Thierrry Dombreval úr pontyokat tenyészt a farmján, szereti a Toyota 2000 GT-t és egy Lexus LS 600-as hibriddel jár dolgozni. Genfben a Lexus standján beszélgetünk a Toyota európai alelnökével, először arról faggatom, mi az oka a pozícióvesztésüknek az ADAC megbízhatósági felméréseiben, amikben korábban vezettek.

A rövid válasz az, hogy a márka semmivel nem lett rosszabb, csakhogy. Dombreval úr nem beszél konkurensekről, mindössze annyit említ meg, hogy a közúti segélyszolgálat megszervezésével javulni és rontani is lehet az ADAC-statisztikában elért helyezésen.

Ha lesz sportkocsi, hátul fog hajtani

Ha lesz sportkocsi, hátul fog hajtani


A Toyotánál körülbelül két éve mutatnak nagyon mást a belső ügyfélelégedettségi felmérések és a segélynyújtási statisztika, de hogy mi történt hirtelen, arról nem beszél.

Nyugdíjas Toyoták?

Ők máson mérik a minőséget, közvetlenül az ügyfeleik tapasztalatait kutatják egy külső cég bevonásával. Nem udvari szállítóról van szó, hanem egy olyan vállalkozásról, amelyet több autómárka is megbíz hasonló feladatokkal, ezért lehet hinni az eredményeiknek.

A tömegben valahol ott az iQ kisautó

A tömegben valahol ott az iQ kisautó


Szót ejtünk a korosodó európai társadalomról, de hiába idősödik a vásárlóréteg, biztosan nem akar majd öreges autókat – mondja a Toyota-alelnök. A marketing és értékesítési szakember megerősítette, amit sejtettünk: a nyugdíjasoknak szóló autót felejtsük el.

Nem lesz kombi Auris

A marketing dolga, hogy meghallja az ügyfelek szavát, ezért ha ők egy külön Auris-modellt akarnak fogyasztáscsökkentő praktikákkal megszórva és hajlandóak érte több száz eurót kipengetni, akkor a Toyota is megcsinálja a maga BlueMotion-flottáját. De az emberek nem így vesznek autót, még a hollandok és a svédek sem, akik Dombreval szerint a legérzékenyebbek a szén-dioxid-kibocsátásra.

Az Aygo-tulajok a legfiatalabb, az Avensist és a Land Cruisert vásárlók a legidősebb toyotások

Az Aygo-tulajok a legfiatalabb toyotások legidősebb toyotások


Sajnos nem várható kombi sem az Aurisból. Ha a kombi kell az embereknek, akkor ez csak a következő generációval lesz megoldható, ami az 5-6 éves termékciklusokkal számolva 2013-ra lehet aktuális.

Sportautók: majd egyszer

A sportautókkal kapcsolatban biztatóbb a helyzet, bár a következő 2-3 évben nem lesz új MR2. “Még nincs végleges döntés az ügyben, de ha lesz, akkor egy igazi sportkocsi jön, hátsókerék-hajtással, alacsony fogyasztással és földközeli árcédulával” – mesélte, ami igen biztató. És ami 2010-ig biztosan megvalósul: a konnektorról feltölthető hibridautó, amelynél nem a benzines motorral kell életben tartani az akkukat, hanem a Paksról vagy akárhonnét érkező áramot közvetlenül beletankolhatjuk.