Idén csak hárman

Még el sem indultunk Svájcba, máris megfogyatkozott a társulat. Idén csak hárman vágtunk neki az útnak, mert Horváth Zsoltit pár napja térdszalagszakadással műtötték. A sérülés talán egyetlen előnye, hogy nem marad le a Bayern-Real visszavágóról. Innét is jobbulást kívánunk és azt, hogy a 3:2-es első meccs után továbbjusson a Madrid!

A másnap délutáni programok miatt éjjel fél kettőkor indulunk, de nem a tervezett autóval. Elvileg egy fél évre minket boldogító 120d-vel vágtunk volna neki az útnak, de az átvétel csúszott, ezért egy 325i soros hathengerese morajlik fel a garázsban. A fogyasztásától féltünk egy kicsit, de amennyivel kulturáltabb egy négyhengeres dízelnél, az sokat megér. Főleg, hogy legalább 1300 kilométer van előttünk.

Csend vs. AC/DC

Hamar Balázs aludna, Nagy Dénes pedig szeretne élénk maradni vezetés közben. Végül Bill kapitány és az AC/DC győz a csend felett. A Highway to hell legalább egy másodpercet javít a százra gyorsuláson, de onnan nincs nagy teperés. 140-re állított tempomattal suhanunk hatodikban, a GPS-mérés szerint 131-gyel az üres éjszakai autópályán.

A hátsó ülésen berendezett mobilirodánk örömteli fejlődésen ment át tavaly óta. A sztahanovizmust sikerült még egy fokkal magasabb szintre emelni, mert gépíró-kapacitásunknak már nem szab határt az akkumulátor kitartása. Legújabb szerzeményünk a szivargyújtóba dugva a laptopok ínyére való delejt konvertál. Így már annak sincs akadálya, hogy a fedélzeti mjúzikcentert összekössük a zenékkel jól kisámfázott számítógéppel és így eluralkodjék a bulihangulat. A könyöktámaszba rejtett jackcsatlakozókért legalább olyan hálát érzek, mint a remek zajszigetelésért, és azért, hogy a hármas BMW-be bárhová beszállhatok, elöl-hátul nagyon jók az ülések. A 3-asból valahogy nem vágyunk másik autóba, pedig hely még mindig nem sok van benne.

A következő oldalon lenyomjuk Jackótól a forgós-tökfogós figurátRiadó Cobra 11-nek

Szépen hatolunk nyugat felé, valahol a sógoréknál a rózsaujjú hajnal megfojtja az éjszakát és felragyog a Nap. Ám napsugaras jókedvünket szétkergette egy Alarm für Cobra 11 stílusban ránk repülő, érzésre legalább 540i BMW. Előzés után jött az integetés a nyitott ablakon a Polizei tárcsával, majd a hátsó ablakban villogó feliratból is láttuk, hogy békés utazóból rendőri ellenőrzés alanyaivá avanzsáltunk. Bekísértek egy benzinkútra, ahol a rendőr néni a kabátja alól minduntalan kitüremkedő stukkerral megtiltotta, hogy kiszálljunk a kocsiból, míg a rendőrbácsi talán felhívta Kardos doktort Budapesten, aki segített a kollégáknak lekáderezni bennünket. A kocsi azonosítóit nagyon megnézték, a motorteret is átvizsgálták, aztán egy szolgálati Gute Fahrt-fordulattal jó utat kívántak. Nem derült ki, mitől lettünk gyanúsak.

Megjelent nekünk Jacko

Mentünk tovább. Ausztriából kifelé menet kezdtünk becsavarodni, máskor legalábbis nem bömböltetjük a parkolóban a Dirty Dianát az ideiglenesen ott tartózkodó kamionsofőr örömére. Jacko elementáris erővel hathatott ránk, mert engedve a spontán élettani folyamatoknak, egy az egyben lenyomtuk a tökfogós-forgós figuráit a nyolcvanas évekből. Lőrinci, kispesti illetve angyalföldi dialektusban értelmeztük újra a mester mozgását, de a trikóletépés motívuma mindannyiunknál félreismerhetetlen volt a klipből.

Michael Jackson által új erőre kapva rátapostunk a menetpedálra (nem vicc, van, aki tényleg így hívja a gázt). De az osztrák radaroknál már csak a svájciaktól félünk jobban, ezért a korlátozásokat komolyan vettük, amit a BMW 7,6 literes fogyasztással honorált! Én eddig kizártam, hogy egy 218 lóerős, telerámolt és kifejlett benzines autó ennyivel beérje, de a számok nem hazudtak. Az első 700 kilométer után 8,8 litert mértünk alig gyorsabban menve, ami újabb példa a “nyugaton vett benzinből kevesebb fogy legenda” (vagy előítélet) igazolására.

Genfi infók

Aki tud, jöjjön utánunk a szalon közönségnapjaira nyolcadikától a Bécs-Linz-Innsbruck-Bregenz-St. Gallen-Zürich-Bern-Lausanne-Genf útvonalon, vagy sokkal kényelmesebben Easyjettel. Genf nem az a része Svájcnak, ahol a Hadd viszkessen havert eredetiben (Lass jucken, Kumpel) néznék, ezért itt franciául illik nekifutni a kommunikációnak. Az angollal azért el lehet boldogulni. Akinek a kiutazás nem aktuális, az nálunk megtalál mindent, ami a Genfi Autószalonból fontos.

Limuzin az SX4-ből, kupé az új A4-ből

Bő 1300 kilométer után tegnap délután befutottunk a Genfi-tó partjára, ma pedig megnézzük, lehet-e a szabadidőautós Suzuki SX4-ből emészthető formájú limuzint faragni, milyenek a nők az Alfa Romeónál, mennyire hasonlít a Hyundai i30 a Kia Ceedre és az Audi A5 élőben is olyan szép-e, mint a képeken.