Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
Szélesebb, alacsonyabb, könnyebb, erősebb, biztonságosabb, gyorsabb, okosabb, szebb - őfelsége, Ötödik Porsche 911 GT3.
A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk - ezt hívja a cég "villámkapcsolásnak". 

A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 

A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 

A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 

Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

Amit a BMW sem mert megépíteni

A terepkupé viszonylag értelmetlen, de érdekfeszítő műfaj. Az indiai Mahindra úgy döntött, a racionalitás utolsó morzsáját is ...

25 menő Lada, amitől megszédülsz

Nálunk Hondát, BMW-t vagy éppen Suzukit tuningolnak, Oroszországban meg Ladákat. Ez ennyire egyszerű és egyben csodálatos.

Városi terepjáró 200 lóerővel? Ide vele!

Érkezik az Szokatlan, de nagyon is aktuális modellel bővíti kínálatát az Abarth: az 500X a cég egyik legnépszerűbb terméke lehet. ...

1
Emeli a fizetéseket a Dacia

Emeli a fizetéseket a Dacia

A francia Renault tulajdonában lévő Dacia autógyár 5 százalékkal növeli alkalmazottai bérét.

F1: Hamilton mégis ráfázik a sapkadobálásra?

Damon Hill szerint az idén nagyobb ellenállásra lehet számítani Nico Rosberg részéről a vb-harcban. Akár fordulhat is a kocka ...

1
Videón az év megúszása

Videón az év megúszása

Centikre suhant el a Hyundai a másik autótól, nem sokon múlt, hogy az év balesete legyen, amelyet fedélzeti kamerával rögzítettek. ...

Túl nagy volt a Suzuki Vitara, levágtak belőle

Első pillantásra pont ugyanolyan, mint az esztergomi SUV, pedig hatalmas a különbség az európai Suzuki Vitara és az indiai Maruti ...

16 képen elevenedik meg a tuningolás pokla

Mire a képek végére érsz, azt fogod kívánni, hogy bárcsak ne készültek volna el ezek a verdák.


Megvan, mitől gyorsulhatna másfél másodpercet az F1

Noha az új F1-es gumitenderen a Michelin alulmaradt a Pirellivel szemben, a franciák még számolnak a Forma-1-gyel.


Nőtt a Toyota nyeresége

A japán autógyártó adózott eredménye 5 százalékkal nőtt éves szinten a tavalyi utolsó negyedévben.


F1: Van, aki sajnálja Maldonadót. Például az utódja

Kevin Magnussent ültette a menesztett Pastor Maldonado helyére a Renault. A dán pilóta együttérez a venezuelai versenyzővel.


Motor nélkül tér vissza Talmácsi Gábor

Földgázból előállított motorolajak képviseletét vállalta Talmácsi Gábor, korábbi gyorsasági motoros világbajnok.


1
Még ilyet: kombit fejleszt a Porsche!

Még ilyet: kombit fejleszt a Porsche!

Shooting Brake, azaz sportkombi kivitel is készül a következő generációs Panamerából. Két éven belül érkezik.


Prost: Csak az a kérdés, mennyit javul a McLaren

Alain Prost szerint a McLaren-Hondának jobb szezonja lesz az idén, mint tavaly volt.


Kilincs alá rejtett pénzzel lopnak autót - el ne hidd!

Ezt sosem fogom megérteni. Az autótolvajok eredményesen dolgoznak, megvannak a módszereik, miért kell még újabb kamu trükköket ...


Lángoló kipufogóval akart cigit gyújtani

Na még az a szerencse, hogy nem hajolt közelebb, mert akkor tuti elbúcsúzhatott volna a szemöldökétől.


2
Csúnyán megszívatta a BMW-st a villamossín

Csúnyán megszívatta a BMW-st a villamossín

Aki autózott már olyan útszakaszon, ahol villamos is jár, az tudja, hogy a sínek elég csúszósak, pláne ha még esik is.


F1: A Ferraritól szerzett csúcsmérnököt a Renault

A Ferrari korábbi versenymérnöke, Chris Dyer is csatlakozott a Renault gyári csapatához.


3
Térden állva könyörgött a bentley-s bocsánatáért

Térden állva könyörgött a bentley-s bocsánatáért

...hiszen mi egyebet csinálhatna szegény földönfutó, ha azt hiszi, akkora kárt okozott, amelyet unokái sem tudnak kifizetni?