210-et megy az új Lada

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.03.09. 15.12

210-et megy, de állva is mintha letolna mindenkit a belső sávból. A Genfi Autószalonon látott tanulmányok közül Lada C az egyik legérdekesebb, ráadásul gyártani is fogják a jövőben.


Mindig teszünk egy rituális kirándulást a Ladához

Mindig teszünk egy rituális kirándulást a Ladához


Nem volt nagy csinnadratta, falrepesztő zene többtucatnyi tévékamera és újságíróhordák sem szállták meg a Lada genfi standját. Mi viszont, kelet-közép-európai látogatóként minden évben rituális kirándulást teszünk a Lada kiállítási területére, hogy meglássuk az égi jelet az orosz autóipar magára találásáról.

Rövid név, nagy tervek

Idén mintha sikerrel jártunk volna, legalábbis ehhez hasonlóan brutális autót még nem láttunk a gyártól. A név egyszerűen Lada C, amiből a C háromféleképpen is magyarázható. C-vel jelölik az Astra-méretű alsó középkategóriás méretű autókat, ezenkívül a tanulmányra (concept) és a kupéra is utal.

A kupéságot nem kell komolyan venni, a koncepcióautó egy háromajtós ferdehátú. A terveket ifjú orosz dizájnerek készítették, akiknek Fiat Stilo prospektus lehet a párnájuk alatt. Hátulról a lámpa és a csomagtérajtó formája is kiköpött háromajtós Stilo.

Rövid név, nagy tervek

Hátulról kiköpött Fiat Stilo

Hátulról kiköpött Fiat Stilo


Ezt a háromajtós koncepcióautót most láthatta először a világ, Project C néven tavaly ősszel a Moszkvai Autószalonon egy limuzint állítottak ki. A standon összesen két zöld növény keretezte a dobogót rajta az autóval, de több körítés nem is kell neki, épp elég agresszív maga az autó. Műszaki oldalról csak a végsebességével vagyunk tisztában (210 km/óra), ezenkívül csak annyit közöltek, hogy kétliteres motorja van.

Volkswagen-alkatrészek?

Az ablakokon át néhány VW-konszernes részletet sikerült kiszúrni. Az ülésállító kar, a fényszórókapcsoló a Golfból vagy a Leonból is jöhet, a kormányon lévő hangerőszabályzó tekerőkhöz hasonlókat pedig az újabb Audikban látni. A kézifékkar ezzel szemben a Renault Mégane-ban használthoz hasonló, de talán a franciák is az Alfa 75-ben látták meg.

Volt egy másik nagy dobás is a Ladánál, de még a C-ről sem derült ki minden ezen az oldalon


Nyugati segítséggel

Az autó új padlólemezre épül majd, amelynek kifejlesztésében a Magna International is részt vesz. A Magna grazi leányvállalata tervezte és gyártja is a BMW X3-at, szerepük volt az új Fiat Bravo tervezésében, de ott gyártják az Európának szóló Chryslereket (dízel Voyager és 300C) is, szóval nem kezdők.

A Lada-standon a közeljövőre mondták a sorozatgyártás beindítását, konkrétumok nélkül. Az új típusból sokféle változat készül majd. Lesz ugye négyajtós limuzin, ferdehátú, kombi, egyterű és egy kategóriák közötti, valószínűleg enyhén terepjárósított modell is.

Hot! Lada GTi

9,5 másodpercet gyorsul százra

9,5 másodpercet gyorsul százra


1,6 és két liter közötti motorokat ígér a gyár, ezenkívül értékelhető eredményeket az Euro NCAP töréstesztben a prototípusok lezúzásával szerzett tapasztalatok alapján. Nagyon várjuk, mikorra lesz belőle kézzelfogható autó itthon.

Többen megálltak a sárga Lada 1119 GTi mellett is, amely nem kamu, tényleg sokkal erősebb a sima Kalinánál. 6500-nál 125 lóerőt lehet kiforgatni az ezerhatos, 16 szelepes motorból, 9,5 másodperc a százra gyorsulása és a kályhaezüsttel lefújt fékdobokkal szemben tárcsaféke volt hátul. Sárgában egész vagány autó, kár, hogy itthon nem kapható.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Ezért jobb a busz, mint az autó

Hétfő óta több nagyvárosban, köztük Budapesten is szmogriadó van érvényben. Ezzel kapcsolatban megint felerősödtek a busz kontra autó viták.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.