Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
Szélesebb, alacsonyabb, könnyebb, erősebb, biztonságosabb, gyorsabb, okosabb, szebb - őfelsége, Ötödik Porsche 911 GT3.
A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk - ezt hívja a cég "villámkapcsolásnak". 

A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 

A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 

A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 

Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: A Honda és a Renault sem tart nyári szünetet

A nyári szünetet is végigdolgozza a jelentős hátrányban lévő Honda és a Renault.

Újabb autóhackelés videón

A Wired Jeep-eltérítése után itt egy újabb autóhackelős hír, igaz, rögtön happy enddel, a General Motors azonnal javította a ...

Álca nélkül csípték el a Ferrari F12 új csúcsmodelljét

Maranellóban már fóliázás nélkül grasszál a Ferrari F12 hamarosan érkező csúcskivitele.

A Lamborghini Asteriont láttad már?

A brit dizájner kicsit máshogy képzeli el napjaink sportautóit, és ezért nagyon hálásak vagyunk neki.

F1: A Toro Rosso olyan jó, mint a Mercedes?

A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost szerint az istálló majdnem olyan jó autót épített, mint a Mercedes.

Hamisított alkatrész miatt pánikol a Toyota

Egy belső memó szerint az elmúlt 10 évben több ezer autóba szerelhettek be hamisított alkatrészt. A probléma csak az ausztrál ...

Az új magyar Suzuki még az Octaviát is lenyomta

Júliusban pörögtek a Suzuki Vitara-eladások Magyarországon, az új magyar gyártású SUV-nak még a flottakirály ©koda Octaviát is ...

F1: Messze van még a renault-s döntés

A Renault-nál szeptember előtt semmiképp se döntenek a további Forma-1-es részvétel formájáról, de több irányvonalat is fontolgatnak, ...


A Honda Civic Type-R veri pályán a BMW M3-ast

Az AutoExpress megcsinálta a tesztet, amelyre mindannyian kíváncsiak voltunk. Mit mutat versenypályán a japánok új csodafegyvere? ...


Kivégezték Amerikában a stoppos robotot

Az amerikai körutazásra indult gyereknagyságú, egyszerű társalgásra képes robotot Philadelphiában vandálok tették tönkre.


Volt még balhé hétvégén a szerelőket gázoló pilótán túl

Sűrű hétvége volt a NASCAR versenysorozatban, csoda, hogy senki sem halt meg az amerikaiak kedvenc autós cirkuszában.


Szépen zuhan az üzemanyag ára, szerdán megint csökkenés

Zsinórban hatodik alkalommal csökken az üzemanyag ára, amely így már egész szép zuhanórepülésben van.


Lewis Hamilton nyaralós frizurát villantott

Lewis Hamilton komolyan veszi a vakációt, a fiatalokhoz hasonlóan még "vagány" frizurát is csináltatott a karibi nyaralására.


Dögös Dacia-gyilkos a Hyundaitól

Hamarosan Európába is megérkezik a Hyundai városi kisautójának terepesített kiadása. Az emelt hasú i20 Active Ázsiában már kapható. ...


F1: Verstappen az új Vettel?

Toro Rossó-s csapatfőnöke korábbi versenyzőjéhez, az azóta már négyszeres világbajnok Sebastian Vettelhez hasonlítja a tini Max ...


F1: A Sauber szakít a Ferrarival?

Svájci sajtóértesülés szerint régi, szoros szövetség érhet véget, ugyanis a Sauber 2016-ra Renault-erőforrásokra válthat.


1
Bringás és autós durva vitája váratlanul ért véget

Bringás és autós durva vitája váratlanul ért véget

A szokásos beszólogatós, ki az okosabb vita végül elfajult, és nem várt véget ért. Ezen az eseten bosszankodik és röhög az internet. ...


7 grandiózus ugratás a GTA 5-ből

Kíváncsi lennék, hány játékórát öltek már bele a srácok, de úgy érzem, túl sokat.


Tényleg a német autógyártóké lett a Nokia navigációja

A Daimler, az Audi és a BMW 2,8 milliárd euróért megvásárolta a Nokia HERE térkép- és navigációs szolgáltatását.