Sportosban, zöldben tolja a Peugeot

Lóerődömping Frankfurtban

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 14.15

Három vérbő újdonság és egy nagy rakás környezetvédelmi kitüntetés: ez fért el a franciák frankfurti standján. Meglepően sok volt az átfedés a kettő halmaz között.

Két fronton erősíti piaci pozícióit a Peugeot.

Egyrészt ott az öko-háború, amelyben jelenleg nyerésre áll: az év első hónapjában az európai piacon elsőként vitte le 110 g/km alá (egész pontosan 106,9-re) flottaszintű CO2-kibocsátását. A Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100 kivitele a maga 79 grammjával élen jár a tisztulásban; a modell a közelmúltban Guinness-rekordot döntött 2,0 liter/100 km átlagfogyasztásával.

Szintén nem sok szén-dioxid jön ki a 308 1.2 PureTech 110 farán: az év motorja díjjal jutalmazott (1,0-1,4 literes kategória) háromhengeres turbómotor 95 g/km emisszióra képes, míg a böhöm 508 1.6 BlueHDi 120 automata váltóval is csupán 99 g/km CO2-kibocsátást produkál.

Ezekkel persze nem igazán lehet lenyűgözni az autórajongókat, ezért a Peugeot három olyan kocsit is elhozott Frankfurtba, amelyeket bárki örömmel tudna magáénak.

308 GTi by Peugeot Sport

270 lóerős, 1,6-os turbómotorja és 1,2 tonnás menetkész tömege örömautót varázsol a különleges GTI-ből, amely 6,0 másodperc alatt van százon, 250-nél szabályoz le, 11 mm-rel ültetett futóműve és Torsen részlegesen önzáró differenciálműve pedig a szerpentinek királyává teszi. A 19 colos Michelin Super Sport abroncsok elhasználódását 300 mm-es első féktárcsák siettetik, az autó különleges, kettős piros-fekete fényezéssel is rendelhető.

Peugeot 308 R Hybrid

Az imént részletezett GTI motorját a két tengelyen elhelyezett, egy-egy 115 lóerős villanymotor támogatja meg. Számolj, és ámulj: 500 lóerő, összkerékhajtás, és hozzá 8 centivel szélesebb nyomtáv: a 308 R a világ egyik legizgalmasabb hibridje. 730 Nm nyomatékával négy másodperc alatt van százon, ha az üzemmód kapcsolót körrekord állásba fordítjuk. Sportos fokozatban 400, utcán 300 lóerős a kocsi, és van tisztán elektromos üzemmód is. Vélhetően utcai használatra vonatkozik a 70 g/km CO2-kibocsátás.

Peugeot Fractal tanulmány

A Peugeot igyekszik újra és újra a Fractal burkolatainak különleges hangelnyelő képességére, aktív hanggenerátorára és egyéb akusztikai finomságaira igyekszik felhívni a figyelmet, de kit érdekelnek a hangok, ha van egy egytonnás, 204 lovas, összkerekes villanyautónk, ami ráadásul a tetejét is képes ledobni?

Kommentek

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.