Genfben debütált a Seat terepre szánt négykerék-hajtású modellje, az Altea Freetrack prototípusa. A marketinggépezet is lendületbe jött és sikerült a sajtóanyagban megfogalmazniuk, hogy a 4×4-es autó egy személyben képes kielégíteni a kitűnő terepjáró, a tágas családi járgány és az igazi sportkocsival szemben támasztott igényeket. Örvendjünk hát együtt az újabb “mindenre jó” autó eljövetelének!

A dinamikus menetteljesítmények elérése érdekében a sportos formához passzoló 240 lóerős 2,0 literes TFSI kapott helyet, ugyanaz, amely a Leon Cuprában teljesít szolgálatot.

A tanulmányautó karosszériája a kategóriában kötelezőnek mondható emelés után 31 centiméterre került a talajtól, a szélesítések után pedig az Altea XL-nél is hat centivel szélesebbre sikeredett az első terepes Seat. 19 colos kerekei ezzel szemben inkább városi körülmények közé illenek, még csak véletlenül sem terepre.

Első-hátsó lökhárítói valamint a sárvédő-szélesítések is dinamikus képet festenek a különleges, mattfehérre fényezett autóról. A tanulmányautó hamarosan utcán és a terepen is feltűnik.