Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:387.0 Ft
Dízel:379.0 Ft

Volkswagen sokk!

Nulladik nap, első este

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Volkswagen szokásához híven már a megnyitó előestéjén elpufogtatta a puskaport. Kezdetnek az egyliteres VW-t láthattuk közelről, ez fájdalmas élmény volt a 12,5 litert fogyasztó lakóautós utazásunk után.
A VW XL1-gyel összesen 12 liter gázolajjal elértünk volna Genfbe. Igaz, a tankolást ezzel sem úsztuk volna meg, hiszen alig tíz liternyi üzemanyagot lehet tankolni a világ legáramvonalasabb, nagyjából tíz éve készülő autójába. Testközelből sportkocsisan alacsony, vállban szűk, de közel nem spártai az XL1-es belseje. Az alacsony építés mellett a sportautós hangulatra játszanak rá az ollószerűen nyíló ajtók, illetve a külső visszapillantók helyett használt apró, minimális légellenállású külső kamerák is, melyeknek képét az ajtókba épített kijelzőkön láthatja a vezető.

Egy egész liter gázolaj sem kell neki 100 km-re

Bugatti

Új, "csak most, csak önöknek" hangulatú Bugatti nélkül most sem úsztuk meg. A Művész ezúttal a négyjegyű függvénytáblából válogatott díszes képeket az autó elejére. A teljes görög ábécé ott virít az autón, izgalmas képletekbe illesztve. Ha a tulajnak hirtelen deriválni támad kedve, ott a segítség a motorháztetőn. A Boltzmann-állandó meg a tükör alatt. Közelről úgy fest, mintha frissen aszfaltozott úton koszolódott volna ilyenre a barna-narancs színösszeállítású Bugatti. A motortérben nem történt változás, továbbra is nyolcliteres, 1001 lóerős motor dolgozik odabent, és a Veyron az extra mintával is megfutja a 407 km/órás csúcssebességet.

Újabb különleges kivitel az öregedő modellből

SEAT

Komoly újdonságot nem láttunk a spanyol csapattól, ők a Toledo háromajtós változatát mutatták meg tegnap este. Az új háromajtósban az átrajzolt márkajelzés, a LED-es fényszórók vagy a közelségi érzékelővel felszerelt érintőképernyő, illetve a minőséginek hirdetett belső érdemel említést.

Háromajtós SEAT új emblémával

Lamborghini

Az ötvenedik születésnapját ünneplő Lamborghini igazán különleges ajándékkal készült az évfordulóra. Az összesen három példányban készült - már egy sem eladó - Veneo brutális belső értékekkel bír: 750 lóerő, 2,8 másodperces százas sprint, és ez a 3 millió euróba - nagyjából egymilliárd forintba - kerülő utcai versenyautó 355km/órás csúcssebességre képes. Csak azt nem tudjuk, hogy hol.

A legújabb Lamborghinit is bikáról nevezték el

A Veneo név a Lamborghini hagyományának megfelelően most is egy bikától származik, aki nemcsak a legerősebbek, hanem a leggyorsabbak közé is tartozott. Neve 1914-ben vált ismertté, amikor halálosan megsebesítette korának népszerű matadorát, José Sánchez Rodríguezt. Maga az autó már egy kicsit a vizuális sokk kategóriába csúszik, minden porcikája azért üvölt, hogy nézzék, csodálják.

Valószínűtlen, Y-alakú lámpák elöl, a roppant agresszív kasztnit mintha bontott repülőszárnyakból dobálták volna össze, és még a kerekek sem hasonlítanak semmi korábban látottra. Ha nem csupán három darab létezne belőle a világon - igazából ez a negyedik, amely nem vásárlóknak készült, hanem a gyár tulajdonában marad -, akkor is elég egyedi lenne. Az eladott példányok zöld, fehér, illetve pirosra festett kiegészítőkkel készültek, egyedül a gyár példányán található meg az olaszok mindhárom nemzeti színe.

Egyetlen példányon található csak meg az olasz trikolór mindhárom színe

 Giugiaro

Valószínűtlen méretű kerekek, se nem sportkocsis, se nem terepjárós alkat a Parcour. Az idei Giugiaro tanulmány is minden létező és praktikus megoldástól fényévekre található. De itt most a látvány a lényeg, és abban elég erős a piros szörnyeteg. Belseje sem mindennapi, az ülések helyett a kormányt és a pedálsort lehet személyre szabni, és mindenhol plexi, illetve LCD kijelző néz szembe az utasokkal.

Az extra ajtónyitás sem maradhat el

Porsche

Az első igazi autós-élményt az az öreg Porsche nyújtotta, amely karnyújtásnyira dübörgött el az orrunk előtt, hamisítatlan műhely-, és benzinszagot húzva maga után. Nem sokkal utána bejött a high-tech ötödik generációs GT3-as változat is, persze jóval durvább képességekkel, de sokkal távolabb a tapintható, érezhető, valódi világtól. Hathengeres, 3,8 literes boxermotorja 475 lóerős, 0-ról 100-ra 3,3 másodperc alatt lövi ki utasait.

