Az 1973-as, első szériás Honda Civic arányait, vonalait idézi a Honda Urban EV Concept, azaz városi villanyautó-tanulmány. Valójában persze semmi nosztalgikus nincs az autóban, padlólemeze nem csak vadonatúj, de nagyon is széria-irányultságú: a közeljövőben (2019-ben) ugyanerre a műszaki alapra épül majd a Honda egy új fejlesztésű elektromos modellje.

Az persze aligha lesz ilyen lapos, széles és rövid: az Urban EV 10 centivel kurtább, mint a Jazz.

Ami viszont megmarad, az a kékkel megvilágított embléma, ami a konkurenseknél megszokott módon az elektromos hajtásláncra utal. Kétséges formai geg a felesleges hűtőmaszkot kiváltó képernyő, ahol szöveges üzenetek vagy a töltés állapota is megjeleníthető.

A vezetőnek igen jó dolga van a kis Hondában: a keskeny tetőoszlopok és a széles szélvédő remek kilátást enged, az ajtók hátrafelé nyílnak, mint az újkori Rolls-Royce-okban, az akkumulátort pedig a motorházfedélen elhelyezett csatlakozón keresztül tölthetjük.

Az első üléssor ugyanúgy egybe szabott pad, mint a hátsó, a hátsó biztonsági öv nem a C oszlopnál, hanem középen rögzített, így állítólag gyorsabb és kényelmesebb a kiszállás.

Az ülések hátoldalát díszítő faborítás a műszerfalon is megjelenik (újabb tisztelgés az első szériás Civic előtt), mögötte hatalmas képernyő ível.

Hatótávolság, sebesség, kapacitás – ilyen földhözragadt információkkal nem szolgált a Honda.