Kérem a kedves olvasót, irigyeljen nagyon: hamarosan Namíbiában fogom kipróbálni az új Toyota Land Cruisert, lesz dűnejárás, tengerparti csapatás és oroszlánkikerülő teszt is az új terepjáróval. Addig is, amíg erre valamikor novemberben sor kerül, a Frankfurti Autószalonon beültünk a kocsiba, és álltó helyben próbáltuk meg felmérni, van-e olyan jó, mint amilyennek lennie kell a 2018-as terepjáró-piacon:

A legendás Toyota terepjáró Frankfurtban leleplezett legújabb generációja modernebb és robusztusabb külső dizájnjával, kifinomultabb, kényelmesebb utasterével, új vezetéstámogató rendszereivel és 8 colos érintőképernyőjével hódít tovább.

A nyugat- és közép-európai piacokon, így Magyarországon is az új Land Cruiser egy 130 kW / 177 LE teljesítményű, 2.8 D-4D turbódízellel kapható. Kelet-Európában (Pl. Oroszország, Ukrajna) a modell kínálatában egy 120 kW / 161 lóerős 2.7 és egy 183 kW /249 lóerős, négyliteres benzinmotor is szerepel.

A Land Cruiser továbra is klasszikus, alvázas építésű terepjáró, de nagyobb lett: hossza 60 mm-rel 4840 mm-re nőtt. (A háromajtós modell hossza 4565 mm.)  Az új Land Cruiser áttervezett műszerfalán a középkonzol teteje alacsonyabbra került, ami javítja a kilátást előre. A középkonzolon kapott helyet a klímavezérlő panel és a hajtáslánc összes kezelőszerve. Az egyszerű használhatóság érdekében külön panelekre kerültek a vezetősegítő és kényelmi rendszerek kapcsolói.

A középkonzol úgynevezett “Hajszálrepedéses Ezüst” felületkidolgozása olyan hatást kelt, mintha az egész elemet egyetlen fémtömbből faragták volna ki. A konzol két oldalának párnázása megtámasztást nyújt a térdnek. Az áttervezett, négyelemes műszeregység órái egy 4,2 colos színes TFT multiinformációs kijelzőt fognak közre, amely átfogó információkat ad a vezetőnek az autóról és a szórakoztatórendszerről. A kormánykerék kapcsolóival kezelhető kijelzőn jelennek meg a vezetés, a jármű, a navigáció, az audio- és a vezetősegítő rendszerek információi, valamint a figyelmeztető üzenetek. Maga a kormánykerék is megújult; az új volán olyan, mint a Land Cruiser V8 modelleké.

A kabin belső világítása is új: LED-ek kerültek első lábtérbe, a tetőkárpitba és a kesztyűtartóba, sőt az ajtópanelekbe is. Az új Land Cruiser utasterébe háromféle (fekete, barna/fekete és “Prémium Bézs”) színösszeállítást kérhetnek a vásárlók.

A hatfokozatú automata sebességváltóval a 2,8-as dízel már 1200/perc fordulatszámon 370 Nm forgatónyomatékot produkál, míg a maximális 450 Nm forgatónyomaték az 1600-2400/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Ez a hajtás 12,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, és a végsebesség 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás és CO₂-kibocsátás 7,4 l/100 km, illetve 194 g/km.

Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva a Land Cruiser 2.8 D-4D motorjának legnagyobb forgatónyomatéka 420 Nm 1400 és 2600/perc fordulatszám között. A modell 12,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, és végsebessége 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,4 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 194 g/km.

A magas felszereltségi szintű, automata sebességváltós Land Cruiser modellekben a Toyota Safety Sense rendszere működik: az aktív biztonsági technológiákat egybefoglaló új megoldás a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben is képes megelőzni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), valamint automatikus távolságifény-vezérlés (AHB). További vezetőtámogató és biztonsági funkciók: hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM), valamint az abroncsnyomás-ellenőrzés.