Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Tökéletes az új Porsche 911 GT3

Újításlista négy keréken

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 15:00
A Porsche-rajongók, de az autókban nemcsak egyszerű logisztikai eszközt látók közt is legenda, fogalom a Porsche 911 GT3. Az eddig négy generációt megélt modellből eddig 14 145 talált jellegzetesen sportos gazdára, akiknek 80%-a a maga is elviszi az autóját egy versenypályára, hogy kiélvezze a maximális vezetési élményt. Az idén 50 éves Porsche gyár az ötödik generációt mutatta be a Genfi Autószalonon. Egy teljesen új, minden ízében továbbfejlesztett változat érkezik, amiről mégis mindenki rögtön megmondja, hogy igen, ez egy Porsche 911-es. 
Az autó lelke a 3,8 literes boxermotor, ami 475 LE-t és 8250-es fordulatszámot tud. A hathengeres motor a 911 Carrera erőforrásán alapszik, de szinte mindent kicseréltek benne. A szelepműködés, a főtengely direkt abból a célból edződött a fejlesztőmunka alatt, hogy a motor megoldja a 9000-es fordulatszámot is. Az újításoknak köszönhetően a motor 25 kilóval lett könnyebb az előző generációénál.

A kiemelkedő motorteljesítmény a könnyű szelep- és főtengelytömegnek köszönhető, amit az ötvözött alumínium, ötvözött titán alkatrészeknek köszönhetünk. Ezek az nagy igénybevételt elszenvedő fémek erősek, de könnyűek, így még nagyobb teljesítményt lehet velük elérni. Kifejezetten a 911 GT3-hez fejlesztették a hengerfejet, amely  nagyobb szelepeket kaphatott, és a hűtés-olajozás is intenzívebb. Először használja Porsche a 911 GT3 esetében a közvetlen benzinbefecskendezést is.

A duplakuplungos sebességváltó kifejezetten a GT3-hoz készült, a verseny-Porschék szekvenciális sebváltórendszere ihlette. A vezető kétféle váltási mód közül választhat: kézi kapcsolás, illetve az ún.  alkalmazkodó váltóprogram közül. Előbbit  a kormányban lévő két kapcsolóval vihetjük véghez (balkéz le-, jobbkéz felvált). Soha nem reagált még Porsche ilyen gyorsan a sebességváltási akaratra: 100 századmásodpercnél hamarabb teljesül a kívánságunk - ezt hívja a cég "villámkapcsolásnak". 

A Porsche történetében először használ aktív hátsókerék-kormányzást, javítva a stabilitás és mozgékonyságot. A hátsó kerekek az elsőkkel egy irányban (50 km/h felett) vagy azok ellenében (50 km/h alatt) fordulnak. Új az elektronika vezérelte hátsó differenciálmű is. A 20 colos ötvözött kerekek a színalumínium felfüggesztésre kapcsolódnak, s a 911 GT3 hagyományosan kétüléses kivitelben készül. 

A 911 Carrera utolsó generációjához képest 44 mm-rel szélesebb autó egyik szemet gyönyörködtető újítása a hátsó szárny, amely javítja az amúgy sem rossz légellenállást, és úgy szorítja az autót az útra, mint Toldi a toportyánokat. A kasztni a 911 Carrera rokona, 30 mm-rel került közelebb az anyaföldhöz, 13%-kal lett könnyebb elődjénél. A lámpákból a kor szavának megfelelően lehet LED-es változatban is rendelni. 

A jármű 3,5 másodpercet rabol el az életünkből, hogy 100 km/órára gyorsuljon, a 200-as mutatóálláshoz pedig 12 másodpercre  van szüksége. A 313 km/órás végsebességhez a hetedik sebességig kell felkapcsolni. A nürnburgringi tesztkört az autó kevesebb, mint 7:30 perc alatt tette meg (és ezt majd az új tulajdonosok maguk is biztosan tesztelni fogják). 

