Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Volkswagen sokk!

Nulladik nap, első este

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A VW XL1-gyel összesen 12 liter gázolajjal elértünk volna Genfbe. Igaz, a tankolást ezzel sem úsztuk volna meg, hiszen alig tíz liternyi üzemanyagot lehet tankolni a világ legáramvonalasabb, nagyjából tíz éve készülő autójába. Testközelből sportkocsisan alacsony, vállban szűk, de közel nem spártai az XL1-es belseje. Az alacsony építés mellett a sportautós hangulatra játszanak rá az ollószerűen nyíló ajtók, illetve a külső visszapillantók helyett használt apró, minimális légellenállású külső kamerák is, melyeknek képét az ajtókba épített kijelzőkön láthatja a vezető.

Egy egész liter gázolaj sem kell neki 100 km-re

Bugatti

Új, "csak most, csak önöknek" hangulatú Bugatti nélkül most sem úsztuk meg. A Művész ezúttal a négyjegyű függvénytáblából válogatott díszes képeket az autó elejére. A teljes görög ábécé ott virít az autón, izgalmas képletekbe illesztve. Ha a tulajnak hirtelen deriválni támad kedve, ott a segítség a motorháztetőn. A Boltzmann-állandó meg a tükör alatt. Közelről úgy fest, mintha frissen aszfaltozott úton koszolódott volna ilyenre a barna-narancs színösszeállítású Bugatti. A motortérben nem történt változás, továbbra is nyolcliteres, 1001 lóerős motor dolgozik odabent, és a Veyron az extra mintával is megfutja a 407 km/órás csúcssebességet.

Újabb különleges kivitel az öregedő modellből

SEAT

Komoly újdonságot nem láttunk a spanyol csapattól, ők a Toledo háromajtós változatát mutatták meg tegnap este. Az új háromajtósban az átrajzolt márkajelzés, a LED-es fényszórók vagy a közelségi érzékelővel felszerelt érintőképernyő, illetve a minőséginek hirdetett belső érdemel említést.

Háromajtós SEAT új emblémával

Lamborghini

Az ötvenedik születésnapját ünneplő Lamborghini igazán különleges ajándékkal készült az évfordulóra. Az összesen három példányban készült - már egy sem eladó - Veneo brutális belső értékekkel bír: 750 lóerő, 2,8 másodperces százas sprint, és ez a 3 millió euróba - nagyjából egymilliárd forintba - kerülő utcai versenyautó 355km/órás csúcssebességre képes. Csak azt nem tudjuk, hogy hol.

A legújabb Lamborghinit is bikáról nevezték el

A Veneo név a Lamborghini hagyományának megfelelően most is egy bikától származik, aki nemcsak a legerősebbek, hanem a leggyorsabbak közé is tartozott. Neve 1914-ben vált ismertté, amikor halálosan megsebesítette korának népszerű matadorát, José Sánchez Rodríguezt. Maga az autó már egy kicsit a vizuális sokk kategóriába csúszik, minden porcikája azért üvölt, hogy nézzék, csodálják.

Valószínűtlen, Y-alakú lámpák elöl, a roppant agresszív kasztnit mintha bontott repülőszárnyakból dobálták volna össze, és még a kerekek sem hasonlítanak semmi korábban látottra. Ha nem csupán három darab létezne belőle a világon - igazából ez a negyedik, amely nem vásárlóknak készült, hanem a gyár tulajdonában marad -, akkor is elég egyedi lenne. Az eladott példányok zöld, fehér, illetve pirosra festett kiegészítőkkel készültek, egyedül a gyár példányán található meg az olaszok mindhárom nemzeti színe.

Egyetlen példányon található csak meg az olasz trikolór mindhárom színe

 Giugiaro

Valószínűtlen méretű kerekek, se nem sportkocsis, se nem terepjárós alkat a Parcour. Az idei Giugiaro tanulmány is minden létező és praktikus megoldástól fényévekre található. De itt most a látvány a lényeg, és abban elég erős a piros szörnyeteg. Belseje sem mindennapi, az ülések helyett a kormányt és a pedálsort lehet személyre szabni, és mindenhol plexi, illetve LCD kijelző néz szembe az utasokkal.

Az extra ajtónyitás sem maradhat el

Porsche

Az első igazi autós-élményt az az öreg Porsche nyújtotta, amely karnyújtásnyira dübörgött el az orrunk előtt, hamisítatlan műhely-, és benzinszagot húzva maga után. Nem sokkal utána bejött a high-tech ötödik generációs GT3-as változat is, persze jóval durvább képességekkel, de sokkal távolabb a tapintható, érezhető, valódi világtól. Hathengeres, 3,8 literes boxermotorja 475 lóerős, 0-ról 100-ra 3,3 másodperc alatt lövi ki utasait.

