210-et megy az új Lada

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.03.09. 03.03

210-et megy, de állva is mintha letolna mindenkit a belső sávból. A Genfi Autószalonon látott tanulmányok közül Lada C az egyik legérdekesebb, ráadásul gyártani is fogják a jövőben.


Mindig teszünk egy rituális kirándulást a Ladához

Mindig teszünk egy rituális kirándulást a Ladához


Nem volt nagy csinnadratta, falrepesztő zene többtucatnyi tévékamera és újságíróhordák sem szállták meg a Lada genfi standját. Mi viszont, kelet-közép-európai látogatóként minden évben rituális kirándulást teszünk a Lada kiállítási területére, hogy meglássuk az égi jelet az orosz autóipar magára találásáról.

Rövid név, nagy tervek

Idén mintha sikerrel jártunk volna, legalábbis ehhez hasonlóan brutális autót még nem láttunk a gyártól. A név egyszerűen Lada C, amiből a C háromféleképpen is magyarázható. C-vel jelölik az Astra-méretű alsó középkategóriás méretű autókat, ezenkívül a tanulmányra (concept) és a kupéra is utal.

A kupéságot nem kell komolyan venni, a koncepcióautó egy háromajtós ferdehátú. A terveket ifjú orosz dizájnerek készítették, akiknek Fiat Stilo prospektus lehet a párnájuk alatt. Hátulról a lámpa és a csomagtérajtó formája is kiköpött háromajtós Stilo.

Rövid név, nagy tervek

Hátulról kiköpött Fiat Stilo

Hátulról kiköpött Fiat Stilo


Ezt a háromajtós koncepcióautót most láthatta először a világ, Project C néven tavaly ősszel a Moszkvai Autószalonon egy limuzint állítottak ki. A standon összesen két zöld növény keretezte a dobogót rajta az autóval, de több körítés nem is kell neki, épp elég agresszív maga az autó. Műszaki oldalról csak a végsebességével vagyunk tisztában (210 km/óra), ezenkívül csak annyit közöltek, hogy kétliteres motorja van.

Volkswagen-alkatrészek?

Az ablakokon át néhány VW-konszernes részletet sikerült kiszúrni. Az ülésállító kar, a fényszórókapcsoló a Golfból vagy a Leonból is jöhet, a kormányon lévő hangerőszabályzó tekerőkhöz hasonlókat pedig az újabb Audikban látni. A kézifékkar ezzel szemben a Renault Mégane-ban használthoz hasonló, de talán a franciák is az Alfa 75-ben látták meg.

Volt egy másik nagy dobás is a Ladánál, de még a C-ről sem derült ki minden ezen az oldalon


Nyugati segítséggel

Az autó új padlólemezre épül majd, amelynek kifejlesztésében a Magna International is részt vesz. A Magna grazi leányvállalata tervezte és gyártja is a BMW X3-at, szerepük volt az új Fiat Bravo tervezésében, de ott gyártják az Európának szóló Chryslereket (dízel Voyager és 300C) is, szóval nem kezdők.

A Lada-standon a közeljövőre mondták a sorozatgyártás beindítását, konkrétumok nélkül. Az új típusból sokféle változat készül majd. Lesz ugye négyajtós limuzin, ferdehátú, kombi, egyterű és egy kategóriák közötti, valószínűleg enyhén terepjárósított modell is.

Hot! Lada GTi

9,5 másodpercet gyorsul százra

9,5 másodpercet gyorsul százra


1,6 és két liter közötti motorokat ígér a gyár, ezenkívül értékelhető eredményeket az Euro NCAP töréstesztben a prototípusok lezúzásával szerzett tapasztalatok alapján. Nagyon várjuk, mikorra lesz belőle kézzelfogható autó itthon.

Többen megálltak a sárga Lada 1119 GTi mellett is, amely nem kamu, tényleg sokkal erősebb a sima Kalinánál. 6500-nál 125 lóerőt lehet kiforgatni az ezerhatos, 16 szelepes motorból, 9,5 másodperc a százra gyorsulása és a kályhaezüsttel lefújt fékdobokkal szemben tárcsaféke volt hátul. Sárgában egész vagány autó, kár, hogy itthon nem kapható.

Kommentek

A BMW-től vásárolná sportmotorjait a Jaguar

Jelentések szerint a jövőben a BMW V8-as turbómotorja teljesíthet szolgálatot a Jaguar Land Rover SVR jelzésű sportmodelljeiben.

Űrhajót szállítottak Budapesten – Fotók

Többek között a Szojuz 35 űrhajó parancsnoki kabinját szállították el a Közlekedési Múzeum megbontott épületéből. Ebben tért vissza a Földre Farkas Bertalan és Valerij Nyikolajevics Kubaszov.

Már majdnem kész a Toyota WRC versenyautója

Még hogy a Yaris női autó? A Toyota Finnországban fejleszti, és jövőre a rali világbajnokságban indítja a kisautóból faragott versenyautóját.

Tényleg középmotoros lesz a következő Corvette?

Minden jel arra utal, hogy a Chevrolet feljebb pozicionálná ikonikus kupéját, és vérbeli szupersportkocsit faragna a Corvette-ből.

F1: “Hamilton a középső ujjával állt az élre”

A nemzetközi sajtó főként a címvédő Lewis Hamilton sikerét taglalta a 31. Forma-1-es Magyar Nagydíj után, amellyel átvette a vezetést a pontversenyben csapattársától, Nico Rosbergtől.

Árcsökkenés jön a kutakon

Csökken a benzin ára szerdától, de nem ezért fogunk V8-asra váltani.

Szerdáig tart a káosz Budán

A Kolosy tér körüli összes utcában káoszt, a kereszteződéstől pedig több irányba több kilométeres dugót okozott hétfőn egy gyakorlatilag 10 méteres gödör.

Már megint a japánok a legmegbízhatóbbak

Hatvanezer olvasó véleménye alapján felállította idei megbízhatósági ranglistáját a brit Which? Car fogyasztótájékoztató magazin. Vannak meglepetések.

F1: Vettel kitart a Ferrarinál

A Ferrari csapatfőnöke cáfolta, hogy rossz lenne a hangulat a csapatnál, Sebastian Vettel a legkevésbé sem kiábrándult.

Szupersiker lett a szupertraffipax?

Számokkal alátámasztva állítják a rendőrök, hogy a magyar autósokat csak sebességméréssel lehet kordában tartani. Régen látott magasságban a bírságszám, de kevesebb a halálos és a súlyos sérüléses baleset.

A verseny, amiről nem gondoltuk, hogy létezik

Mostanában mindig elalszol az F1 alatt? Találtunk alternatívát, ami nemcsak izgalmasabb, de még vicces is.

F1: A bulijáraton repült el Ricciardo

A hungaroringi dobogós helyezés után jó hangulatban és főleg jó társaságban repült el a Red Bull-os Daniel Rcciardo Budapestről. Videós bejelentkezés a magángépről.