Öreg Alpina és fiatal Alpina

Alpinák Frankfurtban

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 10.00

Remek stílusérzékkel állította egymás mellé az öreg B7 Turbót és a tuningcég ötvenedik évfordulójára épített B6 Biturbót az Alpina.

A zöld öreg cápa egy B7 S Turbo Coupé – fontos, hogy a Coupé szót is hozzátegyük, mert nem csak az első generációs 6-os, de az E12-es 5-ös felspécizett limuzinjait is B7 Turbónak hívták. Csak azok gyengébbek voltak. Az 1982-ben kifutott szedán-széria utánlövéséből származik ez a szép zöld E24, melyben a háromliteres, sor hatos gyári motort 0,9 bar túltöltéssel 330 lóerősre izmosította a BMW-k finomítására specializálódott cég. A B7 S Turbo Coupé 5,4 másodperc alatt gyorsult százra, végsebessége meghaladta a 260 km/h-t.

A másik autó pedig egy idei darab. Az 1965-ben alapított Alpina a bajor tuningmárka félévszázados születésnapjának szentelte B6 Bi-Turbo Edition 50-et. A 4,4 literes, V8-as BMW-motor dupla turbóval 600 lóerősre húzva hörög benne, a kocsi gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 4,2 másodperc, a végsebessége 330 km/h.

Az Alpina infopultjánál egy néni (aki nem a Frankfurtra általában jellemző hamvas hostess-korosztályt képviselte, ellenkezőleg, talán ő már vezetett nullkilométeres B7-es kupét is) nagyon kedvesen megengedte, hogy becsüccsenjünk egy kicsit a két kiállított műremekbe. Ekkor készült ez a kis élményvideó:

Fantasztikus lehetőség volt ez, hogy ennyire intenzíven megélhettük 33 év fejlődését, egyik zöldes-kockás üléshuzatról a másikra időutazva. Az öreg cápa persze sokkal kedvesebb a szívemnek, de a fiatal bestia összehasonlíthatatlanul komolyabb, tömörebb, komplexebb tárgy. Lehet, hogy a régi autókban még volt anyag, de most határozottan éreztem: van olyan új autó, amiben még több anyag van!

Kommentek

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.