Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:396.0 Ft

Volkswagen sokk!

Nulladik nap, első este

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A VW XL1-gyel összesen 12 liter gázolajjal elértünk volna Genfbe. Igaz, a tankolást ezzel sem úsztuk volna meg, hiszen alig tíz liternyi üzemanyagot lehet tankolni a világ legáramvonalasabb, nagyjából tíz éve készülő autójába. Testközelből sportkocsisan alacsony, vállban szűk, de közel nem spártai az XL1-es belseje. Az alacsony építés mellett a sportautós hangulatra játszanak rá az ollószerűen nyíló ajtók, illetve a külső visszapillantók helyett használt apró, minimális légellenállású külső kamerák is, melyeknek képét az ajtókba épített kijelzőkön láthatja a vezető.

Egy egész liter gázolaj sem kell neki 100 km-re

Bugatti

Új, "csak most, csak önöknek" hangulatú Bugatti nélkül most sem úsztuk meg. A Művész ezúttal a négyjegyű függvénytáblából válogatott díszes képeket az autó elejére. A teljes görög ábécé ott virít az autón, izgalmas képletekbe illesztve. Ha a tulajnak hirtelen deriválni támad kedve, ott a segítség a motorháztetőn. A Boltzmann-állandó meg a tükör alatt. Közelről úgy fest, mintha frissen aszfaltozott úton koszolódott volna ilyenre a barna-narancs színösszeállítású Bugatti. A motortérben nem történt változás, továbbra is nyolcliteres, 1001 lóerős motor dolgozik odabent, és a Veyron az extra mintával is megfutja a 407 km/órás csúcssebességet.

Újabb különleges kivitel az öregedő modellből

SEAT

Komoly újdonságot nem láttunk a spanyol csapattól, ők a Toledo háromajtós változatát mutatták meg tegnap este. Az új háromajtósban az átrajzolt márkajelzés, a LED-es fényszórók vagy a közelségi érzékelővel felszerelt érintőképernyő, illetve a minőséginek hirdetett belső érdemel említést.

Háromajtós SEAT új emblémával

Lamborghini

Az ötvenedik születésnapját ünneplő Lamborghini igazán különleges ajándékkal készült az évfordulóra. Az összesen három példányban készült - már egy sem eladó - Veneo brutális belső értékekkel bír: 750 lóerő, 2,8 másodperces százas sprint, és ez a 3 millió euróba - nagyjából egymilliárd forintba - kerülő utcai versenyautó 355km/órás csúcssebességre képes. Csak azt nem tudjuk, hogy hol.

A legújabb Lamborghinit is bikáról nevezték el

A Veneo név a Lamborghini hagyományának megfelelően most is egy bikától származik, aki nemcsak a legerősebbek, hanem a leggyorsabbak közé is tartozott. Neve 1914-ben vált ismertté, amikor halálosan megsebesítette korának népszerű matadorát, José Sánchez Rodríguezt. Maga az autó már egy kicsit a vizuális sokk kategóriába csúszik, minden porcikája azért üvölt, hogy nézzék, csodálják.

Valószínűtlen, Y-alakú lámpák elöl, a roppant agresszív kasztnit mintha bontott repülőszárnyakból dobálták volna össze, és még a kerekek sem hasonlítanak semmi korábban látottra. Ha nem csupán három darab létezne belőle a világon - igazából ez a negyedik, amely nem vásárlóknak készült, hanem a gyár tulajdonában marad -, akkor is elég egyedi lenne. Az eladott példányok zöld, fehér, illetve pirosra festett kiegészítőkkel készültek, egyedül a gyár példányán található meg az olaszok mindhárom nemzeti színe.

Egyetlen példányon található csak meg az olasz trikolór mindhárom színe

 Giugiaro

Valószínűtlen méretű kerekek, se nem sportkocsis, se nem terepjárós alkat a Parcour. Az idei Giugiaro tanulmány is minden létező és praktikus megoldástól fényévekre található. De itt most a látvány a lényeg, és abban elég erős a piros szörnyeteg. Belseje sem mindennapi, az ülések helyett a kormányt és a pedálsort lehet személyre szabni, és mindenhol plexi, illetve LCD kijelző néz szembe az utasokkal.

Az extra ajtónyitás sem maradhat el

Porsche

Az első igazi autós-élményt az az öreg Porsche nyújtotta, amely karnyújtásnyira dübörgött el az orrunk előtt, hamisítatlan műhely-, és benzinszagot húzva maga után. Nem sokkal utána bejött a high-tech ötödik generációs GT3-as változat is, persze jóval durvább képességekkel, de sokkal távolabb a tapintható, érezhető, valódi világtól. Hathengeres, 3,8 literes boxermotorja 475 lóerős, 0-ról 100-ra 3,3 másodperc alatt lövi ki utasait.

3,8 literes hathengeres boxermotor dolgozik benne

Az új Skoda Octaviát már vezettük is, itt Genfben a kombi az újdonság. Ugyan a csomagtartó nem lett sokkal nagyobb, de a poggyászok környékén mégis változott valami, a korábbinál okosabban variálhatóvá vált. Az anyósülés lehajtásával pedig az extrém hosszúságú csomagok is elszállíthatók vele.



