Villanyautóval tér vissza a német sportkocsi-márka

Artega Scalo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.21. 10.00

Négy másodpercen belül van százon, 400 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, és még jól is néz ki: kétüléses villanykupé Düsseldorf mellől.

Az Artega GT (2009-2012) a delbrücki manufaktúra első és egyetlen fellángolása volt, legalábbis eddig úgy tudtuk. Az észak-rajna-vesztfáliai üzem ugyanis a GT-hez hasonló, ám annál is agresszívabb megjelenésű elektromos modellt fejlesztett, amelyet a tervek szerint gyártani is fognak.

Az új modell kívülről könnyen felismerhető motorosan állítható hátsó légterelőjéről, a fényszórók alól előbújó stabilizáló szárnyakról, no meg arról, hogy a szénszálas borítólemezek még szikárabb, még agresszívabb formát rajzolnak ki.

Nem csak az aerodinamika javult, hanem a környezeti teljesítmény is: míg az eredeti GT-t a VW-től származó 3.6 V6 szívómotor hajtotta kerek 300 lóerővel, az újonc két darab, egyenként 150 kW (204 LE) teljesítményű villanymotort kapott, az össznyomaték 780 Nm. Az áramellátásról lítiumion akkumulátorok és szuperkapacitású kondenzátorok gondoskodnak.

A négyméteres autó menetkész tömege nem csekély, 1585 kg. Ennek ellenére a hivatalos adatok szerint 3,6 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, végsebességét 250 km/órában maximálták. Egyetlen feltöltéssel 400 kilométert képes megtenni a kecses kupé, maga a “tankolás” pedig viszonylag gyorsan lezajlik: a cég 64 kW-os egyenáramú gyorstöltőjével nem egészen egy órát ígér a cég a teljes feltöltésig.

Lehet persze lassabban (tíz óra alatt), de kényelmesebben is tölteni, a vezeték nélküli rendszer segítségével. A fedélzeti rendszerek kézmozdulatokkal vezérelhetők, a műszerfal két darab, ívelt LED-kijelzőből áll, az opciós listán pedig egy 13 hangszórós hifi is szerepel.

Vannak rossz híreink is. Egyrészt a cég szintetikus motorhangokkal pótolja a V6-os morgását, ami nonszensz, másrészt az autó a tervek szerint mindössze 12 példányban készül majd, darabja 170 000 euróért, azaz 53 millió forintért.

Kommentek

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.