők az autó erejét hangsúlyozzák”- mondja a sajtóanyag.

Ahogy kívül, belül is a fehér uralkodik: az utastér szintén stílusos és trendi, a luxusjachtokat idéző alabástromfehér árnyalat a meghatározó. A gyapjú padlókárpit és szőnyegek, a mennyezet, az oszlopok és ülések borításai, a biztonsági öv, a kormánykerék, a vezetőtér első része és az ajtókárpitok is mind-mind fehérben pompáznak.

Coastline

Coastline


A legtöbb gomb és forgatókapcsoló, és az árnyékoló is ezt a színt kapta. A kárpitok fehérségét alumíniumbetétekkel egészítették ki, míg a kontrasztot az ülések barna varrása és a diófa- és tölgy díszbetétek adják. Szép lett volna.

Ami ott volt:

A 2,5 tonnás dömper hűlt helye mellett egy lapos sportkocsi kapott helyet az Audi-standon. Az R8-ast ezúttal nem az Auditól megszokott visszafogott színben állították ki, hanem vadító pirosban. Audi sportkocsi 12 hengeres dízelmotorral? Nem láttuk már ezt valahol? Dehogynem, Detroitban. Ez most az ikertestvére, csak az öreg kontinensre jól csengő Le Mans név alatt érkezett, pirosra festve.

Megfutja a 300-at

Megfutja a 300-at


Mivel ártani nem árthat, ezért elismételjük a V12-es R8 TDI Le Mans képességeit: 500 lóerős motorja az autót 0-100-ra 4,2 másodperc alatt gyorsítja, a végsebesség pedig jóval 300 km/óra felett van. Ami igazán durva az egészben, hogy a dízelmotor mindezt az Euro6-os normák betartása mellett produkálja!