Átfogó villamosítás a BMW-nél

Jönnek a konnektoros hibridek

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2015.09.17. 08.00

3-as, 2-as Active Tourer, X5-ös: ott állnak sorban a BMW-k a márka standján Frankfurtban, és be vannak dugva a konnektorba. Hát mi történik itt?

A BMW gigantikus, saját belső tesztpályát is tartalmazó standján a legnagyobb nyáltócsákat ugyan az M6 GT3 versenyautó köré csepegtették a Frankfurti Autószalon látogatói, de a hétköznapi autózás szempontjából mégsem ez a klasszikus M-es színvilágú szupersport-csoda a márka legnagyobb gurítása.

Hanem a sok-sok konnektoros hibrid.

Ahogy a GTE modellekkel korábban a Volkswagen, most a BMW is szinte észrevétlenül kezdi behozni kínálatába a hálózatról tölthető akkumulátoros, 30-40 kilométert csak elektromos energiával, füstmentesen megtenni képes autókat. A nagy felhajtás ugyan az i modellek körül van, de halló, vegyük csak észre, hogy az új 7-es luxuslimuzin már úgy jött ki, hogy pár hónapon belül különösebb fakszni nélkül lesz belőle konnektoros hibrid. Hogy a 2-es Active Tourerből, az első fronthajtású BMW-ből, aminek a szentségtörését még épp csak emészteni kezdtük, már itt is van szépen, csendben a másfél literes, háromhengeres (!!!) benzinmotorral, és persze a hozzá kapcsolódó 65 kW-os villanymotorral 6,5 másodperces 0-100-at tudó 225i. Ebben üldögélve polemizáltam egy kicsit Frankfurtban:

A 3-as szedánból még nem is olyan régen, alig fél éve vezettem egy nagyon rejtegetett, nagyon titkos hibridet – és hopp, már itt is a szériaváltozat, 252 lóerővel a kétliteres turbómotorból és a 7,6 kWh-s akkumulátorból. A 330 edrive is 40 km körüli tiszta, benzinégetés-mentes haladásra képes optimális körülmények között.

Ez a táv fedezi az európai autósok több mint 80%-ának átlagos napi mobilitás-igényét. A konnektoros hibridek lényege pont ez: a hétköznapokban olcsón és főleg tisztán, emisszió nélkül lehet használni őket, de ha hosszabb útra kerülne sor, akkor sincs kiszolgáltatva a tulaj az elektromos autók korlátozott hatótávolságának, lassú töltési ciklusainak.


A 225 edrive várhatóan a jövő év elején kerül az európai kereskedésekhez, a 330e-t egyelőre az észak-amerikai piacra szánja a BMW.

Kommentek

  • rpeti74

    Jó hír, hogy a BMW is egyre több típussal megveti a lábát a hibrid piacon. De ha a prémium kategóriáról beszélünk és a legtöbb esetben a nagy német szentháromságnál fő hír ez, akkor egy kérdés csak felmerül bennem: a Lexus mióta is forgalmaz hibrideket? Náluk alap, hogy az összes típus elérhető hibrid verzióban. Néha ezeket is érdemes lenne hangsúlyozni :) De olyan “apróságok”, mint a LED főfényszóró, ami nagyjából a 10 éves típusokban már benne van témába már bele sem kezdek :D

    Ui. félreértés ne essék, volt 320i BMW-m, imádom a márkát. De sok technológiában csak kullognak a japánok mögött.

F1: Váratlan pilótacsere az Ausztrál Nagydíj előtt

Az Ausztrál Nagydíj szombati, harmadik szabadedzése előtt a Sauber-csapat versenyzőt cserélt, a még januárban megsérült Pascal Wehrleint kiszállították, az olasz Antonio Giovinazzi kap Forma-1-es bemutatkozási lehetőséget.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.