210-et megy az új Lada

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2007.03.09. 03.03

210-et megy, de állva is mintha letolna mindenkit a belső sávból. A Genfi Autószalonon látott tanulmányok közül Lada C az egyik legérdekesebb, ráadásul gyártani is fogják a jövőben.


Mindig teszünk egy rituális kirándulást a Ladához

Mindig teszünk egy rituális kirándulást a Ladához


Nem volt nagy csinnadratta, falrepesztő zene többtucatnyi tévékamera és újságíróhordák sem szállták meg a Lada genfi standját. Mi viszont, kelet-közép-európai látogatóként minden évben rituális kirándulást teszünk a Lada kiállítási területére, hogy meglássuk az égi jelet az orosz autóipar magára találásáról.

Rövid név, nagy tervek

Idén mintha sikerrel jártunk volna, legalábbis ehhez hasonlóan brutális autót még nem láttunk a gyártól. A név egyszerűen Lada C, amiből a C háromféleképpen is magyarázható. C-vel jelölik az Astra-méretű alsó középkategóriás méretű autókat, ezenkívül a tanulmányra (concept) és a kupéra is utal.

A kupéságot nem kell komolyan venni, a koncepcióautó egy háromajtós ferdehátú. A terveket ifjú orosz dizájnerek készítették, akiknek Fiat Stilo prospektus lehet a párnájuk alatt. Hátulról a lámpa és a csomagtérajtó formája is kiköpött háromajtós Stilo.

Rövid név, nagy tervek

Hátulról kiköpött Fiat Stilo

Hátulról kiköpött Fiat Stilo


Ezt a háromajtós koncepcióautót most láthatta először a világ, Project C néven tavaly ősszel a Moszkvai Autószalonon egy limuzint állítottak ki. A standon összesen két zöld növény keretezte a dobogót rajta az autóval, de több körítés nem is kell neki, épp elég agresszív maga az autó. Műszaki oldalról csak a végsebességével vagyunk tisztában (210 km/óra), ezenkívül csak annyit közöltek, hogy kétliteres motorja van.

Volkswagen-alkatrészek?

Az ablakokon át néhány VW-konszernes részletet sikerült kiszúrni. Az ülésállító kar, a fényszórókapcsoló a Golfból vagy a Leonból is jöhet, a kormányon lévő hangerőszabályzó tekerőkhöz hasonlókat pedig az újabb Audikban látni. A kézifékkar ezzel szemben a Renault Mégane-ban használthoz hasonló, de talán a franciák is az Alfa 75-ben látták meg.

Volt egy másik nagy dobás is a Ladánál, de még a C-ről sem derült ki minden ezen az oldalon


Nyugati segítséggel

Az autó új padlólemezre épül majd, amelynek kifejlesztésében a Magna International is részt vesz. A Magna grazi leányvállalata tervezte és gyártja is a BMW X3-at, szerepük volt az új Fiat Bravo tervezésében, de ott gyártják az Európának szóló Chryslereket (dízel Voyager és 300C) is, szóval nem kezdők.

A Lada-standon a közeljövőre mondták a sorozatgyártás beindítását, konkrétumok nélkül. Az új típusból sokféle változat készül majd. Lesz ugye négyajtós limuzin, ferdehátú, kombi, egyterű és egy kategóriák közötti, valószínűleg enyhén terepjárósított modell is.

Hot! Lada GTi

9,5 másodpercet gyorsul százra

9,5 másodpercet gyorsul százra


1,6 és két liter közötti motorokat ígér a gyár, ezenkívül értékelhető eredményeket az Euro NCAP töréstesztben a prototípusok lezúzásával szerzett tapasztalatok alapján. Nagyon várjuk, mikorra lesz belőle kézzelfogható autó itthon.

Többen megálltak a sárga Lada 1119 GTi mellett is, amely nem kamu, tényleg sokkal erősebb a sima Kalinánál. 6500-nál 125 lóerőt lehet kiforgatni az ezerhatos, 16 szelepes motorból, 9,5 másodperc a százra gyorsulása és a kályhaezüsttel lefújt fékdobokkal szemben tárcsaféke volt hátul. Sárgában egész vagány autó, kár, hogy itthon nem kapható.

Kommentek

Kész a világ legnagyobb nyomtatott szobra

Ez a világ legnagyobb 3D tollal készített műalkotása, létrehozásához 800 munkaórára és mintegy 13,8 km műanyagszálra volt szükség.

Furcsa baleset történt egy trolival

Furcsa baleset történt nemrég Csehországban, ahol egy trolibusz nem mindennapi módon akadt fel egy villanyoszlopon.

F1: Ilyen, amikor Ricciardo közúton állatkodik

Daniel Ricciardo nem csak a versenypályán gyors, akkor sem jön zavarba, amikor közúton lehet odalépni kicsit.

Ez most más tészta: Vettel Räikkönen ellen

A Ferrari pilótái egy igazi olasz mamma irányítása mellett csapnak össze – a konyhában.

F1: Vettel balhézott, de nem kért büntetést ellenfelének

Sebastian Vettel nem híve annak, hogy a felügyelők feltartásért osztogassanak büntetéseket a Forma-1-es hétvégék során.

Bárkinek lehet olyan motorja, mint a BMW M4 GTS-é

Tömegpiaci termékké válhat a vízbefecskendezés, ígéri a technológiát eredetileg a BMW számára kifejlesztő Bosch.

F1: Rosbergnek minden futam egy kupadöntő

Nico Rosberg és Lewis Hamilton is szoros csatát jósol a bajnokság végéig. Bármelyikük nyerhet.

Cuki játékautók valódi felnőtteknek

Amikor az ember a dugókban fő, vagy parkolóhelyet keresve tombol, szívesen ülne át egy japán kei-carba. Különösen, ha az olyan imádni való, mint a Toyota újdonsága.

Melyik a legjobb használt luxuslimuzin?

A Lexus a kilencvenes években furakodott be a luxuslimuzinok zárt európai klubjába. Az LS 400-zal célba vette a Mercedest, a BMW-t és a Jaguart. A vetélytársak most újra összetalálkoztak. Nézzük, mit változtatott az eltelt idő az erőviszonyokon!

“Új kategória” lesz a 2017-es Forma-1

A Toro Rossó-s Carlos Sainz szerint hatalmas változást hoznak a jövő évi új szabályok, de pont erre van szüksége a Forma-1-nek.

Jönnek az integető, dudáló robotautók

Egy egyetemi kutató feladta tudományos pályáját, és autófejlesztésbe fogott. A cél az okos és figyelmes gépkocsi megvalósítása.

Velencében romantikázott Palvin Barbi és Lewis Hamilton

A Forma-1-es világbajnok Lewis Hamilton és a magyar modell, Palvin Barbara tavasz óta találkozgat, de állítólag csak barátok. Most Velencében jöttek össze egy “baráti” randira.