Cuki helyett űrhajó lesz a Nissan Juke?

Nissan Gripz Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.20. 08.00

Városi szabadidőjármű-tanulmányával ismét formát bont a Nissan. A Gripz hibrid hajtást kapott.

A hivatalos verzió szerint sivatagi rali versenyautók ihlették a Nissan új kis szabadidőautó-tanulmányát. Van is benne valami: a magas, függőleges orr, oldalfalak és far fölött lendületes, lapos ívekben húzódik az utasfülke, a hatalmas kerekek tekintélyes szabad hasmagasságot eredményeznek. A Gripz sportkupés kontúrja – megint csak a gyár szerint – a hetvenes évek kultikus Nissan (Datsun) kupéját, a 240Z-t is megidézi – a kettő együtt sajátos, de nagyon könnyen megszerethető formát eredményez.

A Gripz a Nissan villanyautós tapasztalatait hasznosító hibrid hajtást kapott: a Leaf motorjához hozzácsaptak egy belső égésű erőforrást, és már kész is volt a rendszer. Persze nem, viszont a Nissan nem árulja el a részleteket, sem a teljesítményt, sem a fogyasztást.

Senki nem vetné a szemünkre, ha a Juke közvetlen utódját látnánk bele a Gripzbe, de ez nem ilyen egyszerű: a 4,1 méteres autó szénszálas vázat kapott, erre szerelték fel a csupa ív, csupa dinamizmus borítólemezeket. A karbon struktúra helyenként látható. Az első ajtók előre és fel, a hátsók hátrafelé nyílnak, B-oszlop nincs.

Az orron, a fényszórótesteken belül videokamerák rögzítik az eseményeket – Oroszországban népszerű volna ez az extra. Ráadásul a felvett filmet rögtön fel is tölti egy felhőbe a rendszer, így utunk élőben nyomon követhető az interneten.

Versenykerékpároktól vett ötlet a 22 colos felnik háromküllős kialakítása: ez könnyűvé, mégis erőssé teszi a keréktárcsákat. Az egyedi abroncsok oldalfalán piros-fehér grafika díszeleg; a motívum a kormánykeréken is visszaköszön.

A külső formaterv európai tervezők munkája, a belső azonban Japánban készült.

A csőváz szabadon látható itt-ott, a kagylóülések, a középkonzol és egyéb komponensek szintén kerékpáros hangulatot ütnek meg.

Kommentek

Kiderült, hogyan úszható meg az 50 ezres bírság

Lehet egy módja annak, hogyan kerülhető el a közterület-felügyelők által kiszabott 50 ezres bírságok kifizetése.

Durva rekord a magyar autópályákon

Az előző évhez képest 2016-ban jelentősen nőtt a bliccelő autósok ellen indított pótdíjas eljárások száma Magyarországon.

F1: A kis Schumacher is világbajnok lenne

Michael Schumacher fia, Mick édesapját tekinti a bálványának, így ő is szertne a Forma-1-es világbajnoki címig jutni.

BMW M8: új legenda születik

Az 5-ös és 7-es szériákkal közös padlólemezre épül a leendő BMW 8-as szuperkupé. Már az M-verzióját tesztelik.

F1-es motorértekezletre megy az Audi

Német sajtóértesülés szerint a jelenlegi motorgyártók mellett a Volkswagen-csoport egyik képviselője is ott lesz a Forma-1-es erőforrások jövőjét illető pénteki megbeszélésen.

Egykori KGB-s autót 4,5 millióért? Valaki?

A V8-as Tatra egy KGB-s változata került fel nemrég az eBay-re, amire most bárki licitálhat.

Elektromos terepkupét fejleszt a Škoda

305 lóerős, összkerékhajtású hajtáslánc, 500 kilométeres hatótávolság: a Škoda Vision E magas szinten indítja a cég elektromos offenzíváját.

Nagyon jó hír jött az uniós közlekedési balesetekről

Kétéves stagnálás után tavaly ismét csökkent a halálos közúti balesetek száma az Európai Unióban.

Alonso: Nincs több kávészünet!

Fernando Alonso szerint belülről egészen nagy a különbség a korábbi és a 2017-esautók között, a kanyarsebesség elképesztő. Még a McLarenben is.

A KRESZ örök dilemmájára kerül most pont

Kiengedjem? Ne engedjem ki? Mikor engedjem ki?

Így javítanak utat Ukrajnában, nem szép látvány

A járhatatlan sártengerré változó földutakat régen gyakran töltötték fel építési törmelékkel, téglákkal, amelyet a járművek szép lassan bedolgozták a földbe, és ideig-óráig könnyebb volt a haladás.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.