Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk - ezt hívja a cég "villámkapcsolásnak". 

A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 

A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 

A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 

Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Hamilton is a bokszutcából rajtol

Lewis Hamilton Mercedese olyan mértékben károsodott az időmérős tűzben, hogy új kasztnira lesz szükség, így csak a bokszutcából ...

A gyors pilótákat büntetnék a Forma-1-ben

Újabb nagyszerű ötlet a "show javítására": a Forma-1-ben is bevezetnék a túraautóknál alkalmazott ballasztokat, az eredményesebb ...

F1: Magnussen ott fékezett, ahol már késő volt

Többen is megcsúsztak a Q3 elején jött hirtelen eső miatt a Magyar Nagydíjon, de balesetet végül csak Kevin Magnussen szenvedett ...

F1: Räikkönent a Ferrari ejtette ki

Kimi Räikkönen rendkívül csalódott volt, hogy a Ferrari taktikázása miatt már a Q1-ben kiesett a Magyar Nagydíj időmérőjén.

Hamilton: Ez már több, mint balszerencse

Lewis Hamilton a Magyar Nagydíj időmérőjén sem jutott túl a Q1-en, ezúttal lángoló autóval kényszerült félreállni a bokszban.


F1: Rosberg nincs extázisban a pole-tól

Nico Rosberg nem örül csapattársa újabb műszaki hibájának, egy az egyben szeretne küzdeni Lewis Hamiltonnal.


Ennyire lehetünk részegek a biciklin

A KRESZ legutóbbi módosítását követően többféle értelmezés jelent meg a kerékpárosok biztonságos vezetésére képes állapotának ...


F1: Hamilton az élen, Rosberg századokra

A Magyar Nagydíj utolsó, szombat délelőtti szabadedzésén is Lewis Hamilton lett a leggyorsabb, de a pole megszerzése talán nem ...


Kelendőbb a Volkswagen Európában

A tavalyihoz képest jóval több Volkswagen haszonjárművet helyeztek forgalomba idén, Európában.


Forma-1-es trénerrel dolgozik Schumacher

Michael Schumacher korábbi Forma-1-es kollégája a rehabilitáció során is kitart a hétszeres bajnok mellett.


Képkavalkád a Hungaroringről

Pénteken már gőzerővel dolgoztak a csapatok a Forma-1-es Magyar Nagydíjon. Nézzétek meg képeinket!


21 hihetetlen baleset, komolyabb sérülés nélkül

Ez kizárólag szerencse, vagy valami más is van a háttérben?


3
Ennél nagyobb értelmetlenséget nem láttál a nyáron

Ennél nagyobb értelmetlenséget nem láttál a nyáron

Hogyan töltsd az időd úgy, hogy a lehető legkisebb értelme legyen, ám minél jobban zavard környezeted? Eszetlenség 10 kerékre, ...


Ilyen lehetne a jövő Hungaroringje

Magyar diák álmodta meg a hazai versenypálya modernizált változatát.


Räikkönen rajongói gyűlölik a Ferrarit

A Forma-1 Magyar Nagydíjon a pályán és a bokszban zajlik igazán az élet, de azokon kívül is van mit látni. Nézzen szét velünk!


F1: Rendetlenkednek az autók Mogyoródon

A Magyar Nagydíj pénteki szabadedzései után senki nem volt igazán elégedett az autójával, szokatlanul sokat dolgoztak a csapatok. ...