Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Volkswagen sokk!

Nulladik nap, első este

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Volkswagen szokásához híven már a megnyitó előestéjén elpufogtatta a puskaport. Kezdetnek az egyliteres VW-t láthattuk közelről, ez fájdalmas élmény volt a 12,5 litert fogyasztó lakóautós utazásunk után.
A VW XL1-gyel összesen 12 liter gázolajjal elértünk volna Genfbe. Igaz, a tankolást ezzel sem úsztuk volna meg, hiszen alig tíz liternyi üzemanyagot lehet tankolni a világ legáramvonalasabb, nagyjából tíz éve készülő autójába. Testközelből sportkocsisan alacsony, vállban szűk, de közel nem spártai az XL1-es belseje. Az alacsony építés mellett a sportautós hangulatra játszanak rá az ollószerűen nyíló ajtók, illetve a külső visszapillantók helyett használt apró, minimális légellenállású külső kamerák is, melyeknek képét az ajtókba épített kijelzőkön láthatja a vezető.

Egy egész liter gázolaj sem kell neki 100 km-re

Bugatti

Új, "csak most, csak önöknek" hangulatú Bugatti nélkül most sem úsztuk meg. A Művész ezúttal a négyjegyű függvénytáblából válogatott díszes képeket az autó elejére. A teljes görög ábécé ott virít az autón, izgalmas képletekbe illesztve. Ha a tulajnak hirtelen deriválni támad kedve, ott a segítség a motorháztetőn. A Boltzmann-állandó meg a tükör alatt. Közelről úgy fest, mintha frissen aszfaltozott úton koszolódott volna ilyenre a barna-narancs színösszeállítású Bugatti. A motortérben nem történt változás, továbbra is nyolcliteres, 1001 lóerős motor dolgozik odabent, és a Veyron az extra mintával is megfutja a 407 km/órás csúcssebességet.

Újabb különleges kivitel az öregedő modellből

SEAT

Komoly újdonságot nem láttunk a spanyol csapattól, ők a Toledo háromajtós változatát mutatták meg tegnap este. Az új háromajtósban az átrajzolt márkajelzés, a LED-es fényszórók vagy a közelségi érzékelővel felszerelt érintőképernyő, illetve a minőséginek hirdetett belső érdemel említést.

Háromajtós SEAT új emblémával

Lamborghini

Az ötvenedik születésnapját ünneplő Lamborghini igazán különleges ajándékkal készült az évfordulóra. Az összesen három példányban készült - már egy sem eladó - Veneo brutális belső értékekkel bír: 750 lóerő, 2,8 másodperces százas sprint, és ez a 3 millió euróba - nagyjából egymilliárd forintba - kerülő utcai versenyautó 355km/órás csúcssebességre képes. Csak azt nem tudjuk, hogy hol.

A legújabb Lamborghinit is bikáról nevezték el

A Veneo név a Lamborghini hagyományának megfelelően most is egy bikától származik, aki nemcsak a legerősebbek, hanem a leggyorsabbak közé is tartozott. Neve 1914-ben vált ismertté, amikor halálosan megsebesítette korának népszerű matadorát, José Sánchez Rodríguezt. Maga az autó már egy kicsit a vizuális sokk kategóriába csúszik, minden porcikája azért üvölt, hogy nézzék, csodálják.

Valószínűtlen, Y-alakú lámpák elöl, a roppant agresszív kasztnit mintha bontott repülőszárnyakból dobálták volna össze, és még a kerekek sem hasonlítanak semmi korábban látottra. Ha nem csupán három darab létezne belőle a világon - igazából ez a negyedik, amely nem vásárlóknak készült, hanem a gyár tulajdonában marad -, akkor is elég egyedi lenne. Az eladott példányok zöld, fehér, illetve pirosra festett kiegészítőkkel készültek, egyedül a gyár példányán található meg az olaszok mindhárom nemzeti színe.

Egyetlen példányon található csak meg az olasz trikolór mindhárom színe

 Giugiaro

Valószínűtlen méretű kerekek, se nem sportkocsis, se nem terepjárós alkat a Parcour. Az idei Giugiaro tanulmány is minden létező és praktikus megoldástól fényévekre található. De itt most a látvány a lényeg, és abban elég erős a piros szörnyeteg. Belseje sem mindennapi, az ülések helyett a kormányt és a pedálsort lehet személyre szabni, és mindenhol plexi, illetve LCD kijelző néz szembe az utasokkal.

Az extra ajtónyitás sem maradhat el

Porsche

Az első igazi autós-élményt az az öreg Porsche nyújtotta, amely karnyújtásnyira dübörgött el az orrunk előtt, hamisítatlan műhely-, és benzinszagot húzva maga után. Nem sokkal utána bejött a high-tech ötödik generációs GT3-as változat is, persze jóval durvább képességekkel, de sokkal távolabb a tapintható, érezhető, valódi világtól. Hathengeres, 3,8 literes boxermotorja 475 lóerős, 0-ról 100-ra 3,3 másodperc alatt lövi ki utasait.

3,8 literes hathengeres boxermotor dolgozik benne

Az új Skoda Octaviát már vezettük is, itt Genfben a kombi az újdonság. Ugyan a csomagtartó nem lett sokkal nagyobb, de a poggyászok környékén mégis változott valami, a korábbinál okosabban variálhatóvá vált. Az anyósülés lehajtásával pedig az extrém hosszúságú csomagok is elszállíthatók vele.



