Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk - ezt hívja a cég "villámkapcsolásnak". 

A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 

A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 

A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 

Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

A Forma-1-es hétvége legjobb pillanatai

Íme a hétvégi Szingapúri Nagydíj legjobb pillanatai gif-ben. Éld újra a vasárnapot a katasztrófától a diadalig!

2
Rossz a fék félmillió Renault-ban

Rossz a fék félmillió Renault-ban

A fékrendszer meghibásodásának kockázata miatt közel félmillió Clio és Kangoo modellt hív vissza a Renault. Két különböző hibáról ...

Csökken mindkét üzemanyag ára

Szerdán újabb üzemanyagár-mérséklést lép a magyar olajtársaság.

20 luxusautót emésztettek el a lángok

Land Rover és Jaguar modellek váltak a lángok martalékává, a tűzoltók már nem tudtak mit tenni.

F1: Rosberg lehúzhatja az évet a vécén

A nemzetközi sajtó nem fukarkodott a nagy szavakkal a Szingapúri Nagydíj után, amelyen Lewis Hamilton az élre ugrott az összetett ...


50 milliárdból újulnak meg a főutak

Jövő őszig több mint 500 kilométernyi főút válhat biztonságosabbá. A második ütemmel folytatódik az útfelújítási program.


4
Ma sem maradunk napi hülye nélkül

Ma sem maradunk napi hülye nélkül

Az M3-as BMW finom kis játékszer, de csak szakavatott kezekben. Ha csak a gáz padlóig nyomásához értesz, akkor inkább ne ülj ...


F1: A McLaren döntött a 2015-ös felállásról

Eric Boullier versenyigazgató szerint a McLaren "többé-kevésbé" eldöntötte, milyen felállással vág neki a 2015-ös idénynek.


F1: A McLaren támadja a Red Bull rádiózását

A Szingapúri Nagydíj előtt az FIA végül enyhített a rádiózási tilalmon, csak a konkrét vezetéstechnikai tanácsokat tiltották ...


F1: Fogynak a McLaren szponzorai?

A McLarennél cáfolják, hogy menekülnének tőlük a szponzorok, de a csapatnak még mindig nem sikerült névadó támogatót találnia.


F1: Vettelből nem lesz másodhegedűs

Bár matematikailag Daniel Ricciardo még mindig elkaphatja a Mercedes-versenyzőket a bajnokságban, a Red Bull nem csinál első ...


Buszbaleset Makón - 13 sérült

Oldalára borult egy busz az M43-as autópálya földeáki lehajtójánál. Tizenhárman sérültek meg, vannak súlyos sérültek is.


Magyar trolik uniós forrásból

Hivatalosan átadták Szeged új trolibuszflottáját, melyet az Ikarus gyártott. A járműveket uniós pénzből vásárolták.


Játékelőzetes ennyire még nem büntetett

Rég túlléptünk már a kötöttpályás autóversenyeken, és ezt a játékok is tudják.


Hihetetlen: Nissan Leaf pick-up!

A Nissan amerikai leányvállalatának megbízhatósági csoportja szabadidejében platós kisteherautót épített egy Leaf villanyautóból. ...


F1: Alonso "egyelőre marad" a Ferrarinál

Minden korábbi cáfolat ellenére úgy tűnik, Fernando Alonso ferraris jövője bizonytalan. A Honda mindent megadna a szerződtetéséért. ...