Átfogó villamosítás a BMW-nél

Jönnek a konnektoros hibridek

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 08.00

3-as, 2-as Active Tourer, X5-ös: ott állnak sorban a BMW-k a márka standján Frankfurtban, és be vannak dugva a konnektorba. Hát mi történik itt?

A BMW gigantikus, saját belső tesztpályát is tartalmazó standján a legnagyobb nyáltócsákat ugyan az M6 GT3 versenyautó köré csepegtették a Frankfurti Autószalon látogatói, de a hétköznapi autózás szempontjából mégsem ez a klasszikus M-es színvilágú szupersport-csoda a márka legnagyobb gurítása.

Hanem a sok-sok konnektoros hibrid.

Ahogy a GTE modellekkel korábban a Volkswagen, most a BMW is szinte észrevétlenül kezdi behozni kínálatába a hálózatról tölthető akkumulátoros, 30-40 kilométert csak elektromos energiával, füstmentesen megtenni képes autókat. A nagy felhajtás ugyan az i modellek körül van, de halló, vegyük csak észre, hogy az új 7-es luxuslimuzin már úgy jött ki, hogy pár hónapon belül különösebb fakszni nélkül lesz belőle konnektoros hibrid. Hogy a 2-es Active Tourerből, az első fronthajtású BMW-ből, aminek a szentségtörését még épp csak emészteni kezdtük, már itt is van szépen, csendben a másfél literes, háromhengeres (!!!) benzinmotorral, és persze a hozzá kapcsolódó 65 kW-os villanymotorral 6,5 másodperces 0-100-at tudó 225i. Ebben üldögélve polemizáltam egy kicsit Frankfurtban:

A 3-as szedánból még nem is olyan régen, alig fél éve vezettem egy nagyon rejtegetett, nagyon titkos hibridet – és hopp, már itt is a szériaváltozat, 252 lóerővel a kétliteres turbómotorból és a 7,6 kWh-s akkumulátorból. A 330 edrive is 40 km körüli tiszta, benzinégetés-mentes haladásra képes optimális körülmények között.

Ez a táv fedezi az európai autósok több mint 80%-ának átlagos napi mobilitás-igényét. A konnektoros hibridek lényege pont ez: a hétköznapokban olcsón és főleg tisztán, emisszió nélkül lehet használni őket, de ha hosszabb útra kerülne sor, akkor sincs kiszolgáltatva a tulaj az elektromos autók korlátozott hatótávolságának, lassú töltési ciklusainak.


A 225 edrive várhatóan a jövő év elején kerül az európai kereskedésekhez, a 330e-t egyelőre az észak-amerikai piacra szánja a BMW.

Kommentek

  • rpeti74

    Jó hír, hogy a BMW is egyre több típussal megveti a lábát a hibrid piacon. De ha a prémium kategóriáról beszélünk és a legtöbb esetben a nagy német szentháromságnál fő hír ez, akkor egy kérdés csak felmerül bennem: a Lexus mióta is forgalmaz hibrideket? Náluk alap, hogy az összes típus elérhető hibrid verzióban. Néha ezeket is érdemes lenne hangsúlyozni :) De olyan “apróságok”, mint a LED főfényszóró, ami nagyjából a 10 éves típusokban már benne van témába már bele sem kezdek :D

    Ui. félreértés ne essék, volt 320i BMW-m, imádom a márkát. De sok technológiában csak kullognak a japánok mögött.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

Súlyos kockázat a járműjavításhoz használt illegális eszköz

Súlyos közlekedésbiztonsági kockázatokat jelentenek az autókban használt szoftverek és egyéb műszaki elemek működését ellenőrző nem jogtiszta, vagy nem megfelelően frissített diagnosztikai eszközök – hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).

F1: Jövőre Vettel, Alonso is mehet a Mercedeshez

A Mercedes csapatfőnöke nem titkolja, hogy az idén nagyon figyelik majd a pilótapiacot, lecsaphatnak valamelyik nagyágyúra is, ha Valtteri Bottas nem hozza Nico Rosberg szintjét.

Top 10: a magyarok kedvenc használt autói

Úgy fest, hogy a közlekedési alapszükségletek kielégítésére szolgáló modellek mellett sok honfitársunk álmait valósítja meg használtautó-behozatallal. Közöljük a tíz legnagyobb darabszámban behozott használt autót.

1,3 milliárd liter benzint fogyasztottunk tavaly

Tavaly 5,5 százalékkal, csaknem 3 milliárd 358 millió literre nőtt az üzemanyag-fogyasztás a magyar piacon, ezen belül a gázolaj iránti kereslet 6,4 százalékkal, a benziné pedig 4,1 százalékkal bővült az egy évvel korábbihoz képest.

Fából faragott futóművel támasztották fel a sánta terepjárót

Aki terepjárásra adja a fejét, annak leleményesnek kell lennie. Az erdő mélyén, a vadonban nincs szerviz, csak a merész ötletek segíthetnek ha nagy a baj.

Iszonyatos luxus-pickup a Mercedestől

Miközben a Nissannal közösen fejlesztett X-osztály mezei munkaeszköznek ígérkezik, a cég más részlegei nem voltak ennyire józan gondolkodásúak.

Megvan az év első, szájtátós kamiontuningja!

Egy magyar csapat úgy alakította át egy Scania utasterét, hogy arra talán még külföldön is csorgatni fogják a nyálukat a kamionsofőrök.

F1: Nem mondják el az igazat Schumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.