Az Alfa Romeo kívánatos blöffje

Alfa Romeo Giulia QV

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 09.30

Bármennyire is szép, bármennyire is kívánatos, ez még csak egy iszonyat okos és drága blöff.

Mestermű. Nem maga a konstrukció, nem a Ferraritól érkező motor, és nem is a rekordkör a Nürburgringen. Hanem a jelenség, amiben végre újra megcsillan az, amiért az Alfa Romeót szeretjük. 
A Giulia megosztó, vitát gerjesztő, szerethető-gyűlölhető jelenség. Végre nem a langyos semmi, végre nem egy erőtlen, halvány próbálkozás. Erről beszélünk, és erről beszélt mindenki, aki megfordult idén a Frankfurti Autószalonon. Egy intenzíven fekvő beteget láttak újra járni, azt a régi, fiatalságáról híres, szeretett rokont, akit már csak némi kémia és pár mesterséges szer tartott életben. A tetszhalott állapotról bármi fejlődés. Az Alfa Romeo Giulia QV pedig egyenesen hipertérugrás. 

Miért?

Végre mocskos erős. 510 lovas, 2,9 literes, hathengeres motorját a Ferrari mérnökeinek bevonásával fejlesztette a gyár. A nagy tengelytávú, hátsókerék-hajtású szedán 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Végre könnyű. Nem egy elhízott, pocakos acélhalmaz. 1524 kilogramm! Szénszálas anyagból készült egy sor funkcionális és szerkezeti elem, a kardántengelytől a tetőlemezen át az ülések vázáig. A fékek karbon-kerámia darabok. Alumíniumból van számos vázelem és a futómű, ráadásul teljesen semleges 50:50 arányú súlyelosztással, ami sokat segített a figyelemfelhívó 7:39-es nürburgringi köridő elérésében.
Végre a vezetésről szól minden. A differenciálmű aktív nyomatékvektor-szabályozása és az egyedi hangolású futómű állítólag olyan finom vezethetőséget nyújt, ami szinte feleslegessé teszi az ESP beavatkozását, kormányzása az egyik legközvetlenebb, elől kettős keresztlengőkaros, hátul multilink rendszerű futómű szolgálja a tapadást. 
Az apróságok. Ebben igazán erős az Alfa. A vörös indítógomb a kormányon, a lóhere az oldalon az egymáshoz közel tolt pedálok, a funkcionáló diffúzor, az aktív aerodinamikai elemek. Mind-mind azt szolgálják, hogy a jövőbeni tulajdonos büszkén támaszthassa alá, a vásárlást nem csak elvakult érzelmek motiválták. 
Naná, hogy nem ez a 79 000 eurós áron kínált olasz őrület fogja megmenteni a márkát. Nem is ez a célja, a Giulia QV inkább egy jól kitalált, okosan végigvitt benzinégető reklámkampány, amivel minden autós médiumban helyet könyökölnek maguknak az olaszok. 7:39, erre mindenki felkapja a fejét, vad vitát kezdenek a BMW-rajongók, kifogásokat keresnek a Porsche-szimpatizánsok, és még nálunk is, ahol régóta nem téma az Alfa Romeo, késhegyre menő vitákat folytatunk, pro és kontra. 
Bármennyire is szép, bármennyire is kívánatos, ez még csak egy iszonyat okos és drága blöff, amiről csak akkor derül ki, hogy mennyit ér valójában, amikor majd az első, köznépnek szánt Giulia kulcsa lesz a kezünkben. 
Első találkozásunk a Giuliával laza hangulatú, parázs vitát szított. Naná, hogy azt, hiszen egy olasz autóról beszélünk, nagyon szomorúak lettünk volna, ha mindannyian közös nevezőn vagyunk.


Nagyon várom már azt a napot, mert nehéz volt hátat fordítani az autónak, ott volt benne az a nehezen megfogható vonzerő, amit a kígyós-keresztes márkajel hívői a csontjaikban éreznek. 

Kommentek

  • szaboata

    Bár én csupán képeken láttam,hasonló véleményen vagyok,mint a szerk,ami a megjelenést illeti:nem elég Alfás,nem elég olasz.Olyan hiba ez,mint a Stilo volt a Fiat esetében.
    A 8c,Mito,4c után,na meg a 147,156,166 után ez nagyon elvegyül a sorban.Sajnos,mert 14 éve vagyok Alfa tulaj,és többet vártam.Döbbenetet vártam,de nemcsak én,azt hiszem.
    Ami a beltartalmat illeti,biztos toppon van,de az olasz autókat a forma szokta eladni,nem annyira az indító gomb helye.
    Ettől függetlenül bízom benne,hogy bejön a számításuk.Igaz,ez a Marchione inkább pénzügyi,mint autós ember.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.