Letért a járt útról a Mazda SUV-ja

Mazda Koeru tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.18. 11.00

Mérete alapján a jelenlegi CX-5 utódja lehet az a szabadidő-tanulmány, ami sokkal személyautósabb, mint bármely konkurense

A Mazdának újabban nem szokása tartani magát a konvenciókhoz, és ez így is van rendjén. A Koeru tanulmánnyal azonban minden eddiginél messzebb rugaszkodtak el a valóságtól.

A 4,6 méter hosszú, másfél magas autó dimenziói alapján egyértelműen abban a szabadidőjármű-szegmensben válhatna valóra, amelyben jelenleg a CX-5-tel van jelen a Mazda (a tengelytáv például ugyanúgy 2,7 méter). Ugyanakkor az is lehet, hogy méretarányosan kicsinyített járműről van szó, és a dizájn valójában a közelgő CX-7-est előlegezi meg.

Kérdés persze, hogy megérett-e a piac a Koerura (amelynek neve japánul annyit tesz: meghaladni, túllépni) amely a szokásos zömök, kétdobozos karosszéria helyett egy nehezen meghatározható formát vett elő: a Porsche Panamerától kezdve a Tesla Model S-ig sok minden visszaköszön az autóban, amely még leginkább shooting brake-ként vagy kupélimuzinként kategorizálható.

A Koeru aerodinamikailag már alapból jobbat ígér a szögletes SUV-oknál, azt eredendően kedvezőbb szélzajt újszerű hang- és rezgéscsillapító technológiákkal szorították még lejjebb. Ezeket sajnos éppen úgy nem részletezte a gyár, mint a hajtásláncot vagy a felfüggesztést. Annyit azonban elárultak, hogy az MX-5 rokonsága itt is érezhető lesz, a szegmens legjobban vezethető autójára számíthatunk. Úgy legyen.

Kommentek

  • hova

    Nagyon élvezem, ahogy a Japánok elképesztő finomsággal és újdonsággal lepik meg a világot, ráadásul nem tapadnak a régi szokásokra, alapból elutasítva azt, de a mérnöki pontosságot belesimogatni a lélek szépséges hullámaiba, az nem semmi.

  • macuda6

    Ez nagyon ott van a toppon!

F1: Kiderült, mit ronthatott el idén a Mercedes

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, hogy az istállónak dolgoznia kell azon, hogy lefaragjon a W08-as súlyából.

Siess, csak májusig adnak ingyenpénzt villanyautóra

Május elsejéig lehet pályázni az elektromos autók beszerzésére, a pályázatra 2016-ban kétmilliárd forintot biztosítottak.

Most autót nyerhetsz, ha biztonságosan közlekedsz

Játékos kampány indult a fiatalok biztonságosabb közlekedéséért, a figyelemfelhívó országos vetélkedősorozat megrendezését a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezte.

F1: A híres motorguru is besegít a McLarennek

Mindent megtesz a McLaren annak érdekében, hogy úrrá legyen motorgondjain, beszervezett egy specialistát is.

Újabb rendőrök, akiket lehet utálni

Majd ha a Ferrari is elkezd autókat adományozni a carabinierinek, fáklyával vonulunk az olasz követség elé. Addig csak szúrósan nézünk és csúnya szavakat ismételgetünk magunkban.

Mit tud a Fiat nagy családi kombija?

Jó látni, hogy a szabadidő-autós divatőrület hullámának árjából azért kiemelkedik a józanság sziklájaként néhány olyan valóban praktikus, jó ár-érték arányú családi autó, mint például a Tipo kombi.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.