A zöld öreg cápa egy B7 S Turbo Coupé – fontos, hogy a Coupé szót is hozzátegyük, mert nem csak az első generációs 6-os, de az E12-es 5-ös felspécizett limuzinjait is B7 Turbónak hívták. Csak azok gyengébbek voltak. Az 1982-ben kifutott szedán-széria utánlövéséből származik ez a szép zöld E24, melyben a háromliteres, sor hatos gyári motort 0,9 bar túltöltéssel 330 lóerősre izmosította a BMW-k finomítására specializálódott cég. A B7 S Turbo Coupé 5,4 másodperc alatt gyorsult százra, végsebessége meghaladta a 260 km/h-t.

A másik autó pedig egy idei darab. Az 1965-ben alapított Alpina a bajor tuningmárka félévszázados születésnapjának szentelte B6 Bi-Turbo Edition 50-et. A 4,4 literes, V8-as BMW-motor dupla turbóval 600 lóerősre húzva hörög benne, a kocsi gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra 4,2 másodperc, a végsebessége 330 km/h.

Az Alpina infopultjánál egy néni (aki nem a Frankfurtra általában jellemző hamvas hostess-korosztályt képviselte, ellenkezőleg, talán ő már vezetett nullkilométeres B7-es kupét is) nagyon kedvesen megengedte, hogy becsüccsenjünk egy kicsit a két kiállított műremekbe. Ekkor készült ez a kis élményvideó:

Fantasztikus lehetőség volt ez, hogy ennyire intenzíven megélhettük 33 év fejlődését, egyik zöldes-kockás üléshuzatról a másikra időutazva. Az öreg cápa persze sokkal kedvesebb a szívemnek, de a fiatal bestia összehasonlíthatatlanul komolyabb, tömörebb, komplexebb tárgy. Lehet, hogy a régi autókban még volt anyag, de most határozottan éreztem: van olyan új autó, amiben még több anyag van!