Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Volkswagen sokk!

Nulladik nap, első este

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Volkswagen szokásához híven már a megnyitó előestéjén elpufogtatta a puskaport. Kezdetnek az egyliteres VW-t láthattuk közelről, ez fájdalmas élmény volt a 12,5 litert fogyasztó lakóautós utazásunk után.
A VW XL1-gyel összesen 12 liter gázolajjal elértünk volna Genfbe. Igaz, a tankolást ezzel sem úsztuk volna meg, hiszen alig tíz liternyi üzemanyagot lehet tankolni a világ legáramvonalasabb, nagyjából tíz éve készülő autójába. Testközelből sportkocsisan alacsony, vállban szűk, de közel nem spártai az XL1-es belseje. Az alacsony építés mellett a sportautós hangulatra játszanak rá az ollószerűen nyíló ajtók, illetve a külső visszapillantók helyett használt apró, minimális légellenállású külső kamerák is, melyeknek képét az ajtókba épített kijelzőkön láthatja a vezető.

Egy egész liter gázolaj sem kell neki 100 km-re

Bugatti

Új, "csak most, csak önöknek" hangulatú Bugatti nélkül most sem úsztuk meg. A Művész ezúttal a négyjegyű függvénytáblából válogatott díszes képeket az autó elejére. A teljes görög ábécé ott virít az autón, izgalmas képletekbe illesztve. Ha a tulajnak hirtelen deriválni támad kedve, ott a segítség a motorháztetőn. A Boltzmann-állandó meg a tükör alatt. Közelről úgy fest, mintha frissen aszfaltozott úton koszolódott volna ilyenre a barna-narancs színösszeállítású Bugatti. A motortérben nem történt változás, továbbra is nyolcliteres, 1001 lóerős motor dolgozik odabent, és a Veyron az extra mintával is megfutja a 407 km/órás csúcssebességet.

Újabb különleges kivitel az öregedő modellből

SEAT

Komoly újdonságot nem láttunk a spanyol csapattól, ők a Toledo háromajtós változatát mutatták meg tegnap este. Az új háromajtósban az átrajzolt márkajelzés, a LED-es fényszórók vagy a közelségi érzékelővel felszerelt érintőképernyő, illetve a minőséginek hirdetett belső érdemel említést.

Háromajtós SEAT új emblémával

Lamborghini

Az ötvenedik születésnapját ünneplő Lamborghini igazán különleges ajándékkal készült az évfordulóra. Az összesen három példányban készült - már egy sem eladó - Veneo brutális belső értékekkel bír: 750 lóerő, 2,8 másodperces százas sprint, és ez a 3 millió euróba - nagyjából egymilliárd forintba - kerülő utcai versenyautó 355km/órás csúcssebességre képes. Csak azt nem tudjuk, hogy hol.

A legújabb Lamborghinit is bikáról nevezték el

A Veneo név a Lamborghini hagyományának megfelelően most is egy bikától származik, aki nemcsak a legerősebbek, hanem a leggyorsabbak közé is tartozott. Neve 1914-ben vált ismertté, amikor halálosan megsebesítette korának népszerű matadorát, José Sánchez Rodríguezt. Maga az autó már egy kicsit a vizuális sokk kategóriába csúszik, minden porcikája azért üvölt, hogy nézzék, csodálják.

Valószínűtlen, Y-alakú lámpák elöl, a roppant agresszív kasztnit mintha bontott repülőszárnyakból dobálták volna össze, és még a kerekek sem hasonlítanak semmi korábban látottra. Ha nem csupán három darab létezne belőle a világon - igazából ez a negyedik, amely nem vásárlóknak készült, hanem a gyár tulajdonában marad -, akkor is elég egyedi lenne. Az eladott példányok zöld, fehér, illetve pirosra festett kiegészítőkkel készültek, egyedül a gyár példányán található meg az olaszok mindhárom nemzeti színe.

Egyetlen példányon található csak meg az olasz trikolór mindhárom színe

 Giugiaro

Valószínűtlen méretű kerekek, se nem sportkocsis, se nem terepjárós alkat a Parcour. Az idei Giugiaro tanulmány is minden létező és praktikus megoldástól fényévekre található. De itt most a látvány a lényeg, és abban elég erős a piros szörnyeteg. Belseje sem mindennapi, az ülések helyett a kormányt és a pedálsort lehet személyre szabni, és mindenhol plexi, illetve LCD kijelző néz szembe az utasokkal.

Az extra ajtónyitás sem maradhat el

Porsche

Az első igazi autós-élményt az az öreg Porsche nyújtotta, amely karnyújtásnyira dübörgött el az orrunk előtt, hamisítatlan műhely-, és benzinszagot húzva maga után. Nem sokkal utána bejött a high-tech ötödik generációs GT3-as változat is, persze jóval durvább képességekkel, de sokkal távolabb a tapintható, érezhető, valódi világtól. Hathengeres, 3,8 literes boxermotorja 475 lóerős, 0-ról 100-ra 3,3 másodperc alatt lövi ki utasait.

