Ilyen menő Daciát még nem láttunk! Eleve remekül áll neki a gyöngyházfehér fényezés, de a román kombiból épített tanulmányautó belsejét is sikerült kipofozni. A világosszürke hasítottbőr kárpitozáson túl kék gyűrűkkel dobták fel a levegőkilépőket, de ami fontos, az hátul van.

Rámpa a csomagtérajtóban

Könnyű begurítani a boroshordót

Könnyű begurítani a boroshordót


Hátul, illetve felül, mert az Edelweiss-tanulmány hátsó ajtaja a harmonikatető nyomában előrecsúszik az első utasok fölé. A távirányítással működő napfénytetővel vidám szabadidőautó lehet a batárból.

A keresztben osztott csomagtérajtó másik feléből rámpát húzhatunk elő, így gond nélkül beállhatunk az autóba quaddal, robogóval vagy begörgethetünk egy boroshordót.

Megmaradnak az ülések

Ha utasból van sok, visszaállítható az 5 vagy 7 üléses belső tér. Az Heuliez szerint minimális változtatásokkal sikerült sokoldalúbbá tenni a román kombit. A 206 CC és az Opel Tigra kabriótetejét gyártó cég nevét franciásan “öliének” kellene kiejteni.

Káromkodás oda-vissza

A középső lány tud egy fontos szót magyarul

A középső lány tud egy fontos szót magyarul


A Dacia-gyár most nem hozott új autót magával, mégis megérte betérni hozzájuk. A sajtóanyagokat adagoló lányok a fotó után megkérdezték, honnan jöttem. Vázoltam, hogy egy magyar autós újságtól indítom el őket a világhír felé, és az egyiküknek felcsillant a szeme.

“Bazmeg!”, mondta nekem vidáman, majd szabadkozott, hogy mást sajnos nem tud a mi ékes nyelvünkön, de ezt megtanították neki. Én egy szál, de igazán prosztó trágársággal reagáltam erre franciául, és mindannyian örültünk. Úgy látszik, a cseregyerekek mindenhol káromkodni tanítják egymást.