2016 elején debütál az európai piacokon az a városi Hyundai, amelyet mintha kifejezetten kelet-európai utakra terveztek volna.
Az Ázsiában már régebb óta forgalmazott i20 Active első pillantásra nem több mindenféle dekorelemmel kiegészített ferdehátúnál, pedig karosszériaelemeinek több mint 50 százaléka vadonatúj.

A futóművet 20 mm-rel megemelték, ugyanakkor az ülés is feljebb került, a környezetet fém pedálok és harsány narancsszín kárpitozás vadítja.

Az Active modell vezeti be az i20 modellcsaládban az 1,0 literes turbómotort, amely 100 vagy 120 lóerős kivitelében ez év végétől minden i20 típushoz megrendelhető. A motor átlagos üzemanyag-fogyasztása akár 4,6 liter százon.

A 100 lóerős verzió 176 km/órára képes, álló helyzetből 10,9 mp alatt gyorsul százra. A 120 lovas csúcskiadás hasonló adatai 183 km/óra, illetve 10,3 mp.