Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

900 millióba kerül az új Lamborghini

Veneno: a Dühöngő Bika

Szerző: levél küldés
Dátum: 2013.03.05. 16:00
Mi az: vadonatúj, három darabot gyártottak belőle, mind eladták már, erős, mint egy bika, amelyről a nevét is kapta, és majdnem egymilliárdba kerül?
Egyszer élt egy bika, a valaha volt legerősebb, legügyesebb, aki még a nagy José Sanchez Rodríguezt is halálra öklelte Andalúziában. Venenónak hívták, és nem véletlen nevezte el a Lamborghini róla az új, Genfben bemutatott tesztmodelljét. 

Egészen brutális autó, akármelyik dimenzióját nézzük is. Mondjuk nézzük elsősorban magát a kasztnit, amely szénszálas anyagból készült, szupererős, szuperkönnyű - az amúgy sem duci Aventadorhoz képest is 125 kilóval karcsúbb. Olyan lapos, hogy azt hiszed, rosszul töltöttük fel a róla készült fotókat, és elszálltak az arányok.

A 6,5 literes, V12-es motor 750 lóereje kisebbfajta fekete lyukként funkcionál. Az autó 2,8 másodperc alatt százon van, miközben a képe utánacammog. 355 km/h-s végsebességét sokan kipróbálnák, de csak kevesen fogják, mert az autóból összesen négy darab készül. Egy a gyár tulajdonában marad, a másik három - az olasz trikolor színeiben pompázva - pedig már gazdára talált, egységenként potom 900 millió forintos áron (és ebben még nincsenek benne az adók). 

És ne csak a sebesség idézze a F1-et: van állítható hátsó szárnya is a Venenónak. Ez az autó összetéveszthetetlenül Lamborghini, igazi drágakő a Sant'Agata Bolognese üzemből a megszokott nyíl formájú orral, az Aventadorból ismerős ollószerű ajtóval. A kézi váltó és a folyamatos összekerék-hajtás is jelzi, itt a klasszikus értékeket nem írta át az elektronika autóiparszerte egyre áthatóbb uralma.  

A tesztautó további sorsa egyelőre ismeretlen, de ha csak ez a négy marad belőle a világon, már megérte.

5 hozzászólás

További cikkek

comment4 hozzászólás

anubys1984 - 2013.03.06   12:02

Eddig szinte kivétel nélkül (LM002) az összes Lambo tetszett, de ez valami borzadály lett. Miért nem inkább az Estoque-ot készítették el?

zoldfulu2000 - 2013.03.06   08:19

Az italdesign-os kncepciót kelelne legyártani terephajtáslánc nélkül. Nagyon szép arányos GT lenne, ahogy megszoktuk Giuggiaroéktól...

MetroGoldwinMayer - 2013.03.06   01:58


Én nem szeretem a Lambot, csak szeretném...:)) De nem a forma miatt nekem a Ferrari jobban bejön. A Miura az egyetlen Lambo ami tetszik.
Ez meg elég győzikés lett, vót valamikó olyan hogy Vector egy USA sportkocsigyár az gyártott ilyen mutáns ürhajókat.

megint - 2013.03.05   22:49

Szeretem a Lambot, de ez egész egyszerűen ronda, nem is kicsit.

Szólj hozzá Te is!

20 tonnás dömperrel menekült a rendőrök elől

14 hónap börtön kapott a férfi, aki tavaly egy 20 tonnás dömperrel randalírozott Nagy-Britanniában.

Brazil őserdők német hőse

Brazíliában készül, legfőképp a dél-amerikai piac igényeinek megfelelően. Mégis annyira európainak tűnik a Volkswagen Constellation. ...

A férfi, aki allergiás az Audira

Igazi rémálom lehet, ha veszel egy új kocsit és nem tudod használni, mert kiütéses leszel és begyullad a szemed. Ez történt egy ...

10 milliárd egy kocsiért

Rekordösszegért kelt el egy klasszikus Ferrari versenyautó Párizsban. A Ferrari 335-össel anno Stirling Moss is versenyzett.

Túlélte a lehetetlent a kerékpáros

Egy kamion gázolta el a kínai kerékpárost, aki az eset után felállt és leporolta magát.

Amit a BMW sem mert megépíteni

A terepkupé viszonylag értelmetlen, de érdekfeszítő műfaj. Az indiai Mahindra úgy döntött, a racionalitás utolsó morzsáját is ...

25 menő Lada, amitől megszédülsz

Nálunk Hondát, BMW-t vagy éppen Suzukit tuningolnak, Oroszországban meg Ladákat. Ez ennyire egyszerű és egyben csodálatos.

Városi terepjáró 200 lóerővel? Ide vele!

Szokatlan, de nagyon is aktuális modellel bővíti kínálatát az Abarth: az 500X a cég egyik legnépszerűbb terméke lehet.


1
Emeli a fizetéseket a Dacia

Emeli a fizetéseket a Dacia

A francia Renault tulajdonában lévő Dacia autógyár 5 százalékkal növeli alkalmazottai bérét.


F1: Hamilton mégis ráfázik a sapkadobálásra?

Damon Hill szerint az idén nagyobb ellenállásra lehet számítani Nico Rosberg részéről a vb-harcban. Akár fordulhat is a kocka ...


2
Videón az év megúszása

Videón az év megúszása

Centikre suhant el a Hyundai a másik autótól, nem sokon múlt, hogy az év balesete legyen, amelyet fedélzeti kamerával rögzítettek. ...


Túl nagy volt a Suzuki Vitara, levágtak belőle

Első pillantásra pont ugyanolyan, mint az esztergomi SUV, pedig hatalmas a különbség az európai Suzuki Vitara és az indiai Maruti ...


16 képen elevenedik meg a tuningolás pokla

Mire a képek végére érsz, azt fogod kívánni, hogy bárcsak ne készültek volna el ezek a verdák.


Megvan, mitől gyorsulhatna másfél másodpercet az F1

Noha az új F1-es gumitenderen a Michelin alulmaradt a Pirellivel szemben, a franciák még számolnak a Forma-1-gyel.


Nőtt a Toyota nyeresége

A japán autógyártó adózott eredménye 5 százalékkal nőtt éves szinten a tavalyi utolsó negyedévben.


F1: Van, aki sajnálja Maldonadót. Például az utódja

Kevin Magnussent ültette a menesztett Pastor Maldonado helyére a Renault. A dán pilóta együttérez a venezuelai versenyzővel.


Motor nélkül tér vissza Talmácsi Gábor

Földgázból előállított motorolajak képviseletét vállalta Talmácsi Gábor, korábbi gyorsasági motoros világbajnok.


1
Még ilyet: kombit fejleszt a Porsche!

Még ilyet: kombit fejleszt a Porsche!

Shooting Brake, azaz sportkombi kivitel is készül a következő generációs Panamerából. Két éven belül érkezik.


Prost: Csak az a kérdés, mennyit javul a McLaren

Alain Prost szerint a McLaren-Hondának jobb szezonja lesz az idén, mint tavaly volt.