A kínai autóipar legnagyobb sikerei Európában és az USA-ban nem a kínai autóipar legnagyobb sikerei. Autógyártással, új márkákkal, saját modellekkel próbálkozva eddig nem sikerült áttörést elérniük, annál sikeresebbek viszont befektetéseikkel. Egyebek mellett a Volvo, a Lotus, a Pirelli és számos kis háttéripari cég (például a csődhelyzetet kínai tulajdonba kerüléssel nemrég elkerült légzsákgyártó, a Takata) már az övék, és a kezdeti röhögcsélések után ma már senki nem jellemezné úgy a Volvót Európában, hogy egy kínai márka, ami kínai autókat gyárt.

Még nem igazi, sorozatgyártás-érett autó a kiállított példány

Ezzel együtt néha azért elvetődik hozzánk egy-egy új kínai modell, márka, ami megpróbálkozik saját jogán sikert elérni ezeken a számára idegen piacokon. Emlékszünk még a Qrosra, a DR Motorra, a Shuanghuanra, vagy akár a hazai piacon nagyon sikeres, hibridtechnológiára alapozó BYD-re? Na, pont ennyire fogunk emlékezni pár év múlva – szerintem – az Exeedre is, legalábbis a ma Frankfurtban látott nagyszabású, de inkább csak mosolyogtató sokadik betörési kísérlet, a Chery új presztízsmárka-kísérlete keretében készült első két kézzelfogható modell alapján.

A kiállított nagyobbik SUV-ban ugyan szép volt az üléskárpit és látványos a katalógusban a hibridrendszer adattáblája, de alig működik a kilincs, ami az első dolog, amit megfognak az érdeklődök, valamint nem forog a HMI vezérlőtárcsája a középkonzolon, ami pedig a második, mert ez még csak egy makett. Hát mégis, mit akarnak ezzel a kínaiak?