6 hozzászólás

További cikkek

comment5 hozzászólás

CGT - 2013.03.08   12:20

Szép kis modell tűzijáték! Egy XL1 városba, egy GT3-as szórakozni nem lenne rossz :)

L.Rómeó - 2013.03.08   11:13

aztat tudom hoty könynyebb ferrari mint veyron kisporolták az anyagot a makarónievők!

L.Rómeó - 2013.03.07   15:42

holiday teis ugyanazt mondod mind én.
eggyre jar az agyunk.
segitsel már: az ujj ferrari ugye szarabb mind az veyron?

L.Rómeó - 2013.03.07   15:40

a vw a leknagyobb!
ez a hibrid is mutattya hogy megint verik a világot,mind mindig 100éve.
toyota hibrid egy szar mert lexus gs is többet eszik.

Holiday - 2013.03.06   11:47

A SEAT alatt vélhetően a fáradtság miatt a Toledo 3 ajtós verzióját említitek, ami kizárt. A "képalában" ugyan modell megnevezés nélkül, de helyesen a Leon szerepel. Érdemes kicserélni.

Szólj hozzá Te is!

F1: Összetörték az új Saubert

A Sauber-csapat 2016-os modellje is sikerrel teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség kötelező töréstesztjét, igaz, az autó ...

Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne

A BMW következetesen elzárkózik zászlóshajójának sportosításától, hát a márka egyik legnagyobb tuningműhelye lecsapott a piaci ...

F1: Nevetségesen lassú a Renault pilótanője

Miután a Renault is megtartotta tesztelőként a Lotustól örökölt Carmen Jordát, a csapat másik tesztpilótája tiltakozásul felmondott. ...

Történelemóra: az Alpina 50 éve

Ha az elképzelt álomautót nem lehet megvenni sehol, az ember kénytelen megépíteni magának - ahogy az Alpina is tette.

Durván megemelik az üzemanyagok árát Oroszországban

Oroszországban többszörösére emelik az üzemanyagok jövedéki adóját április 1-től. Az erről szóló döntést már elfogadta az illetékes ...

1
15 orosz fotó, amitől újraindul az agyad

15 orosz fotó, amitől újraindul az agyad

Borzasztó tuningok, eszméletlen megoldások és hó. Újabb válogatás a megunhatatlan Oroszországból.

Nagyon csúnya ügybe keveredett az F1 új pilótája

Kevin Magnussen egyéves kényszerszünet után tér vissza a Forma-1-be. Mint kiderült, eseménydús hetek vannak a háta mögött.

Tapipadot a kormányra!

Egy ausztrál kütyü segítségével a kormányról sem kell levenni a kezünket, hogy az okostelefonunkat irányítsuk: zene, üzenetek, ...


450 milliót kínáltak egy telepen porosodó Ferrariért

Hiába a szemtelenül nagy ajánlat, a dubaji rendőrség nem adhatja el a Ferrari-ritkaságot.


Négy ülés, négy kormányzott kerék a legújabb Ferrariban

A Ferrari FF örökébe lépő GTC4 Lusso nem csak nevében cizelláltabb, de technológiai tartalma is kifinomultabb.


F1: Hamilton még tíz évig marad?

Lewis Hamilton édesapja úgy gondolja, fia még egy évtizedig maradhat a Forma-1-ben, a teljesítménye pedig tovább fog javulni.


F1: Hamarosan meglesz a Ferrari tartalékosa

Jean-Eric Vergne arra utal, hogy hamarosan bejelenthetik a Ferrari tartalékosaként. A Renault-nál a manoros Roberto Merhi próbál ...


Kiengedik a börtönből az F1 legnagyobb botrányhősét

Kis híján Bernie Ecclestone is belebukott a Gribkowsky-ügybe, de szokás szerint végül megúszta. A bankárt kiengedik a börtönből.


F1: Kimi egy kör után tudni fogja, mire elég az új Ferrari

A Ferrari új autóját valószínűleg már egy nappal a téli tesztszezon rajtja előtt pályára viszik.


3
Gyilkos szellem szállta meg a négykerekű játékszert

Gyilkos szellem szállta meg a négykerekű játékszert

Öntudatra ébredt a quad, és pokoli randalírozásba kezdett a telepen. Gyilkos szellem, vagy maga a Skynet?


F1: A Renault a másik McLaren-pilótát akarta

A Renault eredetileg a McLaren másik neveltjét, Stoffel Vandoorne-t szerette volna igazolni, a Wokingból ejtett Kevin Magnussen ...


5
Nagyot esik az üzemanyag ára

Nagyot esik az üzemanyag ára

A gázolaj ára nem, a benziné viszont jelentősen csökken szerdán.


Massa: Hamiltonnak össze kell kapnia magát

Egykori vetélytársa, Felipe Massa szerint Lewis Hamilton nem engedheti meg magának azt a "lazázást", amit a 2015-ös idény végén ...


F1: Költekezési őrület jön?

A Red Bull-os sztármérnök, Adrian Newey szerint a motorfejlesztési korlátozások e2017-es eltörlése után újra veszélyes költekezési ...