210-et megy az új Lada

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.03.09. 15.12

210-et megy, de állva is mintha letolna mindenkit a belső sávból. A Genfi Autószalonon látott tanulmányok közül Lada C az egyik legérdekesebb, ráadásul gyártani is fogják a jövőben.


Mindig teszünk egy rituális kirándulást a Ladához

Mindig teszünk egy rituális kirándulást a Ladához


Nem volt nagy csinnadratta, falrepesztő zene többtucatnyi tévékamera és újságíróhordák sem szállták meg a Lada genfi standját. Mi viszont, kelet-közép-európai látogatóként minden évben rituális kirándulást teszünk a Lada kiállítási területére, hogy meglássuk az égi jelet az orosz autóipar magára találásáról.

Rövid név, nagy tervek

Idén mintha sikerrel jártunk volna, legalábbis ehhez hasonlóan brutális autót még nem láttunk a gyártól. A név egyszerűen Lada C, amiből a C háromféleképpen is magyarázható. C-vel jelölik az Astra-méretű alsó középkategóriás méretű autókat, ezenkívül a tanulmányra (concept) és a kupéra is utal.

A kupéságot nem kell komolyan venni, a koncepcióautó egy háromajtós ferdehátú. A terveket ifjú orosz dizájnerek készítették, akiknek Fiat Stilo prospektus lehet a párnájuk alatt. Hátulról a lámpa és a csomagtérajtó formája is kiköpött háromajtós Stilo.

Rövid név, nagy tervek

Hátulról kiköpött Fiat Stilo

Hátulról kiköpött Fiat Stilo


Ezt a háromajtós koncepcióautót most láthatta először a világ, Project C néven tavaly ősszel a Moszkvai Autószalonon egy limuzint állítottak ki. A standon összesen két zöld növény keretezte a dobogót rajta az autóval, de több körítés nem is kell neki, épp elég agresszív maga az autó. Műszaki oldalról csak a végsebességével vagyunk tisztában (210 km/óra), ezenkívül csak annyit közöltek, hogy kétliteres motorja van.

Volkswagen-alkatrészek?

Az ablakokon át néhány VW-konszernes részletet sikerült kiszúrni. Az ülésállító kar, a fényszórókapcsoló a Golfból vagy a Leonból is jöhet, a kormányon lévő hangerőszabályzó tekerőkhöz hasonlókat pedig az újabb Audikban látni. A kézifékkar ezzel szemben a Renault Mégane-ban használthoz hasonló, de talán a franciák is az Alfa 75-ben látták meg.

Volt egy másik nagy dobás is a Ladánál, de még a C-ről sem derült ki minden ezen az oldalon


Nyugati segítséggel

Az autó új padlólemezre épül majd, amelynek kifejlesztésében a Magna International is részt vesz. A Magna grazi leányvállalata tervezte és gyártja is a BMW X3-at, szerepük volt az új Fiat Bravo tervezésében, de ott gyártják az Európának szóló Chryslereket (dízel Voyager és 300C) is, szóval nem kezdők.

A Lada-standon a közeljövőre mondták a sorozatgyártás beindítását, konkrétumok nélkül. Az új típusból sokféle változat készül majd. Lesz ugye négyajtós limuzin, ferdehátú, kombi, egyterű és egy kategóriák közötti, valószínűleg enyhén terepjárósított modell is.

Hot! Lada GTi

9,5 másodpercet gyorsul százra

9,5 másodpercet gyorsul százra


1,6 és két liter közötti motorokat ígér a gyár, ezenkívül értékelhető eredményeket az Euro NCAP töréstesztben a prototípusok lezúzásával szerzett tapasztalatok alapján. Nagyon várjuk, mikorra lesz belőle kézzelfogható autó itthon.

Többen megálltak a sárga Lada 1119 GTi mellett is, amely nem kamu, tényleg sokkal erősebb a sima Kalinánál. 6500-nál 125 lóerőt lehet kiforgatni az ezerhatos, 16 szelepes motorból, 9,5 másodperc a százra gyorsulása és a kályhaezüsttel lefújt fékdobokkal szemben tárcsaféke volt hátul. Sárgában egész vagány autó, kár, hogy itthon nem kapható.

Kommentek

Szaporodnak az elektromos és a használt BMW-k a magyar utakon

Zöld rendszámos BMW-kről, a további villamosításról és a borzasztó sok behozott használt BMW-ről kérdeztük a márka hazai első emberét.

Gyártani fogják a kínai szuperhibridet

Nem marad tanulmány a Pininfarina H600 luxusszedán, bár mégsem tervezője neve alatt fogják gyártani.

Megdrágul a magyar gumi is

Már szinte hagyomány, hogy ha Genfben járunk, megkérdezzük a gyöngyöshalászi indiai gigaberuházás ügyvezetőjét, hogy is állnak a dolgok a magyar Apollo-gyár háza táján.

Páhuzamos valóságot nyitott a Renault

Vegyen egy mély lélegzetet. Hunyja be a szemét. Képzelje el, hogy nincs klímaváltozás, nincs ár-érték arány, nincs család, nincs praktikum. Csak az Élmény számít. És most képzelje el azt az autót, amely megadja ezt az élményt! A Renault elképzelte.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.