Cikk nyomtatása

6 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment5 hozzászólás

CGT - 2013.03.08   12:20

Szép kis modell tűzijáték! Egy XL1 városba, egy GT3-as szórakozni nem lenne rossz :)

L.Rómeó - 2013.03.08   11:13

aztat tudom hoty könynyebb ferrari mint veyron kisporolták az anyagot a makarónievők!

L.Rómeó - 2013.03.07   15:42

holiday teis ugyanazt mondod mind én.
eggyre jar az agyunk.
segitsel már: az ujj ferrari ugye szarabb mind az veyron?

L.Rómeó - 2013.03.07   15:40

a vw a leknagyobb!
ez a hibrid is mutattya hogy megint verik a világot,mind mindig 100éve.
toyota hibrid egy szar mert lexus gs is többet eszik.

Holiday - 2013.03.06   11:47

A SEAT alatt vélhetően a fáradtság miatt a Toledo 3 ajtós verzióját említitek, ami kizárt. A "képalában" ugyan modell megnevezés nélkül, de helyesen a Leon szerepel. Érdemes kicserélni.

Szólj hozzá Te is!

Gigantikus "hajszárító" a tesztpályán

Mindössze két-három óra kellett hozzá, hogy az 550 Celsius fokot előállító gép felszárítsa a vizes pálya 1000 méteres szakaszát

F1: Ezzel a sisakkal búcsúzik Alonso

A Ferrari csapatnál töltött évek emlékére egyedi sisakmintával indul Fernando Alonso a hétvégi futamon.

F1: Vettel egy őrült autószerelő bőrébe bújt

Emlékezetes lett Sebastian Vettel utolsó Infiniti márkát népszerűsítő szereplése. Így még sosem láttuk a négyszeres világbajnokot. ...

F1: Alonso már tavaly el akarta hagyni a Ferrarit

Csütörtökön végre hivatalosan is bejelentették, amit már az egész világ tudott. Fernando Alonso beszélt a távozás hátteréről

Elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai

Nyolc évvel bemutatása után a sunderlandi üzemben elkészült a kétmilliomodik Nissan Qashqai.

F1: Új szerződés Abu-Dzabinak, visszatér India

Az Abu-Dzabi Nagydíj 2016 után is marad a Forma-1-ben, két év múlva pedig India is visszakerülhet a versenynaptárba.


Összkerékhajtás a Mazda6-ban

Jelentős hajtáslánc-változásokkal és visszafogott esztétikai ráncgondozással lép színre a Mazda két modelljének jövő évi kiadása. ...


Hamilton-papa találmányát tesztelik az F1-ben

Lewis Hamilton apja, a korábban a menedzsereként dolgozó Anthony Hamilton találmányát tesztelik a Forma-1-ben az Abu-Dzabi Nagydíjon, ...


Így került a Mustang a világ legmagasabb épületére

A Ford a világ legmagasabb épülete, a Burdzs Kalifa tetején mutatta be a vadonatúj Mustangot, ezzel is hangsúlyozva bátor növekedési ...


A Batmobil lópikula ehhez képest!

Elképesztő technológiája ne tévesszen meg senkit: a Chevrolet Chaparral 2X VGT egy videojátékhoz készült, ezért nem érvényesek ...


2
Ezt a durva balesetet te sem fogod érteni

Ezt a durva balesetet te sem fogod érteni

Ez a frontális ütközés sokkal megdöbbentőbb az interneten fellelhető átlagnál, mivel a balesetet elszenvedő autós meg sem próbálta ...


F1: Megvan a második Caterham-pilóta

Az Abu-Dzabiban visszatérő Caterham-csapat kiválasztotta második versenyzőjét, Kobajasi Kamui mellett a "tékozló fiú", Will Stevens ...


Kézfejbe beépített indítókulcs - te engednéd?

Svédországban százával jelentkeztek egy bizarr kísérletre. Elvileg nincs akadálya, hogy az emberbe beépített jeladók az autók ...


Egy beteljesületlen kuvaiti álom

Számtalan olyan típusról számoltunk be eddig, mely naggyá tette az Ikarust. Most következzen egy olyan, amely nem váltotta be ...


Hivatalos: Alonso elhagyja a Ferrarit, Vettel az utód

Végre-valahára hivatalosan is megerősítették, amit már rég tudni lehetett, Fernando Alonso és a Ferrari szerződést bont a szezon ...


3
Volkswagen Golf, hidrogén-hajtással

Volkswagen Golf, hidrogén-hajtással

Újabb bőrt nyúz le a kedvenc rókájáról a Volkswagen: a Golf kombi HyMotion kiadását hidrogén táplálja, kipufogójából nem távozik ...


F1: Visszafogottan ünnepel majd a Mercedes

A Mercedes egyik pilótája biztosan bajnok lesz a hétvégi Forma-1-es szezonzárón, a másik viszont csak az első vesztes lesz. A ...