Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:417.0 Ft
Dízel:421.0 Ft

Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk - ezt hívja a cég "villámkapcsolásnak". 

A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 

A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 

A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 

Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Új tálvolsági busz a belgáktól

Az idehaza főként városi buszairól ismert Van Hool vadonatúj távolsági modellt mutat be Hannoverben.

Ilyen volt a Magyar Nagydíj

A hétvégén zajlott a 29. Forma-1 Magyar Nagydíj. Egy csokor kép pilótákról, versenyautókról, nézőkről, győztesekről.

Lauda: Hamiltonnak igaza volt

A Mercedes-csapat elnöke úgy véli, Lewis Hamilton jól tette, hogy nem engedelmeskedett a csapattársa elengedéséről szóló utasításnak ...

Szexi japán roadster (és még elektromos is)

3,9 másodperc alatt ugrik százra a két japán autóipari gyártó együttműködéséből létrejött villany-sportkocsi. Most Európába is ...

A jövő év legjobban várt filmje!

Az apokalipszis visszatér, és úgy tűnik pusztítóbb lesz, mint valaha.


F1: Räikkönent nem hatotta meg a 6. hely

Kimi Räikkönen hosszú küszködés után a Magyar Nagydíjon pontot szerzett, javulást is érzékel, de messze nem elégedett.


Az ideges orosz és a markolós akrobata

A hét napjai közül a legelsőt gyűlöljük a legjobban, hiszen összedönti a hétvégi lazulás szépen felépített bunkerét. Mi segítünk ...


Ilyen egy szupersportkocsi-alkatrészekkel tuningolt kerekesszék

Egy horvát mozgássérült srác gondolt egy nagyot, és megkérte a Rimac villanyautó-manufaktúrát, segítsenek megoldani a problémáját. ...


F1: A Hungaroringen is zuhant a nézőszám

A Német Nagydíj után a hétvégi Magyar Nagydíjon is jelentősen kevesebb jegyet adtak el, mint korábban.


Egy igazán férfias Dacia

Praktikus, megfizethető, strapabíró - na de dögös?! Egy indiai márkakereskedő megépítette azt a Dustert, amire akár irigykedni ...


Nyaralás alatt is megóvja a VEMOCO (x)

Az egész éves hajtás alatt gyakran a nyári pihenés víziója az egyetlen, ami tartja bennünk a lelket.


F1: Dobogó helyett 8. hely

A Williams dobogós sorozata megszakadt a Magyar Nagydíjon, Valtteri Bottas hiába haladt a második helyen, végül csak nyolcadikként ...


F1: Ricciardo őrültként tekergetett mindent

Daniel Ricciardo élete második győzelmét aratta a Hungaroringen, az ausztrál hajnalig tartó bulival ünnepli meg a sikert. Pedig ...


F1: Vettel magát és a csapatot is hibáztatja

Az idei szezonban semmi nem sikerül Sebastian Vettelnek. Miközben a másik Red Bullt vezető Daniel Ricciardo már a második győzelmét ...


F1: Hamiltont megdöbbentette, hogy félre akarták állítani

Lewis Hamilton nagyon nem vette jó néven, hogy a stratégia érdekében félre akarták állítani csapattársa, Nico Rosberg útjából. ...


F1: Érik a botrány a Mercedesnél

A bokszból indult újjáépített autóval, a második kanyarban a szalagkorlátnak csúszott, mégis harmadik lett a Magyar Nagydíjon ...