Négy kilót eszik százon az Audi A4g-tron

Földgáz-benzin üzem

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 11.00

Az A3 után a nagy testvér is kap CNG-üzemű hajtáslánc-opciót. Az A4 g-tron egy év múlva érkezik, kizárólag kombiként.

Az Audi tavaly mutatta be az A3 g-tron modellváltozatot, amely benzin mellett sűrített földgázzal (CNG) is üzemeltethető volt. A fejlesztést külön értékessé tette, hogy a cég Németországban fenntartható gázgyárat üzemeltet, így a g-tron helyi vásárlói nyugodt lelkiismerettel autózhatnak, CO2-termelésüket ellentételezi az Audi.

Most újabb taggal gyarapodik a g-tron család. Az A4 Avant remek donor az átalakításhoz, hiszen könnyedén elférnek a földgázt 200 baros nyomáson tároló, szénszálas és üvegszálas műanyagból épített tartályok. Ezek teljes kapacitása 19 kilogramm, és mivel átlagosan négy kilogramm gáz megy el száz kilométeren, csaknem 500 kilométert képes megtenni gázüzemben az Audi.

A 170 lovas, 270 Nm nyomatékú 2.0 TFSI blokk természetesen benzinnel is üzemeltethető; a csökkentett térfogatú tartályban 450 kilométerre elegendő üzemanyag fér el. A benzinüzemű fogyasztásról nincs információnk, sőt, típusbizonyítvány hiányában semmilyen hivatalos adat nincs.

Kommentek

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csap a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondái a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.