Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:376.0 Ft
Dízel:381.0 Ft

900 millióba kerül az új Lamborghini

Veneno: a Dühöngő Bika

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 16:00
Mi az: vadonatúj, három darabot gyártottak belőle, mind eladták már, erős, mint egy bika, amelyről a nevét is kapta, és majdnem egymilliárdba kerül?
Egyszer élt egy bika, a valaha volt legerősebb, legügyesebb, aki még a nagy José Sanchez Rodríguezt is halálra öklelte Andalúziában. Venenónak hívták, és nem véletlen nevezte el a Lamborghini róla az új, Genfben bemutatott tesztmodelljét. 

Egészen brutális autó, akármelyik dimenzióját nézzük is. Mondjuk nézzük elsősorban magát a kasztnit, amely szénszálas anyagból készült, szupererős, szuperkönnyű - az amúgy sem duci Aventadorhoz képest is 125 kilóval karcsúbb. Olyan lapos, hogy azt hiszed, rosszul töltöttük fel a róla készült fotókat, és elszálltak az arányok.

A 6,5 literes, V12-es motor 750 lóereje kisebbfajta fekete lyukként funkcionál. Az autó 2,8 másodperc alatt százon van, miközben a képe utánacammog. 355 km/h-s végsebességét sokan kipróbálnák, de csak kevesen fogják, mert az autóból összesen négy darab készül. Egy a gyár tulajdonában marad, a másik három - az olasz trikolor színeiben pompázva - pedig már gazdára talált, egységenként potom 900 millió forintos áron (és ebben még nincsenek benne az adók). 

És ne csak a sebesség idézze a F1-et: van állítható hátsó szárnya is a Venenónak. Ez az autó összetéveszthetetlenül Lamborghini, igazi drágakő a Sant'Agata Bolognese üzemből a megszokott nyíl formájú orral, az Aventadorból ismerős ollószerű ajtóval. A kézi váltó és a folyamatos összekerék-hajtás is jelzi, itt a klasszikus értékeket nem írta át az elektronika autóiparszerte egyre áthatóbb uralma.  

A tesztautó további sorsa egyelőre ismeretlen, de ha csak ez a négy marad belőle a világon, már megérte.

5 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment4 hozzászólás

anubys1984 - 2013.03.06   12:02

Eddig szinte kivétel nélkül (LM002) az összes Lambo tetszett, de ez valami borzadály lett. Miért nem inkább az Estoque-ot készítették el?

zoldfulu2000 - 2013.03.06   08:19

Az italdesign-os kncepciót kelelne legyártani terephajtáslánc nélkül. Nagyon szép arányos GT lenne, ahogy megszoktuk Giuggiaroéktól...

MetroGoldwinMayer - 2013.03.06   01:58


Én nem szeretem a Lambot, csak szeretném...:)) De nem a forma miatt nekem a Ferrari jobban bejön. A Miura az egyetlen Lambo ami tetszik.
Ez meg elég győzikés lett, vót valamikó olyan hogy Vector egy USA sportkocsigyár az gyártott ilyen mutáns ürhajókat.

megint - 2013.03.05   22:49

Szeretem a Lambot, de ez egész egyszerűen ronda, nem is kicsit.

Szólj hozzá Te is!

Forró az utastér, vetkőznek a hölgyek

A nagy melegben napon álló autó kibírhatatlanul felhevül. Erre jelent gyógyírt a vetkőzés, ami jelen esetben külön esztétikai ...

Hamilton a Halál-völgyben tankolt

Pénteken a Forma-1-es címvédő Lewis Hamilton is csatlakozott a Gumball 3000 futamához, a zárónapon egy Koenigsegget vezetett.

Miért titkolóznak Schumacherről?

Michael Schumacher menedzsere, Sabine Kehm szerint a hétszeres világbajnok mindig is nagyon óvta a magánszféráját, így betegségében ...

Van olyan autó, ami képes lenyomni egy 326 lóerős motort?

Azt előre elárulom, hogy az 1200 lóerős Bugatti Veyron kevés hozzá. De nézzük a többi jelöltet.

Gyorsan tölthető busz a ©kodától

Gyorsan tölthető modellek kifejlesztésén dolgozik a ©koda. Az első, szóló kivitelű tesztpéldányt már tesztelik.

1
A Meseautótól a Merkurig

A Meseautótól a Merkurig

A hazai gépjármű-kereskedelem története címmel nyílik kiállítás június 3-án a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeumban.

Járókelők emeltek le egy buszt a bringásról

Elsőre olyan, mint egy zombitámadás, de szerencsére nem az. A busz alá ragadt biciklist mentették az emberek.

3
Akár egy filmben, úgy fosztottak ki autókat az M1-M7 kivezetőn

Akár egy filmben, úgy fosztottak ki autókat az M1-M7 kivezetőn

A trükkös tolvajok egy elektronikai kütyüvel megakadályozták, hogy az autósok távirányítója lezárja a járművet.


7
Schmitt Pál zebrára parkolt, de semmi gond, csak beszaladt a boltba

Schmitt Pál zebrára parkolt, de semmi gond, csak beszaladt a boltba

Előfordul az emberrel, hogy szabálytanul parkol ha siet. Igen, még a volt államfőkkel is.


3
Tömeges balesetek országszerte, rosszul indul a hétvége

Tömeges balesetek országszerte, rosszul indul a hétvége

Az idő remek, mindenki megindult hazafelé vagy a szülőkhöz, nagyszülőkhöz a hétvégére, az erős forgalom pedig nem kegyelmez hazánk ...


Nyáron jön az új Mitsubishi Pajero

Várhatóan heteken belül bemutatja az új generációs Pajero európai kiadását a Mitsubishi. Tele lesz fejlett konnektivitási megoldásokkal. ...


Huszonhárom gyerekülésből négy bukott a teszten

A német autóklub éves tesztjén többségében tisztességgel helyt álltak a gyermekülések, minden hatodik ülést azonban jobb visszatenni ...


Kizárt az F1-es gumiháború

Úgy tűnik, hogy az évtized végéig biztosan nem lesz gumiháború a Forma-1-ben, a csapatok nem kérnek belőle, az FIA kizárólagos ...


25 új busz áll forgalomba Budapesten

Júniusban további 25 új, alacsonypadlós, környezetbarát, légkondicionált autóbusz áll forgalomba Budapesten, a járműveket a VT-Arriva ...


Komoly átépítések kezdődnek az M7-esen

Júniusban megkezdődik az M0-M7 törökbálinti, és az M7 autópálya kapacitáshiányos Érd, Iparos úti csomópontjainak átépítése.


F1: A Renault-t nem lepte meg a szigorítás

A Renault-nál egyáltalán nem csodálkoznak, hogy az FIA minden egyes motorfejlesztési lépést a lehető legalaposabban megvizsgál.


F1: Ecclestone visszavenné Indiát

A Forma-1 ura már 2016-ban szeretné újra látni a mindössze három rendezés után ejtett, tetszhalott Indiai Nagydíjat.


F1: Vizsgálat indult a Ferrari ellen

Jövőre csatlakozik a Forma-1 mezőnyéhez az amerikai Haas, a tulajdonos Gene Haas szerint nő az érdeklődés a pilóták részéről. ...


A pilóták életjeleit figyelnék az F1-ben

A Nemzetközi Automobil Szövetség az emberi "telemetria" bevezetését fontolgatja a Forma-1-ben. Baleseteknél lehetne hasznos az ...