Aki késve érkezik a buliba, muszáj, hogy valami különlegessel rukkoljon elő. A Toyota eddig nem kínált szabadidőjárművet a RAV4 alatt, pedig abban a méretosztályban igazán nagy a piaci verseny. Most pótolnák a lemaradást, de tőlük szokatlan módon nem praktikus, hanem színtiszta érzelmi érvekkel fognák meg a vevőket.

A tavaly és idén eltérő változatokban bemutatott C-HR tanulmány adja meg az irányt a leendő, egyelőre név nélkül futó autónak, amelynek tavaszi érkezését immár tényként kezelhetjük.

Rombuszokból álló formavilága ugyan erősen eltér attól a vonaltól, amit a Toyotától megszokhattunk, de egyáltalán nem áll rosszul a Qashqai-méretű autónak, amely a Toyota új, globális padlólemezére (TNGA) épül.

Ezzel állítólag összeegyeztethetővé válik a komfortos viselkedés és a dinamikus vezethetőség: a mély tömegközéppont miatt lágyabb futóművel sem billegős az autó, állítja a gyártó, aki így személyautós vezethetőséget ígér.

A tanulmányautót új generációs, az eddigieknél kevésné szintetikus érzést ígérő hibrid hajtáslánc mozgatta. Ez vélhetően a sorozatgyártású modellben is megjelenik majd: a Yaris és az Auris igazolta, hogy a vásárlók vevők a Toyota benzin-elektromos hajtásláncaira.