3,8 literes hathengeres boxermotor dolgozik benne

Az új Skoda Octaviát már vezettük is, itt Genfben a kombi az újdonság. Ugyan a csomagtartó nem lett sokkal nagyobb, de a poggyászok környékén mégis változott valami, a korábbinál okosabban variálhatóvá vált. Az anyósülés lehajtásával pedig az extrém hosszúságú csomagok is elszállíthatók vele.



6 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment5 hozzászólás

CGT - 2013.03.08   12:20

Szép kis modell tűzijáték! Egy XL1 városba, egy GT3-as szórakozni nem lenne rossz :)

L.Rómeó - 2013.03.08   11:13

aztat tudom hoty könynyebb ferrari mint veyron kisporolták az anyagot a makarónievők!

L.Rómeó - 2013.03.07   15:42

holiday teis ugyanazt mondod mind én.
eggyre jar az agyunk.
segitsel már: az ujj ferrari ugye szarabb mind az veyron?

L.Rómeó - 2013.03.07   15:40

a vw a leknagyobb!
ez a hibrid is mutattya hogy megint verik a világot,mind mindig 100éve.
toyota hibrid egy szar mert lexus gs is többet eszik.

Holiday - 2013.03.06   11:47

A SEAT alatt vélhetően a fáradtság miatt a Toledo 3 ajtós verzióját említitek, ami kizárt. A "képalában" ugyan modell megnevezés nélkül, de helyesen a Leon szerepel. Érdemes kicserélni.

Szólj hozzá Te is!

Részeg buszsofőröket fogtak Magyarországon

Július 22-24. között kiemelten ellenőrizték a teherautókat és buszokat Magyarországon. Közzétették a razzia eredményeit.

Sajátjaként használta ügyfele autóját a szerelő

Lám, mire jó egy fedélzeti kamera: egy amerikai autós percre pontosan visszanézte, merre furikázott kocsijával több száz kilométert ...

Olcsóbb, takarékosabb az Audi Q7

Kifejezetten a takarékosságra gyúrt rá az Audi, amikor kifejlesztette és a Q7 orrába illesztette a 3.0 TDI motor gyengébbik változatát. ...

Újra lángra kapott a dán autócsoda

Nem először borították el lángnyelvek a veszett dán sportgépet, a Zenvo ST1 most hazai közönség előtt égett le.

F1: A McLaren lázadozik a tesztnaptár ellen

Noha többségi szavazással az F1-es csapatok elfogadták, hogy jövőre csak nyolc tesztnap lesz az idény előtt, a McLarennek nem ...

Rihanna farára tapadt Lewis Hamilton

A Forma-1-es címvédő nem aprózza el a bulizást, Barbadoson karneválozik Rihannával és az énekesnő hátsójával.

Motorral szörfözni? Ezt a saját szemeddel kell látnod!

Robbie Maddison két évig készült erre a mutatványra, és nagyon megérte. Hihetetlen látványban lesz részed!

Magyar fejlesztők forradalmasítják az autonóm autózást?

700 milliós befektetést kapott egy magyar startup, amely olyan rendszert fejleszt, amely a jelenlegi megoldások költségének tizedéből ...


F1: Hamilton motorozni akart autóversenyzés helyett

Lewis Hamilton szinte csalódott volt, amikor nyolcévesen megkapta első gokartját. Motorozni szeretett volna.


4
Az ország, ahol a WC-re is Teslával járnak

Az ország, ahol a WC-re is Teslával járnak

Norvégiában töltöttünk egy hetet, közben láttunk néhány meglepő dolgot. Az utakat ellepték például a Tesla Model S-ek.


Európa legszebb villanyautós útvonalai

A Nissan feltérképezte Európa - szerintük - öt legszebb, elektromos autóval megtehető útját. Leaffel és e-NV200-zal mentek.


F1: A sereghajtónál félnek az új riválistól

A sereghajtó Manornál immár 2016-ra koncentrálnak, ugyanis tisztában vannak a jövőre komoly Ferrari-támogatással érkező új csapat, ...


6
Új rendszámot vezettek be Magyarországon

Új rendszámot vezettek be Magyarországon

A kormányhivataloknál már igényelhető a zöld rendszám, amelyből elkészült az első próbanyomat is. Elektromos autókra kerülhet ...


Lada-motor hajtja majd az új Nivát

Az eredetileg tervezett francia erőforrás helyett igazi orosz blokk dolgozik majd az új generációs Niva orrában.


F1: A Red Bull már gyorsabb a Mercedesnél?

A két héttel ezelőtti Magyar Nagydíj alapján úgy tűnik, végre összeállt a Red Bull autója, már a Mercedesnél is felfigyeltek ...


Betolatott a kereszteződésbe, katasztrófa lett a vége

Sok hasonló videót láttunk már, de erre még mi sem számítottunk.


F1: Ecclestone megbékélt Monzával

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone immár úgy látja, rendben lesznek a dolgok az eddig ejtéssel fenyegetett monzai Olasz ...


A litvánok elárasztanák minibusszal Európát

Hamarosan talán a magyar utakon is találkozhatunk a litván gyártó termékeivel.


Tankot így fejre állni még sosem láttunk

Annyira belemelegedtek a parádéba, hogy sikerült felborítani egy tankot, ami, valljuk be, nem mindennapi teljesítmény.