Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk - ezt hívja a cég "villámkapcsolásnak". 

A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 

A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 

A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 

Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Odaveszik a Nürburgring

A legendás német pálya vásárlói mögül kihátrált a bank, a Nürburging gazdátlanul, csődben maradhat.

1
A nő, aki túl sok akciófilmet nézett

A nő, aki túl sok akciófilmet nézett

Fel van nyitva a híd? Semmi gond, kipróbálok valamit, amit tegnap láttam egy filmben.

F1: Kidobták a női pilótát

Simona de Silvestro nagyon szeretett volna jövőre bekerülni a Sauberhez, de úgy tűnik, erre nincs esély.

F1: Csak 99 százalékig biztos a Mercedes felállása

Toto Wolff csapatfőnök egyelőre nem tudja százszázalékos biztonsággal kijelenteni, hogy jövőre is változatlan felállásban szerepel ...

Majdnem az Octaviát is lenyomta a Swift

A szeptemberi összesítés szerint 5527 új személygépkocsit és 1275 kis-haszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.


F1: Nem dobják ki otthon a japán pilótát

A Caterhamnél sem őrültek meg, a hétvégéi Japán Nagydíjra nem állítják félre Kobajasi Kamuit.


2
Két motoros játszik a halállal - és mások életével

Két motoros játszik a halállal - és mások életével

A baleseteknél sokszor a vétlenek esnek áldozatól, ezúttal is majdnem ez történt a felelőtlen motorosok miatt.


1
Jó ez ide, falura!

Jó ez ide, falura!

...mondhatta volna a fenti mondatot az a sofőr, akit azért állítottak meg a rendőrök, mert finoman szólva puritán volt az iskolabusz ...


Megújul a Porsche Cayman

A legfontosabb kérdésben még mindig tanácstalanok vagyunk, a vizuális változások előre kiszámíthatók.


Megmutatták a Honda Forma-1-es motorját

A McLarennel 2015-ben összeálló Honda fotót közölt új, turbós V6-os F1-es motorjáról. Hamarosan videót is mutatnak.


7
Vagyonokat nyerhetnek az autóhitelesek

Vagyonokat nyerhetnek az autóhitelesek

A devizahiteles mentőcsomag az autóhitelesekre is vonatkozik, sokan akár jelentős összeget kaphatnak vissza a bankjuktól.


Ebben a kamionban a túlélési esély nulla!

Így még nem láttál kamiont elpusztulni! Itt még a tesztbábuk is porrá zúzódtak, már ha egyáltalán raktak bele bábukat...


F1: A Renault belenyugodott a büntetésekbe

A Renault-nál elfogadták, hogy a 2014-es idény utolsó negyedében a partnereikre motorcserés büntetések várnak, elkerülhetetlenek ...


Frissítik a Honda szabadidőjárművét

Kívülről teljesen átdolgozták, mégis a hajtáslánc változásai a lényegesebbek. Akár ötödével is javult az üzemanyag-fogyasztás.


4
Tudod mikor töröd össze magad télen?

Tudod mikor töröd össze magad télen?

Itt a Michelin új középkategóriás téli gumija az Alpin 5. Esőben majd egy autónyival rövidebbet fékez.


F1: Óriási előnyben a Ferrari és a Mercedes?

A riválisok szerint a Ferrari és a Mercedes egy csomó fejlesztést megspórol majd a 2015-ös autók orrának újratervezésénél, mindenki ...