Három centiméterrel megtoldott kerékívek, iszonyatos első légbeömlők, ovális kipufogóvégcsövek, tetőszárny és 19 colos felnik: könnyű felismerni az Audi RS 4 kombit. Pedig ez csak a máz: a motor egy 2,9 literes, V6-os turbó, a quattro hajtást említeni sem kell. Annál inkább a gyorsulást: 4,1 másodperc alatt éri el a szabványos százas tempót az autó. 450 lóerővel és 600 Nm-rel (1900-5000/perc között) persze könnyű…

A negyedik generációs RS 4 Avant hűséges vásárlói alighanem elmorzsolnak egy könnycseppet, amikor ráébrednek, hogy az opciós Nogaro-kék fényezés a márka legelső sportkombija, az első szériás A4 (1999) tónusait idézi.

Ha már opciókról beszélünk: felárat kérnek a 20 colos felnikért, a mátrix-LED fényszórókért, a hátsó sport-differenciálműért, a végsebességet 280 km/órára emelő RS Dynamic csomagért, az adaptív lengéscsillapításért, a kerámiafékekért és a változó áttételű kormányműért, a sportülések méhsejt-mintázatú kárpitozásáért, a beltéri optikai csomagért, az RS multifunkciós kormányért, a megvilágított küszöbért.

Belefért viszont a 80 ezer eurós alapárba a digitális műszerfal (gyorsulás- és nyomaték-kijelzéssel), a 7 mm-rel ültetett RS sportfutómű, no és az elődnél 17 százalékkal kedvezőbb, 8,8 literesnek mondott üzemanyag-fogyasztás.

Az autó már megrendelhető, az átadás 2018-ban indul.

Az alább egy egyperces, rövid videón hallgathatod meg a brutális motor hangját; ha hosszabban élveznéd, kattints ide.