Az Alfa Romeo kívánatos blöffje

Alfa Romeo Giulia QV

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 09.30

Bármennyire is szép, bármennyire is kívánatos, ez még csak egy iszonyat okos és drága blöff.

Mestermű. Nem maga a konstrukció, nem a Ferraritól érkező motor, és nem is a rekordkör a Nürburgringen. Hanem a jelenség, amiben végre újra megcsillan az, amiért az Alfa Romeót szeretjük. 
A Giulia megosztó, vitát gerjesztő, szerethető-gyűlölhető jelenség. Végre nem a langyos semmi, végre nem egy erőtlen, halvány próbálkozás. Erről beszélünk, és erről beszélt mindenki, aki megfordult idén a Frankfurti Autószalonon. Egy intenzíven fekvő beteget láttak újra járni, azt a régi, fiatalságáról híres, szeretett rokont, akit már csak némi kémia és pár mesterséges szer tartott életben. A tetszhalott állapotról bármi fejlődés. Az Alfa Romeo Giulia QV pedig egyenesen hipertérugrás. 

Miért?

Végre mocskos erős. 510 lovas, 2,9 literes, hathengeres motorját a Ferrari mérnökeinek bevonásával fejlesztette a gyár. A nagy tengelytávú, hátsókerék-hajtású szedán 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Végre könnyű. Nem egy elhízott, pocakos acélhalmaz. 1524 kilogramm! Szénszálas anyagból készült egy sor funkcionális és szerkezeti elem, a kardántengelytől a tetőlemezen át az ülések vázáig. A fékek karbon-kerámia darabok. Alumíniumból van számos vázelem és a futómű, ráadásul teljesen semleges 50:50 arányú súlyelosztással, ami sokat segített a figyelemfelhívó 7:39-es nürburgringi köridő elérésében.
Végre a vezetésről szól minden. A differenciálmű aktív nyomatékvektor-szabályozása és az egyedi hangolású futómű állítólag olyan finom vezethetőséget nyújt, ami szinte feleslegessé teszi az ESP beavatkozását, kormányzása az egyik legközvetlenebb, elől kettős keresztlengőkaros, hátul multilink rendszerű futómű szolgálja a tapadást. 
Az apróságok. Ebben igazán erős az Alfa. A vörös indítógomb a kormányon, a lóhere az oldalon az egymáshoz közel tolt pedálok, a funkcionáló diffúzor, az aktív aerodinamikai elemek. Mind-mind azt szolgálják, hogy a jövőbeni tulajdonos büszkén támaszthassa alá, a vásárlást nem csak elvakult érzelmek motiválták. 
Naná, hogy nem ez a 79 000 eurós áron kínált olasz őrület fogja megmenteni a márkát. Nem is ez a célja, a Giulia QV inkább egy jól kitalált, okosan végigvitt benzinégető reklámkampány, amivel minden autós médiumban helyet könyökölnek maguknak az olaszok. 7:39, erre mindenki felkapja a fejét, vad vitát kezdenek a BMW-rajongók, kifogásokat keresnek a Porsche-szimpatizánsok, és még nálunk is, ahol régóta nem téma az Alfa Romeo, késhegyre menő vitákat folytatunk, pro és kontra. 
Bármennyire is szép, bármennyire is kívánatos, ez még csak egy iszonyat okos és drága blöff, amiről csak akkor derül ki, hogy mennyit ér valójában, amikor majd az első, köznépnek szánt Giulia kulcsa lesz a kezünkben. 
Első találkozásunk a Giuliával laza hangulatú, parázs vitát szított. Naná, hogy azt, hiszen egy olasz autóról beszélünk, nagyon szomorúak lettünk volna, ha mindannyian közös nevezőn vagyunk.


Nagyon várom már azt a napot, mert nehéz volt hátat fordítani az autónak, ott volt benne az a nehezen megfogható vonzerő, amit a kígyós-keresztes márkajel hívői a csontjaikban éreznek. 

Kommentek

  • szaboata

    Bár én csupán képeken láttam,hasonló véleményen vagyok,mint a szerk,ami a megjelenést illeti:nem elég Alfás,nem elég olasz.Olyan hiba ez,mint a Stilo volt a Fiat esetében.
    A 8c,Mito,4c után,na meg a 147,156,166 után ez nagyon elvegyül a sorban.Sajnos,mert 14 éve vagyok Alfa tulaj,és többet vártam.Döbbenetet vártam,de nemcsak én,azt hiszem.
    Ami a beltartalmat illeti,biztos toppon van,de az olasz autókat a forma szokta eladni,nem annyira az indító gomb helye.
    Ettől függetlenül bízom benne,hogy bejön a számításuk.Igaz,ez a Marchione inkább pénzügyi,mint autós ember.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

Betegségnevű elektromos szupersportkocsi, de honnan?!

A Dendrobium nem valami alattomos gombás fertőzés, hanem egy futurisztikus külsejű sportkocsi, amely egyrészt elektromos, másrészt hamarosan gyártani fogják, harmadrész szingapúri.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

Életükkel játszanak a marosvásárhelyi autósok

Életveszélyes játékot űzött több autós és motoros a Maros jegén.

F1: A Mercedes fizette Massa visszatérését

A Mercedes főnöke elismerte, hogy komolyabb összeggel kompenzálták a Williams-csapatot Valtteri Bottas átigazolásáért.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.