Kimustrált fordulattal azt írhatnám, hogy a kínaiak már Svájcban vannak, de ez nem sokat jelent. Kínai autók Magyarországon is legalább ennyire vannak, csak nem pont a Genfi Autószalonon is kiállító autógyártótól. Itt most a Brilliance tartja magasra a távol-keleti autóipar zászlaját, elsőként három típussal.

Nagy, puha, olcsó

A két limuzin közül a BS6 a régebbi, ez a barokkosabb, kicsit kora dél-koreai luxusautó hangulata van a túlburjánzó műanyag fabetétekkel, de látványosan gagyinak nem mondanánk. Amilyen nagy a hátsó lábtér, olyan tágas a csomagtartó is: 550 literes.

Kétféle motorja lehet, egyik sem dízel és mindkettő a Mitsubishitől ered. A 122 lóerős kétezres és a 130 lovas, 2,4 literes motorokkal sikerült betartatni az Euro 4-es szabványt. Nagy dinamizmust ne várjunk, a puha hajókkal a százra gyorsulás 13,8 illetve 12,5 másodpercig tart. ESP és még oldallégzsák sincs, légkondit és elektromos extrákat viszont kapunk.

BS6, BS4

A BS4 modernebb, sportosabbra rajzolt autó kisebb, szűkebb és kevésbé pompásra vett utastérrel. Itt kétféle motor közül lehet választani. Az 1,8 literes benzines alapesetben 136 lóerős, turbóval 170, de ez csak az összesen négyfokozatú automatával kapható.

Európában a Brilliance főleg autói olcsóságával csilloghat. A szomszédos Opel-standon 22 560 eurós áron láttuk a Corsa OPC-t, amennyiből a legjobban felszerelt BS6 is kijön. A csúcsmodell 19-23 000 euróba (4,8-5,8 millió Ft) kerül, a modernebb, de kisebb BS4 ára 17 és 20 ezer euró (4,3- 5,1 m Ft) közötti. Egyedül a BC3 jelű sárga sportautóra nem tudtak még összeget mondani, az a legfrissebb a három közül. A kupét elég látványosan a mostani Hyundai Coupé ihlette, pedig formaterve a Pininfarina stúdiótól érkezett. A másik kettő terve az Italdesigntól származik.

Jönnének hozzánk is

A Brilliance európai képviseletét a magyar piac is foglalkoztatja. Magas beosztású beszélgetőtársam rögtön rávágta, hogy szóljak azonnal, ha tudok alkalmas importőrt. Most tehát jó eséllyel lehet náluk pályázni kínai autók vezérképviseletére. Ha sikerül importőrt találni, pár héttel a megegyezés után hazánkba érkezhetnek az első Brilliance-modellek.

A márka a BMW segítségét is igénybe veszi az autógyártáshoz, amint azt az európai importőr résztulajdonosától megtudtuk. Gregor von Opel szerint az idén 200 000 autót, ezen belül 20 000 BMW-t gyártó kínai partner a technológia átadását szabta feltételéül annak, hogy a BMW helyi gyártással, jó pozícióban nyomulhasson Kínában. A BS4 egyes alkatrészei a 3-as sorozatéval rokoníthatók, a BS6 távoli párja pedig az 5-ös széria. Közös padlólemezről vagy közeli rokonságról persze nincs szó, mert a BMW-kkel szemben a három kínai személyutó fronthajtású. A futóműhangolásban a Porsche működött közre, persze egy nagy név még egyáltalán nem garancia a jó eredményre.

Európában idén 15 000 Brilliance-modell értékesítése a terv, amit 2010-re 75 000 db-ra kívánnak emelni. A BS típusok értékesítését a 2007 végére megérkező dízelmotorok is megtámogatják majd.