Autóskártyában a Swift Sport sosem tarolt számadataival, és a Suzuki ismét józan keretek közé szorította a sportmodellt. Ez nem baj, de az meglepett bennünket, hogy az 1,4-es Boosterjet ugyanúgy 140 lóerős, mint a Vitara S-ben vagy az SX4 S-Crossban és nem csavarintottak rajta annyit, hogy elérje legalább a 150-160 lóerőt.

Most először turbómotoros a Swift, de továbbra is négyhengeres

140 vs. 200+ lóerő

Így most a Swift 140 lóerővel árválkodik a 200/220 lóerős Clio RS vagy a 210 lóerős Opel Corsa OPC ellenfeleként, de a Fiesta ST is sokkal erősebb a maga 200 lóerejével. Viszont az új ST csak háromhengeres, ami nagyon más tud lenni, mint egy rendes négyhengeres motor. Az új Swift Sport az MX-5-tel és a GT86-tal elbúcsúztatott, szívómotoros, szívócső-befecskendezéses és 1,6-os előddel szemben 1,4 literes, turbófeltöltős és közvetlen benzinbefecskendezéses.

Bár az autó világpremierje itt van a Frankfurti Autószalonon, a gyár még nem adta ki a Suzuki Swift Sport gyorsulási, végsebességi és fogyasztási adatait. Előbbi kettőben a kategóriatársaktól elmaradó, utóbbiban jobb eredményre számítunk. De addig nem érdemes sokat lamentálni a motor teljesítőképességéről, amíg egy automobilt, aminek a nevében is benne van a mozgás, nem vezettünk.

Mit mutat belül?

Vegyük át, ami álló helyzetben is kiderült az új Swift Sportról! Elöl a hűtőrács más, de jót tesz a látványnak a 17 colos könnyűfém felni és a hátsó dupla kipufogó is, ami az elődöt és a 2006-tól az RS Swift sportváltozatát is feldobta. A lengéscsillapítókat elöl-hátul a Monroe szállítja, a hátsó hosszlengőkart a gyár merevebbre cserélte a jobb vezethetőség érekében.

Bent a piros hátlapú fordulatszámmérő, az ülések és a váltószoknya piros cérnás díszvarrása illetve a műszerfal bordó betétje tüzeli a hangulatot. A váltó hatfokozatú, mint az elődben is, könnyen jár, de egy japán autótól rövidebb utakat és pontosabb megvezetést várunk.

Jövő tavasszal jön

Más sportmodellekben sem ritka a fix fejtámlás ülés, ami itt pont ugyanazért nem működik, mint például az Opel Corsa OPC-ben vagy az RS Audikban: az egyenméret nem fog passzolni egy 157 centis és egy 198 centi magas vezetőnek, ami biztonsági kérdés is, nem csak kényelmi.

Balra az új padólemez, jobbra a korábbi Swift váza. A merevítők áttervezésével kevesebb, de merevebb acéllal sikerült szilárdabb és könnyebb autót létrehozni

Magyarországon jövő tavasszal kezdődik az új Suzuki Swift Sport értékesítése, addigra ér ide Japánból az új generáció. Árát még nem tudjuk, mert a gyár még nem tisztázta a magyarországi importőrrel, hogy milyen szériafelszereltséggel kapjuk az autót. Orientációként annyit, hogy a GLX Swiftek listaára 5,5 millió forinton tetőzik.

965-975 kg között mozog a tömege, ami nagyjából 80 kilóval csekélyebb az eddiginél