Villanyautóval tér vissza a német sportkocsi-márka

Artega Scalo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.21. 10.00

Négy másodpercen belül van százon, 400 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, és még jól is néz ki: kétüléses villanykupé Düsseldorf mellől.

Az Artega GT (2009-2012) a delbrücki manufaktúra első és egyetlen fellángolása volt, legalábbis eddig úgy tudtuk. Az észak-rajna-vesztfáliai üzem ugyanis a GT-hez hasonló, ám annál is agresszívabb megjelenésű elektromos modellt fejlesztett, amelyet a tervek szerint gyártani is fognak.

Az új modell kívülről könnyen felismerhető motorosan állítható hátsó légterelőjéről, a fényszórók alól előbújó stabilizáló szárnyakról, no meg arról, hogy a szénszálas borítólemezek még szikárabb, még agresszívabb formát rajzolnak ki.

Nem csak az aerodinamika javult, hanem a környezeti teljesítmény is: míg az eredeti GT-t a VW-től származó 3.6 V6 szívómotor hajtotta kerek 300 lóerővel, az újonc két darab, egyenként 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotort kapott, az össznyomaték 780 Nm. Az áramellátásról lítiumion akkumulátorok és szuperkapacitású kondenzátorok gondoskodnak.

A négyméteres autó menetkész tömege nem csekély, 1585 kg. Ennek ellenére a hivatalos adatok szerint 3,6 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, végsebességét 250 km/órában maximálták. Egyetlen feltöltéssel 400 kilométert képes megtenni a kecses kupé, maga a “tankolás” pedig viszonylag gyorsan lezajlik: a cég 64 kW-os egyenáramú gyorstöltőjével nem egészen egy órát ígér a cég a teljes feltöltésig.

Lehet persze lassabban (tíz óra alatt), de kényelmesebben is tölteni, a vezeték nélküli rendszer segítségével. A fedélzeti rendszerek kézmozdulatokkal vezérelhetők, a műszerfal két darab, ívelt LED-kijelzőből áll, az opciós listán pedig egy 13 hangszórós hifi is szerepel.

Vannak rossz híreink is. Egyrészt a cég szintetikus motorhangokkal pótolja a V6-os morgását, ami nonszensz, másrészt az autó a tervek szerint mindössze 12 példányban készül majd, darabja 170 000 euróért, azaz 53 millió forintért.

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.