Az autó  34,8 millió forintnak megfelelő euró ellenében kaparintható meg (rendeléssel) tőlünk nyugatabbra.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Elbánt a tégla az autótolvajjal

Más baján szórakozni nem szép dolog, de most röhögjünk ezen a szemétládán. Fel akart törni egy autót, de az kifogott rajta.

Vaskockával 290-nel

Van abban valami bizarrul vonzó, amikor egy 2,5 tonnás vaskocka rakétaként meglódul. A Posaidon G-osztálya ilyen.

2
Megfogható volt ez az esés Subaruval?

Megfogható volt ez az esés Subaruval?

Igazi hétvégi, fotelszakértésre termett videóra bukkantunk. A Subaru 160 km/órás tempónál csúszik el, egy hosszú íves kanyarban. ...

Ez az új Honda Civic Type R

Kiszivárogtak az új Honda Civic TypeR fotói. A közel 300 lóerős motor mellé vad külső dukál.

Baleset az M3-as kivezetőjén

Baleset történt Budapesten az M3-as autópálya a fővárosból kivezető szakaszán a Szerencs utcánál. Komoly torlódás alakult ki.

4
Exkluzív - Nem lesz drága a csajos Suzuki

Exkluzív - Nem lesz drága a csajos Suzuki

Háromféle felszereltséggel, jövő héten kezdődik a Suzuki Vitara értékesítése hazánkban. Kiderítettük az árait, nem lesz drága.


Lamborghini tanítja móresre az őrült Teslát

Lenyűgöző, ahogy kilő a Tesla Model S P85D, de egy kihegyezett V12-es benzinfaló szörny ellen azért nincs esélye.


F1: Mindenkinél gyorsabb a Mercedes

Az utolsó barcelonai teszt második napján a Mercedes új csúcsidőt futott, a Red Bull-főnök szerint nagy az előnyük - Rosberg ...


A jórárasított Ferrari

Ma a Ferrarihoz nagyjából 60 millió a beugró, amiért több mint 500 lóerős V8-as motor jár. De milyen lenne, ha a Ferrari is gyártana ...


1
Erősebb, dögösebb Passat

Erősebb, dögösebb Passat

Nem tartott sokáig az ABT-nek, hogy feljavítsa az új Volkswagen Passatot. Az eredmény magáért beszél.


Gigaösszeget kaszált a Volkswagen

Több mint tízmillió eladott autó és 62 ezer milliárdos bevétel - ilyen évet zárt 2014-ben a Volkswagen. Idénre azonban romló ...


3 kerekű roncs az autópályán, részeg sofőrrel

Széttört orral, három kerékkel haladt autópályán a részeg sofőr, de szerencsére nem jutott messzire, lekapcsolták a rendőrök.


Méltó ellenfelet kap a giga-Merci

Az extravagáns brit autóépítész Afzal Kahn eddigi legextrémebb alkotását készül négy, pontosabban hat kerékre állítani. Vezetni ...


Így válik tengeralattjáróvá a luxusautó

Egy amerikai Tesla-tulajdonos jópofa tréfára bukkant autója menürendszerében. Nem ez az első alkalom, hogy a gyár megtréfálja ...


20
Kamionos előzési párbaj az M0-áson

Kamionos előzési párbaj az M0-áson

A két kamionos ádáz csatába kezd az elsőségért, körülbelül százas tempóval az M0-ás körgyűrűn.


F1: Tempót villantott a Merci, áttörés a McLarennél

A második barcelonai teszt második napján a Mercedes először villantotta meg, mit tud gyors körön, Rosberg csúcsot futott. A ...


6
Itt most ki a nagyobb bunkó?

Itt most ki a nagyobb bunkó?

Érdekes eset, és nehéz eldönteni, hogy ki volt a nagyobb bunkó: aki ledudálj az útról a bringást, vagy aki mutogat és nem engedi ...