3,8 literes hathengeres boxermotor dolgozik benne

Az új Skoda Octaviát már vezettük is, itt Genfben a kombi az újdonság. Ugyan a csomagtartó nem lett sokkal nagyobb, de a poggyászok környékén mégis változott valami, a korábbinál okosabban variálhatóvá vált. Az anyósülés lehajtásával pedig az extrém hosszúságú csomagok is elszállíthatók vele.



Cikk nyomtatása

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment5 hozzászólás

CGT - 2013.03.08   12:20

Szép kis modell tűzijáték! Egy XL1 városba, egy GT3-as szórakozni nem lenne rossz :)

L.Rómeó - 2013.03.08   11:13

aztat tudom hoty könynyebb ferrari mint veyron kisporolták az anyagot a makarónievők!

L.Rómeó - 2013.03.07   15:42

holiday teis ugyanazt mondod mind én.
eggyre jar az agyunk.
segitsel már: az ujj ferrari ugye szarabb mind az veyron?

L.Rómeó - 2013.03.07   15:40

a vw a leknagyobb!
ez a hibrid is mutattya hogy megint verik a világot,mind mindig 100éve.
toyota hibrid egy szar mert lexus gs is többet eszik.

Holiday - 2013.03.06   11:47

A SEAT alatt vélhetően a fáradtság miatt a Toledo 3 ajtós verzióját említitek, ami kizárt. A "képalában" ugyan modell megnevezés nélkül, de helyesen a Leon szerepel. Érdemes kicserélni.

Szólj hozzá Te is!

A nap képe - rádőlt a busz, kilapult a Suzuki

Állítólag senki sem sérült meg a képen látható eset során, amikor is egy busz ráborult egy Suzukira. Az autóból nem sok marad.

100 lóerővel erősebb lehet az új Ferrari

Erősebb, takarékosabb turbómotorral szereli fel a sikeres 458 Italiát a Ferrari. Esztétikai változások is várhatók.

F1: Hideg zuhany Hamiltonéknak

Folytatódik a jegesvíz-őrület a Forma-1-ben, Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót is nyakon öntötték.

F1: Button üvöltött, Vettel megússza a büntetést

Egyelőre nem borult a papírforma Belgiumban, a Mercedes szokás szerint elöl. A Red Bull messze az elejétől, a McLaren előrekeveredett. ...

F1: A mítikus Eau Rouge arcai

Kétségkívül a Belga pálya adja az évad legkarakteresebb kanyarkombinációját. Az Eau Rouge minden pilóta kedvence, nem véletlenül! ...


F1: Alonso közel a Mercikhez, Vettel elszállt

A Belga Nagydíj második szabadedzésén Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, de Fernando Alonso már ott volt Nico Rosberg nyakán. ...


F1: Ecclestone kiskirály marad

Bernie Ecclestone örül, hogy véget ért az ellene vesztegetés gyanújával indított per, szerinte semmilyen változást nem hoz az ...


Közvetlen ellenfeleket kap a Prius

A napokban két olyan autóról is felreppentek a hírek, amelyeket a Priushoz hasonlóan kizárólag hibrid hajtáslánccal forgalmazna ...


F1: Közel a Lotus-Mercedes megegyezés

A Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy hamarosan hivatalosan is a motorpartnereik között üdvözlik majd a Renault-tól szabaduló ...


2
Kis motor, nagy izom

Kis motor, nagy izom

Korlátozott példányszámú modellel rukkolt elő a német Irmscher tuningcég. Motorválasztásuk ma még szokatlan.


F1: Hajszálnyira egymástól a Mercedes-pilóták

A Belga Nagydíj első szabadedzése hozta a papírformát, a Mercedes uralja a spái pályát. A Ferrari jó formában, a Red Bull egyelőre ...


Együttműködik a DAF és a Tatra

A két gyártó a korábbi szerződést újította fel, melynek eredményeképpen ősszel jöhet az Euro 6-os Tatra dömper.


Kutyakomédia a Forma-1-ben

A Marussia hülyét csinált magából és főleg a tartalékos Alexander Rossiból, miután a tegnapi bejelentést követően ma visszavonták ...


Csajok, akik imádják a szerszámokat

Ezek a hölgyek a műhelyben érzik jól magukat, profi szerszámok között, olajos kézzel. Legalábbis a fotós ezt akarja érzékeltetni, ...


Bejárta Észak-Amerikát az autóstoppos robot

Átkelt az amerikai kontinensen HitchBot, a kanadai autóstoppos robot: négy hét alatt 6000 kilométert tett meg, mire elérte a ...


F1: Mást mond Rosberg és Hamilton

Nico Rosberg és Lewis Hamilton másképp emlékszik arra, hogy e Mercedesnél megbeszélték-e a hungaroringi stratégiai balhét.