Fotók, japán belpiacos katalógusok és egyéb fontos információk láttak napvilágot az elmúlt hetekben a Suzuki Swift Sportról, így valójában sokkal kisebbet durrant az autó világpremierje, mint kellett volna, ám ez semmit nem von le a B-szegmensbeli sportoló jelentőségből.

Miközben konkurensei bőven 200 lóerő feletti teljesítménnyel riogatnak, a Suzuki megőrizte józan eszét: 1,4 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorjának teljesítménye csupán 140 lóerő, ugyanakkor a nyomaték a korábbi 160 helyett 230 Nm, az autó tömege pedig az előző generációs modellhez képest 80 kilogrammal csökkent, így mindössze 970 kg – a Suzuki állítása szerint a 4,2 kg/Nm arány az egyik legjobb érték a szegmensben. Ezzel együtt a menetdinamikai adatokat nem adta meg a Suzuki.

A kis tömeghez kellően sportos hangolású futóművet passzítottak. A hatfokozatú kézi váltóhoz hasonlóan az elődmodellből átvett első felfüggesztés vastagabb kanyarstabilizátorokat kapott, a kerékagy és a kerékcsapágy egyetlen darabból készül, így csökkent a kerékdőlési hajlam – mindez azt jelenti, hogy kanyarban anélkül is stabil az autó, hogy kőkemény rugókat kellett volna beépíteni. Hátul új a felfüggesztés, egyedi fejlesztésű hosszlengőkarral, merevebb kanyarstabilizátorral, módosított Monroe lengéscsillapítókkal. Az elődmodellhez képest 20 mm-rel nagyobb tengelytáv, 40 mm-rel szélesebb első és hátsó nyomtáv segíti a stabilitást.

A Swift Sport megjelenése terén soha nem vitte túlzásba a sportosságot: más a hűtőmaszk és a lökhárító, 17 colosak a kerekek, de például a fekete A-oszlop a többi Swiften is megjelenik. Kötények, küszöbtoldatok és valamiféle diffúzorimitáció teszi teljessé a képet.

Az utastérben piros-fekete környezet dominál. A műszerek között újdonság a töltőnyomás- és az olajhőfok-mérő, az ülés kagylósított, a kormány alját egyenesre vágták, karimáját bőrrel borították.

Az alap-Swift gazdag vezetőtámogató arzenálja a Swift Sporthoz is elérhető.