3,8 literes hathengeres boxermotor dolgozik benne

Az új Skoda Octaviát már vezettük is, itt Genfben a kombi az újdonság. Ugyan a csomagtartó nem lett sokkal nagyobb, de a poggyászok környékén mégis változott valami, a korábbinál okosabban variálhatóvá vált. Az anyósülés lehajtásával pedig az extrém hosszúságú csomagok is elszállíthatók vele.



6 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment5 hozzászólás

CGT - 2013.03.08   12:20

Szép kis modell tűzijáték! Egy XL1 városba, egy GT3-as szórakozni nem lenne rossz :)

L.Rómeó - 2013.03.08   11:13

aztat tudom hoty könynyebb ferrari mint veyron kisporolták az anyagot a makarónievők!

L.Rómeó - 2013.03.07   15:42

holiday teis ugyanazt mondod mind én.
eggyre jar az agyunk.
segitsel már: az ujj ferrari ugye szarabb mind az veyron?

L.Rómeó - 2013.03.07   15:40

a vw a leknagyobb!
ez a hibrid is mutattya hogy megint verik a világot,mind mindig 100éve.
toyota hibrid egy szar mert lexus gs is többet eszik.

Holiday - 2013.03.06   11:47

A SEAT alatt vélhetően a fáradtság miatt a Toledo 3 ajtós verzióját említitek, ami kizárt. A "képalában" ugyan modell megnevezés nélkül, de helyesen a Leon szerepel. Érdemes kicserélni.

Szólj hozzá Te is!

Díjat nyert a Volvo kezelőfelülete

A Volvo Sensus névre hallgató infravörös érzékelőt alkalmazó vezérlőrendszerét a leginnovatívabb megoldásnak választották egy ...

Új híd épülhet a Dunán

A Magyarország által első körben benyújtott 17 közlekedésfejlesztési beruházás közül tizenkettőt javasol támogatásra az Európai ...

F1: Hamiltonnak csak a győzelem jó Silverstone-ban

A számára csalódást keltő osztrák hétvége után csak a győzelemmel lenne elégedett Lewis Hamilton a Brit Nagydíjon.

Családi cég marad a Suzuki

Saját fiát nevezte ki cégelnöknek és potenciális utódjának Szuzuki Oszamu, a vállalat első számú embere.

F1: A Michelin szerint lehetséges a gumiháború

A Michelin szerint elvben lehetséges a gumigyártók közötti újbóli rivalizálás a Forma-1-ben, a költségek elszabadulása nélkül.

Újdonságok a Volvo dömperekhez

Öt új fejlesztést kínál a Volvo Trucks az építőipari alkalmazásokra tervezett FMX-modellhez.

Jót tenne az F1-nek a Red Bull kiszállása?

A Force India csapatvezetője szerint a Forma-1 számára hasznos lenne, ha a Red Bull beváltaná a fenyegetését, a távozásuk ugyanis ...

Extrém különkiadás a Ferraritól

Egy idő előtt élesített online konfigurátor árulkodott a Ferrari újdonságáról: a GTO nem csak nevében izgalmas.


Webber: A Red Bull nem tudta kezelni a pilótákat

Mark Webber egy friss interjúban azt állította, hogy a Sebastian Vettellel közös éveik alatt a csapat vezetése impotens volt, ...


1
Minden lopott autóval felmentek az M7-esre

Minden lopott autóval felmentek az M7-esre

Vádat emeltek Zalában egy budapesti és egy dunakeszi férfi ellen, aki hónapokon át a Balaton északnyugati térségéből főként német ...


Dobj el mindent, ezt a pengeélen táncoló Jeepet látnod kell

A Jeep Rubicon előtt szinte nincs lehetetlen terep, viszont ha a nehéz körülmények mellé amatőr hozzáállás társul, ilyen izzasztó ...


2
Ez a legfurább baleset, amit ma láthatsz

Ez a legfurább baleset, amit ma láthatsz

A Renault Twingo megcsúszott a nedves aszfalton, de ami ezután következett, az filmvászonra kívánkozik.


Légből kapott széria a Bentley-től

A világ egyik legismertebb műrepülő köteléke előtt tiszteleg a Bentley. Ahogy a Breitling csapatában a repülők, csupán heten ...


A nap képe: amit a visszajelző lámpákról eddig nem tudtál

A spriccelő bálnától és a részeg robottól tuti leolvadnak a karjaid.


Todt: Ecclestone ne károgjon!

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt nem örül, hogy Bernie Ecclestone nyilvánosan kritizálja a Forma-1-et. Zárt ...


Ahogy egy Hoffherr traktor indul, az igazi mágia

Indítása kihagyhatatlan program, a traktor-találkozókon mechanikus sámándobként gyűjti maga köré a közönséget.


Később jön, drágább lesz a VW fapados márkája

A Volkswagen évek óta pedzegeti, hogy beevezne a Dacia (Renault) és a Datsun (Nissan) felségvizeire. Most már konkrét információink ...


Verstappennek fontosabb az F1, mint a lányok

A Toro Rosso 17 éves újonca szívesebben menne Bernie Ecclestone-nal vacsorázni, mint egy csinos nővel. A karrier az első.


Milliárdokért vesz új autókat az állam

A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság nettó hatmilliárd forint összértékben nyílt közbeszerzésen vásárol új autókat.