BMW, Maserati, Hyundai

Genf a csillogás terepe. A tóról, a szökőkútról és a pénzintézetekről híres városban egy sima taxidroszton olyan a felhozatal, mint egy kulturáltabb Mercedes-Benz-szalonban. Nem véletlen, hogy ebben a jómódú városban láttuk először az Audi A5-öt, az új M3-as BMW-t, a Maserati szépséges új kupéját és az 1,2 millió euróért mért, 750 lóerős Pagani Zonda R-t is.

De az autószalonon laposabb pénztárcával is van mit megnézni, például a Hyundai i30-at. A kocsin a vak is látja, hogy a Kia Cee’d testvére, márpedig az egy építőkészletből kihozott másodiknak és harmadiknak mindig nehéz a dolga. Lásd Opel Vectra, Saab 9-3, Fiat Croma, Cadillac BLS, de az i30 szempontjából ez most mindegy.

Ha viszont gazdag lennék:

Csehszlovák alapon

Mivel úgy alakult, hogy a Kia előbb elsütötte a fájin futóművet, a jó motorokat és nagyjából a belső teret is, a Hyundai dolga más autót faragni mindezekből. A két testvér között a futóműhangolásban várható a legvalószínűbb eltérés. Míg a Kia sportos és itthon sokszor kényelmetlen, az i30 valószínűleg kevésbé agilis, ám kényelmesebb hangolást kap.

Kívülről csak az oldalnézetből egyértelmű, hogy a Cee’d rokona, még ha Szlovákia helyett Csehországban gyártják is. Motorból nagyjából arra számíthatunk, amit a Kia nyújt, tehát benzinesekre 1,4 és 2,0 liter között, illetve 1,6-os és kétezres dízelekre.

Az i30 is jó nagy belül, amikor a vizslató ázsiaiak mellett bejutottam, bőséges hátsó lábhely és csinos belső tér fogadott, szép műanyag felületekkel. Az új Hyundai augusztusra érne ide, de az uborkaszezonban nincs értelme bemutatni, ezért csak szeptembertől lesz kapható. Az ára még szülés alatt van, de nagyjából a Cee’d árszintje a mérvadó. Ha így lesz, akkor megjelenik még egy autó, amely egy szinten van a kategória legjobbjaival, de jóval kevesebbe kerül majd náluk.

Suzuki a családnak

Ha megkérdezünk egy formatervező nagyságot, hogy szerencsés ötlet-e egy szabadidő-autós kasztnira csomagtartót eszkábálni, az óva intene bennünket ettől. A Suzuki viszont nem volt szívbajos és az SX4-et megtoldotta egy puttonnyal. A csomagtér jó nagy lett, abban nincs hiba, és a Renault Thaliához képest a toldat is szerves egységet alkot a többi lemezzel. A baj az, hogy csak a szerencsétlen formájú Thaliához képest.

A túloldalon szó lesz még az új Suzukiról, aztán két megfizethető kombiról


Japánból jön

Mindegy, a csomagtartó mély és magas is, az ötajtós SX4 pedig épp a csomagtér szűkössége okán alkalmatlan családi autónak. A limuzint nem itthon gyártják, hozzánk is Japánból importálják. Az SX4 Sedan most még ismeretlen árakon, de nagyjából októbertől lesz kapható Magyarországon.

A standon látható két autó belseje egészen kulturált volt, a tervezők gondoltak akasztóra a jobb első üléstámlán, A váltóról álló helyzetben is kiderült, milyen szenzációsan pontos, a kapcsolódó motorokról keveset tudni. 1,6 literes 107 lóerős biztosan lesz, de az ötajtóshoz ugye van dízel és 1,5 literes is. Leginkább az amerikai piacra koncentrál a kétliteres verzió, amely ott olcsó rohangászós kisautó lehet, nálunk viszont komoly csúcsmodell.

Ez lesz a jobbik Cee’d

A Kia Cee’dről többször is megírtuk, mennyire jó autó, amit még mindig így gondolunk, de nyaraláshoz szűk a csomagtere. Na, most megkaptuk belőle a kombit. Az oldalnézetet pironkodás nélkül levették a 407 SW-ről, de ügyesen láttak neki a másolásnak, ezért a Cee’d Sporty Wagon a végén csinos és nagyon tágas autó lett.

Csomagtere 535 literes, ami még csak a kezdet az ülések ledöntése előtt. Az ötödik ajtó mélyen beleharap a tetőbe, ami faltól-falig rakodónyílást biztosít. A csomagtartó padlója alatt ügyesebbnél ügyesebb rekeszeket derítettünk fel, két fedelet felhajtva. A motorkínálat az ötajtósból ismert, itthontól pedig ősztől lesz érdemes benézni a Kia-márkakereskedésekbe a kombi Cee’d ügyében.

Kombi a Clióból

Még egy autót kinéztünk családi hátasnak, de a másik hárommal ellentétben a Clio kombi megvalósulása még arrébb van. A most leleplezett tanulmányautó inkább sportkombinak tűnik, de a koncepcióautóból később derék ötajtós autó válik. A koncepcióautó se nem turbós, se nem kompresszoros, de kétliteres motorja így is 200 lóerőt teljesít. A százra gyorsulást 7,2 másodperc alatt letudja az autó.

430 literes a csomagtartó, ami biztató érték, főleg úgy, hogy a puttonyos Cliót elszórtan fenyegetik csak közvetlen vetélytársak. A SEAT régen kifuttatta a Cordoba Variót, Polo Variant sincs már, a Fiat Palio kombi sem kapható hazánkban, így a Peugeot 207 SW marad a leginkább komolyan veendő konkurens.