Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk - ezt hívja a cég "villámkapcsolásnak". 

A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 

A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 

A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 

Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Halálos baleset az Eger-ralin

Az Eger-rali utolsó gyorsasági szakaszán balesetet szenvedett a Varga Csaba, Szabó Attila páros, a navigátor életét veszítette.

Nem is olyan egyszerű zsákolni egy autó felett

Hatalmasat perecelt a kosaras, mikor megpróbált egy autón átugorva zsákolni. Végül azonban megmentette a becsületét.

Idegen szívvel szerelt mozilegendák

A DeLorean hatalmas, és megbocsájthatatlan hibája, ami részben a bukását is kiváltotta a gyenge, erőtlen, karaktert nélkülöző ...

F1: Még három évig marad a Maláj Nagydíj

A Maláj Nagydíj leintése után nem sokkal bejelentették, hogy a szepangi verseny újabb három évre szóló szerződést kapott.

F1: A Williamsnek ez volt a maximum

A Williams az időmérős csalódás után a Maláj Nagydíjon szépített, a Ferrarik és Mercik mögött hozták, amit lehetett.

F1: Szórták a büntetőpontokat

A Maláj Nagydíj után a versenybírók több pilótának is büntetőpontokat osztottak ki, Pastor Maldonado már 8-at szerzett a lehetséges ...


Új rekord a Forma-1-ben

A Toro Rosso remekül szerepelt a Maláj Nagydíjon, a 17 éves Max Verstappen minden idők legfiatalabb F1-es pontszerzőjévé vált. ...


F1: A Toro Rosso megérdemelten verte a Red Bullt

A Red Bull Racing keserves vasárnapot élt át Szepangban, nem elég, hogy Vettel győzött a Ferrarival, még saját fiókcsapatuk is ...


F1: Alonsóék jó képet vágnak a kettős kieséshez

A McLaren-Honda mindkét pilótájának fel kellett adnia a Maláj Nagydíjat, de szokás szerint optimistán beszéltek a csapat fejlődéséről. ...


F1: Räikkönen nyűgös a pocsék hétvége miatt

Kimi Räikkönen negyedik lett ugyan a Maláj Nagydíjon, de a finn versenyző nem elégedett a hétvégéjével. Sokszor érte utol a balszerencse. ...


Tavasszal tanácskozik a buszos szakma

Buszos kiállítással egybekötött konferenciát szerveznek a zsámbéki Driving Camp-ben. Ott lesz a szakma krémje.


F1: A Mercedesnek nem volt esélye Vettel ellen

Toto Wolff csapatfőnök és Niki Lauda is úgy véli, hogy a stratégiai kavarodás nélkül is nehezen nyerhetett volna a Mercedes Malajziában. ...


Vettel: Be akarok rúgni, mint egy csacsi

Sebastian Vettel kitörő örömmel nyilatkozott a Maláj Nagydíj után, amelyen máris megszerezte első ferraris győzelmét. A mercisek ...


Ez várhat az autósokra szerdán

Az üzemanyagpiaci árak és az árfolyam heti változását figyelembe véve április 1-én, a benzinnél 2 forintos csökkenés várható.


Okostelefonos alkalmazás helyettesítheti a jogsit

A mobil fizetés után eljöhet a mobil személyazonosítás kora: amerikai kutatók vonalkódos alkalmazáson dolgoznak, amely személyes ...


A Red Bull megvehetné a Forma-1-et

Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone azt mondja, hogy szerinte a Forma-1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, a CVC befektetési ...


1

Halálos tragédia a Nürburgringen

Egy néző meghalt, többen megsérültek a VLN széria nyitó futamán a Nürburgringen.