Egy Ford, amire az Audinál is figyelnek

Focus RS: 4,7 mp, 11,8 millió

Szerző: Szörényi András levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 14.00

Frankfurtban újra körbeugráltuk a Ford Focus RS-t, amelynek végre nyilvános a magyarországi ára.

Itt, Frankfurtban a típus bevezetőszínében kiállított ötajtós forgott körbe korlát mögött. A közelében kiállított matricázott Focus RS is zárt ajtóval fogadta a látogatókat, legalábbis ottjártunkkor.

Gyorsulás: 4,7 mp

De legalább a gyár közölte a fő menetteljesítmény-adatokat. Az autó végsebessége 266 kilométer/óra, százra álló helyzetből 4,7 másodperc alatt gyorsul, amihez érdemes használni a rajtautomatikát. Launch controllal a turbó végig túltöltéssel dolgozik, a kilövésben részt vesz az adaptív lengéscsillapítás is. A Ford szerint 5900-nál érdemes váltani, erre jelzőfény figyelmezteti a vezetőt, ami a 6800-as leszabályozási fordulatszám közeledtét is jelzi.


Változat Teljesítmény/nyomaték Gyorsulás 100 km/órára
Ford Focus RS 350 LE, 440 Nm 4,7 mp
Mercedes-Benz A45 AMG 4Matic 360 LE, 450 Nm 4,6 mp
BMW M135i xDrive 320 LE, 450 Nm 4,7 mp
Volkswagen Golf R 300 LE, 380 Nm 5,1 mp
Subaru WRX STi 300 LE, 407 Nm 5,2 mp
Audi RS3 Sportback 367 LE, 465 Nm 4,3 mp

A Focus RS egyik legérdekesebb vonása az oldalankénti erőeloszlás a hátsó kerekek között, amit a farolgatást segítő elektronika is használ. A nyomatékvektor-szabályozással az ívkülső kerékre adott nagyobb nyomatékkal az autó élénkebben viselkedik, nem vagy kevésbé tolja az orrát. Ezt az eredetileg a Mitsubishi Lancer Evóból ismert megoldást többek között a Porsche, az Audi és a BMW is beveti.

Prémium konkurensek

350 lóerejével és nagyon penge technikájával a Focus RS ellenfelei a Honda Civic Type R-t és a Subaru Imprezát leszámítva a prémiummárkák kompakt sportmodelljei. Egyszer az Audi GmbH vezetőjével, Heinz Hollerweger úrral beszélgettem erről egy rendezvényen. Amikor szóba hoztam az RS3 kapcsán a Focus RS-t, Hollerweger mesélte, hogy az A45 AMG és az M135i xDrive mellett a Focus RS-t is komolyan veszik konkurensként.

Frankfurtból írt cikkeinket a legkreténebb tuningautókról és a fontos szériaautókról ide kattintva tudjátok elolvasni.

Kommentek

Morbid: El akarták lopni a Ferrari-alapító maradványait

Az olasz rendőrség kedden közölte, hogy sikerült meghiúsítaniuk a néhai Ferrari-alapító, Enzo Ferrari földi maradványainak ellopását. Váltságdíjra utaztak a reménybeli sírrablók.

F1: A Merci-főnökön röhög az egész internet

Toto Wolff beindította a mémgyárakat az Ausztrál Nagydíjon bemutatott asztalcsapkodásával.

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.