Két és fél év, illetve 1,9 millió font (652 millió forint) kellett ahhoz, hogy a brit kormány megbízásából a Morgan, az Oxfordi egyetem és más cégek szakemberei megalkossák a Lifecart. A Morgan klasszikus formákat felvonultató karosszériája alatt elektromos motor lapul.

A hajtóenergiát hidrogénből nyerik, amiből üzemanyagcellában lesz elektromos áram, ennek nyomán a Lifecarnak egyáltalán nincs károsanyag-kibocsátása, a végtermék ugyanis H2O, vagyis víz. Az üzemanyagcellák maximálisan 22 kilowatt teljesítményre képesek, ami 30 lóerőt jelent.

Fa pados

Fa pados


Ez nem túl sok, így nem is szabad egy V8-as dinamikáját várni a kocsitól, de miután sikerült 700 kiló alatt tartani a jármű tömegét, így akár 145 km/órás sebességre is képes. A karosszéria alumíniumból, az ülések fából vannak, de központi zárat, légzsákot vagy hifit is hiába keresnénk.  

Egy töltéssel 320 kilométeres távra is eljuthat az autó, amiben segítségére vannak spéci akkumulátorai is, ezeket fékezéskor is képes feltölteni a mozgási energia átalakításával. Az újfajta energiatárolók sokkal gyorsabban tölthetőek, és sebesebben is adják le a motor felé az energiát.

Egyelőre nem tudni, hogy mikorra lehet szériaautó a Genfi Autószalonon leleplezett tanulmányból. De jó sokat el kell majd adni belőle, hogy a befektetés megtérüljön.